Strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!
Wejdź do gry o 100 000 złotych od Biedronki za portret żaby
Społeczna odpowiedzialność

Wejdź do gry o 100 000 złotych od Biedronki za portret żaby

14.06.2022

Już tylko niecały miesiąc pozostał debiutującym ilustratorom, by włączyli się do walki o wyjątkową nagrodę w wysokości 100 000 złotych. Termin nadsyłania prac do drugiego etapu konkursu „Piórko 2022. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” upływa 12 lipca br. Aby wziąć w nim udział należy wykonać ilustracje obrazujące opowieść o wyjątkowej żabie, która miała swój pomysł na życie i nie imponowały jej królewskie tytuły. To właśnie ta zaskakująca i piękna historia zwyciężyła w pierwszym etapie tegorocznego „Piórka”.

Francuzi mieli Alberta Uderzo, Polacy z kolei Bohdana Butenko. Kto wie, być może w tegorocznej edycji „Piórka” objawi się ktoś na miarę ich talentu? Biedronka stawia sobie za cel rozwój czytelnictwa w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem najmłodszych odbiorców. Ci są niezwykle wymagający, więc zadanie przed ilustratorami stoi niełatwe, ale nagroda za zwycięstwo w drugim etapie jest niebagatelna – 100 000 złotych. Ilustratorze, ilustratorko – sława i pieniądze są na wyciągnięcie ręki, a czas ucieka.
W konkursie sieci Biedronka może wziąć udział każdy debiutant, który prześle swoje ilustracje sporządzone przy użyciu dowolnej techniki obrazujące opowieść o żabie, która nie chciała być księżniczką. Zgłoszone prace zostaną ocenione przez Kapitułę Nagrody w Kategorii Ilustracje, składającą się z przedstawicieli świata sztuki, którzy od lat są związani z ilustracjami dla dzieci. Wyniki II etapu konkursu, skierowanego do ilustratorów, poznamy 29 września br.

Cieszymy się, że konkurs co roku przyciąga tak zdolnych artystów. Niezmiennie zachwycamy się różnorodnością nadsyłanych prac. Debiutujący ilustratorzy często mogliby zawstydzić swoim talentem i warsztatem profesjonalistów. Tegoroczna historia daje prawdziwy wachlarz możliwości stworzenia ilustracji. Nie możemy doczekać się wyboru najlepszych z nich.

Edgar Bąk, członek Kapituły Nagrody w Kategorii Ilustracje

Laureatką pierwszego etapu ósmej edycji konkursu Piórko została Sonia Miniewicz. Pomysł na historię, która przyniosła jej zwycięstwo w konkursie Piórko, pojawił się w jej głowie, kiedy była jeszcze nastolatką. W drodze po zwycięstwo opowieść Soni Miniewicz pokonała ponad 2500 nadesłanych prac. Sieć Biedronka uhonorowała autorkę nagrodą w kwocie 100 tys. zł. Uroczyste wręczenie czeku miało miejsce 27 maja br. podczas Targów Książki w Warszawie.  
Laureatka 8. edycji konkursu podczas wręczenia nagrody

Laureatka 8. edycji konkursu podczas wręczenia nagrody

Do tej pory w ramach konkursu ukazało się już siedem wyjątkowych pozycji, które zostały sprzedane w nakładzie ponad 420 tys. egzemplarzy. Debiutujący autorzy ich tekstów oraz ilustracji otrzymali łącznie już 1,5 mln zł od organizatora i fundatora nagrody – sieci Biedronka.

Ilustratorzy, macie czas do 12 lipca!

Zasady są takie same, jak dla piszących: trzeba być debiutantem i nadesłać swoje prace przed upływem regulaminowego czasu, czyli do 12 lipca br. do godz. 23:59. Więcej informacji i formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie piorko.biedronka.pl.
Patronami medialnymi konkursu są Radio ESKA, Gazeta.pl, e-Dziecko, Magazyn Książki, wysokieobcasy.pl. Honorowy patronat nad Piórkiem sprawuje Rzecznik Praw Dziecka.  

Biuro prasowe sieci Biedronka

+48 696 77 22 13

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
Smok, który przemówił i przyniósł 100 tys. zł nagrody od Biedronki za książkę dla dzieci
16.05.2025
Społeczna odpowiedzialność
30 lat zielonej misji Biedronki
22.04.2025
Społeczna odpowiedzialność
Logistyka od 30 lat napędza sukces Biedronki
16.04.2025
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediówKontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO