Dzięki optymalizacji składu i wartości odżywczej produktów oferowanych klientom przez Biedronkę tylko w pierwszej połowie br. na polski rynek nie trafiły dodatkowe 154 tony cukru, 22 tony soli oraz 42 tony tłuszczu. Biedronka dąży do tego, aby oferowane przez nią produkty odpowiadały na potrzeby konsumentów i miały stałe miejsce w prawidłowo zbilansowanej diecie.
Niezwykle istotne jest zapewnienie tego, by w przypadku zastąpienia jednego składnika innym faktycznie poprawić właściwości żywieniowe produktu, jednocześnie nie pogarszając jego walorów smakowych, konsystencji, barwy a przede wszystkim bezpieczeństwa. Jesteśmy przekonani, że tego typu działania, w połączeniu z edukacją mają realny wpływ na obniżenie spożycia składników, których zbyt wysoka konsumpcja, może przekładać się na rozwój wielu schorzeń
dr inż. Justyna Szymani, dyrektor Działu Rozwoju Jakości i Kontroli Marki Własnej w sieci Biedronka