Biedronka dotrzymuje słowa i sukcesywnie eliminuje jaja klatkowe z oferty w kolejnych sklepach na terenie kraju. Od lipca już jedna trzecia placówek sieci sprzedaje tylko jaja świeże oznaczone cyframi 0,1,2. Kolejne placówki przestaną oferować jaja klatkowe od września, a ostatnie z końcem 2021 roku. Tym samym Biedronka robi kolejny, zdecydowany krok w procesie eliminacji świeżych jaj klatkowych z oferty.
Ogłoszony przez nas proces odchodzenia od sprzedaży świeżych jaj klatkowych postępuje zgodnie z założonym przez nas planem. Co więcej, rezygnacja z jaj „trójek” zakończy się w Biedronce na długo przed rozważanym przez instytucje unijne terminem.
Marcin Domański dyrektor handlowy w sieci Biedronka

- Możliwość swobodnego poruszania się kur, co pozytywnie wpływa na samopoczucie, kondycję i zachowanie się ptaków.
- Kury zaspokajają swoje naturalne potrzeby takie jak trzepotanie skrzydłami czy grzebanie w podłożu.
- Swobodny dostęp do wybiegu na świeżym powietrzu (0 - chów ekologiczny i 1 – wolno wybiegowy).
Tytułowe zdjęcie: Jazlyn Butler on Unsplash