strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!

Subscribe

Biedronka łączy seniorów i młodych w ramach Smaków Pokoleń
Społeczna odpowiedzialność

Biedronka łączy seniorów i młodych w ramach Smaków Pokoleń

02.12.2021

Sieć Biedronka oraz Fundacja Biedronki zacieśniły współpracę ze Zwolnionymi z Teorii – inicjatywą edukacyjną, w ramach której studenci i licealiści realizują projekty społeczne. Biedronka pomoże połączyć młodych ambitnych ludzi z seniorami w przedsięwzięciu poświęconym tematyce odżywiania.

Smaki Pokoleń to program międzypokoleniowy, w którym 20 Finalistów Olimpiady Zwolnionych z Teorii wspólnie z siecią Biedronka oraz Fundacją Biedronki zaprosi seniorów do 5 wspólnych projektów społecznych dotyczących żywienia. Młodzież coraz częściej angażuje się w realizację inicjatyw społecznych, a ten projekt to świetna okazja dla zdobycia kompetencji potrzebnych w pracy i prawdziwym życiu, takich jak np. umiejętność współpracy międzypokoleniowej, zarządzanie swoim czasem i budżetem, rozwiązywanie problemów, empatia jak i wrażliwości społecznej.

Na czym to polega?

20 Finalistów Olimpiady Zwolnionych z Teorii podzielonych na 5 zespołów zaprosi do współpracy seniorów, którzy wystąpią w roli mentorów albo uczestników projektu. Zespoły realizować będą projekty społeczne skupione wokół tematyki żywienia i zmieniających się nawyków z nim związanych. 

Finaliści Zwolnionych z Teorii to tysiące młodych, których projekty społeczne wsparły już ponad 30 mln beneficjentów. Dla wielu z nich to dopiero początek ścieżki rozwoju i program „Smaki pokoleń” to naturalny następny krok. Poprzez niego umożliwimy najaktywniejszym finalistom zdobyć profesjonalne kompetencje i wesprzemy ich w zorganizowaniu kolejnego projektu o dużo większej skali.

Aleksandra Chudaś, dyrektor zarządzająca Fundacji Zwolnieni z Teorii

Grupy projektowe samodzielnie dobiorą tematykę swojej inicjatywy - może to być np. kampania dotycząca łączenia tradycyjnych przepisów z nowoczesnymi trendami, wspólne posiłki wielopokoleniowe czy warsztaty z gotowania przeprowadzone w duchu zero waste.
Biedronka_Smaki_Pokoleń_3.png

Szczególnie cenne w tym projekcie jest to, że młodzi i ambitni ludzie z młodszego pokolenia spotkają się z seniorami. To nie jest projekt jednokierunkowy przygotowany przez młodych dla starszych. To jest projekt wymagający współpracy, poznania nawzajem swoich perspektyw, wymiany doświadczeń. A wszystko dookoła jedzenia, bo co innego lepiej łączy pokolenia.

Katarzyna Scheer, prezeska Fundacji Biedronki

Biedronka, jako towarzysz i aktywny kreator zmian nawyków żywieniowych Polaków na przestrzeni ostatnich 25 lat, wesprze uczestników programu Smak Pokoleń wiedzą ekspercką i pomoże im w realizacji ich projektów.

Cieszymy się, że Biedronka może aktywnie zaangażować się w taki wielopokoleniowy projekt łącząc ambitną młodzież z seniorami. Od ponad ćwierć wieku Biedronka wpływa na zmianę zwyczajów żywieniowych Polaków, jednocześnie kreując trendy oraz obserwując jak zmienia się nasze społeczeństwo. Teraz możemy podzielić się tą wiedzą z uczestnikami programu, wspierając ich w realizacji indywidualnych projektów.

Arkadiusz Mierzwa, dyrektor komunikacji i CSR sieci Biedronka

Dodatkowo w ramach projektu Smaki Pokoleń eksperci sieci Biedronka i Fundacji Biedronki przeprowadzą szkolenia rozwijające umiejętności ważne podczas pracy projektowej, podzielą się z młodymi liderami swoim doświadczeniem z różnych obszarów zawodowych oraz podpowiedzą, na jakie tory warto skierować swoją karierę. Uczestnicy Programu zyskają też wiedzę, jak tworzyć dobry zespół z osobami  w różnym wieku i różnym doświadczeniu.

Czas trwania

Pierwszy etap rekrutacji potrwa do 10 grudnia. Zakończenie programu planowane jest na koniec pierwszego półrocza 2022 r.
Regulamin akcji oraz więcej informacji znajdują się na stronie: www.smakipokolen.zwolnienizteorii.pl 
Więcej informacji o działaniach w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu sieci Biedronka można znaleźć na stronie: www.csr.biedronka.pl, a o Fundacji Biedronki na jej stronie internetowej: www.fundacjabiedronki.pl/. 

Biuro prasowe sieci Biedronka

+48 696 77 22 13

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Załączniki
Biedronka_Smaki_Pokoleń_3.png
png
Pobierz
Biedronka_Smaki_Pokoleń_2.png
png
Pobierz
Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
Biedronka redukuje zużycie plastiku o ponad 1290 ton
02.03.2023
Społeczna odpowiedzialność
Podążaj za wyobraźnią i zdobądź 100 tys. zł od Biedronki dla debiutujących pisarzy
28.02.2023
Społeczna odpowiedzialność
Startuje program dla Kół Gospodyń Wiejskich
27.02.2023
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
AktualnościInformacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediów Kontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO