strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!

Subscribe

Konkurs Piórko 2021: rekord zgłoszonych tekstów i szansa na 100 tys. zł od Biedronki
Społeczna odpowiedzialność

Konkurs Piórko 2021: rekord zgłoszonych tekstów i szansa na 100 tys. zł od Biedronki

18.05.2021

Debiutujący pisarze mieli już w tegorocznym Piórku swoją szansę i w pełni ją wykorzystali, nadsyłając największą liczbę opowiadań w historii tego konkursu – aż 3667 prac. Teraz pora na ilustratorów-debiutantów. To oni, za pośrednictwem strony piorko.biedronka.pl mogą nadsyłać od teraz do 28 czerwca br. swoje prace. Jest o co walczyć: autor najlepszych ilustracji otrzyma od Biedronki 100 tys. zł nagrody. Wiadomo już, że taką samą kwotę dostanie Justyna Woźniak, zwyciężczyni literackiego etapu Piórka 2021.

Zgłoszenie swoich ilustracji do drugiego etapu Piórka jest bajecznie proste. Wystarczy zarejestrować się poprzez piorko.biedronka.pl i – po przeczytaniu zwycięskiego opowiadania – stworzyć do niego warstwę graficzną.
Czas na to jest od 18 maja do 28 czerwca br.
Potem pozostaje oczekiwać na telefon od Biedronki, organizatora Piórka, oczywiście ze schłodzonym szampanem w lodówce. To po to, by było czym celebrować zwycięstwo, czek na 100 tys. zł i swoje nazwisko na okładce książki sprzedawanej we wszystkich sklepach sieci Biedronka w Polsce już od września tego roku.
Kwestie artystyczne już takie łatwe nie są. Jury poszukuje prac, które przyciągną uwagę młodego czytelnika, bo Piórko to konkurs na książkę dla dzieci w wieku 4-10 lat. Trzeba też wykazać się oryginalnością i talentem do wzbudzania w dzieciach emocji, a wszystkie ilustracje muszą być spójne i dopasowane nastrojem do klimatu tekstu.

Wyzwania, jakie stawiamy autorom, nie są proste, ale naszym obowiązkiem, jako organizatorów i jurorów konkursu jest dbanie o to, by finalna książka zachwyciła młodych czytelników. Cieszy nas przede wszystkim wysoki poziom nadsyłanych prac, ale i ich liczba: aż 3667 zgłoszonych opowiadań w pierwszym etapie tegorocznego Piórka to absolutny rekord i dowód na to, że coraz więcej debiutujących artystów chce walczyć o swoje marzenia

Arkadiusz Mierzwa, juror Piórka i dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka

Mali recenzenci

Czy laureatka kategorii Tekst Piórka 2021 ma jakieś rady dla ilustratorów? Na pewno Justyna Woźniak, bo o niej mowa, poszła drogą zwycięzców poprzednich edycji konkursu – sprawdziła, jak na jej pomysły reagują ci, do których Piórko jest skierowane, czyli dzieci.

Pisałam przede wszystkim z myślą o mojej czteroletniej córce i sześcioletnim synu. Asia i Jaś wysłuchali całego opowiadania do końca, co nie jest takie oczywiste w przypadku dzieci i podobało się im bardzo. Potem „testowałam” opowiadania na innych dzieciakach z rodziny. Wszyscy dobrze przyjęli stworzoną przeze mnie historię, co było dobrym sygnałem, że mój tekst warto wysłać na Piórko

Justyna Woźniak, autorka zwycięskiego opowiadania

Mieszkająca w Lęborku a pochodząca z Polnicy w województwie pomorskim Justyna Woźniak to absolwentka studiów administracyjnych. Obecnie 28-latka studiuje prawo i opiekuje się dwójką dzieci. O sobie mówi, że „książka od zawsze była i jest nieodłącznym elementem jej życia, a szczególne miejsce w jej sercu zajmuje twórczość fantasy”.
Pani Justyna nie ma dla uczestników żadnej rady, co zrobić z wygranymi 100 tys. zł. Z prostej przyczyny: ona sama tego jeszcze nie wie. Jej zdaniem największą nagrodą jest własne nazwisko na okładce książki sprzedawanej w sklepach Biedronka i bycie jedną z laureatek Piórka.
Patronami medialnymi tegorocznej edycji konkursu są: Radio ZET, Książki. Magazyn do czytania, e-Dziecko, Gazeta.pl. Patronat honorowy od początku konkursu sprawuje Rzecznik Praw Dziecka.
Więcej informacji o konkursie znajduje się na: piorko.biedronka.pl

Biuro prasowe sieci Biedronka

+48 696 77 22 13

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Załączniki
audio
Biedronka_Piórko2021_Arkadiusz Mierzwa_Justyna Woźniak.mp3
mp3
Pobierz
Biedronka_Piórko_2021_drugi etap.png
png
Pobierz
Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
Biedronka redukuje zużycie plastiku o ponad 1290 ton
02.03.2023
Społeczna odpowiedzialność
Podążaj za wyobraźnią i zdobądź 100 tys. zł od Biedronki dla debiutujących pisarzy
28.02.2023
Społeczna odpowiedzialność
Startuje program dla Kół Gospodyń Wiejskich
27.02.2023
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
AktualnościInformacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediów Kontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO