strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!

Subscribe

Biedronka nie poprawia natury. Sieć wspiera lokalnych dostawców papryki
Społeczna odpowiedzialność

Biedronka nie poprawia natury. Sieć wspiera lokalnych dostawców papryki

13.08.2021

Biedronka znalazła kolejny sposób na walkę z marnowaniem żywności. Pod hasłem „Przyroda wie, co robi” sieć od początku sierpnia tego roku sprzedaje paprykę, która jest nie do końca wybarwiona, ale w pełni wartościowa i nie prowadzi do strat u producentów.

Co sprawia, że czerwona papryka jest czerwona? W dużym skrócie: czas i słońce. Jeśli warzywo ma obydwu wystarczająco dużo, by dojrzeć, pojawiają się w nim związki chemiczne o skomplikowanych nazwach, odpowiedzialne za barwę. 
Zdarzają się też papryki niewybarwione. Są smaczne i pachnące, ale nie zdążyły jeszcze uzyskać jednolitego koloru. Sęk w tym, że to pełne wybarwienie bywa dla producentów problematyczne i może prowadzić do strat w uprawach.
Papryki są bowiem jak himalaiści, którzy chcą zespołowo wejść na szczyt. W takim zespole ci najsprawniejsi ponoszą duże ryzyko: jeśli znajdą się najwyżej jako pierwsi, muszą w ekstremalnych warunkach czekać na wolniejszych kolegów. W przypadku papryki te, które dojrzały najszybciej czekają cierpliwie, aż wybarwi się reszta, by wspólnie pojechać transportem do sklepu. To oczekiwanie może oznaczać jednak utratę walorów jakościowych i marnowanie części uprawy.
Biedronka_Papryka_1.tif
Biedronka podjęła decyzję, która pomoże temu zapobiegać. Sieć od początku sierpnia br. sprzedaje także niewybarwiona paprykę. Warzywa pochodzą w całości od ponad 150 rodzimych polskich dostawców. Są w pełni wartościowe i smaczne. Mają po prostu niejednolity kolor. Wiemy, jak ważna w polskiej kuchni jest papryka, w całym 2020 r. Biedronka sprzedała prawie 27 tys. ton papryki żółtej i czerwonej. 

Długie oczekiwanie na pełne wybarwienie papryki powoduje, że część upraw traci walory jakościowe. Wprowadzenie do naszej oferty nie w pełni wybarwionej papryki zmniejsza te ubytki, co realnie wpływa na zmniejszenie marnowanej żywności i prowadzi do oszczędności dla naszych dostawców.

Marek Walencik, dyrektor kategorii warzyw i owoców w sieci Biedronka.

Biedronka_Papryka_2.jpg

Przed papryką była kapusta

To nie pierwszy przypadek, gdy Biedronka pomogła zapobiec stratom producentów warzyw. W tym roku w wyniku czerwcowego gradobicia na terenie Małopolski ucierpiały lokalne uprawy warzyw. Biedronka odkupiła od rolników z rejonu podkrakowskiej gminy Igołomia-Wawrzeńczyce, najbardziej dotkniętej żywiołem 156 ton kapusty. W wyniku gradu zewnętrzne liście zostały lekko uszkodzone, natomiast kapusta dalej była pełnowartościowa.
Sieć odkupiła od lokalnych rolników miejscowości Wawrzeńczyce, Złotniki, Rudno Dolne, Stręgoborzyce, Łaganów, Karwin, Żębocin, Grębocin, Rudno Górne, Dobranowice ok. 120 tys. sztuk takiej kapusty.

Biuro prasowe sieci Biedronka

+48 696 77 22 13

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Załączniki
Biedronka_Papryka_1.tif
tif
Pobierz
Biedronka_Papryka_2.jpg
jpg
Pobierz
Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
Biedronka redukuje zużycie plastiku o ponad 1290 ton
02.03.2023
Społeczna odpowiedzialność
Podążaj za wyobraźnią i zdobądź 100 tys. zł od Biedronki dla debiutujących pisarzy
28.02.2023
Społeczna odpowiedzialność
Startuje program dla Kół Gospodyń Wiejskich
27.02.2023
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
AktualnościInformacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediów Kontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO