Strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Biedronka podsumowuje zrównoważony rozwój dla dobra wspólnego
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!
Społeczna odpowiedzialność

Biedronka podsumowuje zrównoważony rozwój dla dobra wspólnego

06.09.2022

Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!

Biedronka opublikowała najnowszy, trzeci już, raport zrównoważonego rozwoju za 2021 rok. Jego podtytuł „Dla dobra wspólnego” bardzo dobrze podkreśla najważniejsze priorytety zaangażowania społecznego i środowiskowego, które są filarami strategii zrównoważonego rozwoju największej w Polsce sieci handlowej. Oficjalna prezentacja raportu ma miejsce podczas odbywającego się w Karpaczu XXXI Forum Ekonomicznego, którego jednym z partnerów jest sieć Biedronka.

Raport podzielono na rozdziały odpowiadające filarom strategii zrównoważonego rozwoju. Dzięki temu, czytelnik ma możliwość dokładnego przeanalizowania działań podejmowanych przez Biedronkę w 5 kluczowych obszarach. Zakładają one realizację celów zrównoważonego rozwoju Organizacji Narodów Zjednoczonych w ramach prowadzonej przez nią aktywności biznesowej. Wśród najważniejszych dokonań Biedronki w 2021 r. znalazły się m.in:
  • Wprowadzenie systemu Nutri-Score na pierwszych 60 opakowaniach marki własnej, reformulacja kolejnych 40 produktów marki własnej oraz wprowadzenie nowych 45 wegańskich i wegetariańskich produktów w marce goVEGE.
  • Zaangażowanie się w ochronę zagrożonych gatunków razem z klientami, czego efektem była m.in. dotacja w wysokości 2,5 mln złotych na rzecz PTOP Salamandra.
  • Całkowite wycofanie się ze sprzedaży świeżych jaj z hodowli klatkowej na 4 lata przed zadeklarowanym terminem.
  • Wprowadzenie piktogramów ułatwiających segregację odpadów na 5350 produktach marki własnej.
  • Ograniczenie śladu węglowego o 45% w porównaniu do 2017 roku.[1] 
  • Łącznie 163,7 mln złotych przekazanych na kampanie i projekty społeczne, 50 mln złotych przekazanych na działalność Fundacji Biedronki.
  • Wsparcie 3 najważniejszych inicjatyw charytatywnych w Polsce – Caritas, Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy oraz Szlachetnej Paczki.
standardy sklepów.jpg

Rozumiemy odpowiedzialność, którą przed nami stoi. Dlatego angażujemy się dla dobra wspólnego na wielu polach, które często nie wynikają z naszych biznesowych aktywności. Nasz model współpracy z organizacjami społecznymi bardzo często zakłada angażowanie klientów do działania. Wierzymy, że w ten sposób razem możemy przyczyniać się do edukacji i budowania społeczeństwa obywatelskiego.

Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji i CSR w sieci Biedronka.

Cele UN.jpg
Jak ważne jest to, że Biedronka działa z troską o wspólne dobro świadczą kolejne dane. 55% Polaków deklaruje, że Biedronka jest ich głównym sklepem, w którym robią zakupy, a dla aż 77% Polaków miejscem, w którym zazwyczaj się zaopatrują. Z kolei 96% gospodarstw domowych przynajmniej raz zawitało do Biedronki w 2021 roku. To niesie za sobą dużą odpowiedzialność, którą Biedronka podejmuje angażując się w działania społeczne, a także płacąc w Polsce należne podatki. Sieć jest jednym z największych płatników podatku CIT, za rok 2021 zapłaciła ponad 0,7 mld zł do Skarbu Państwa.
statystyki klienci.jpg
Raport w wersji cyfrowej dostępny jest pod adresem: https://www.biedronka.pl/raport2021 oraz na https://csr.biedronka.pl/.

Biuro prasowe sieci Biedronka

+48 696 77 22 13

[1] Zakres 1 i 2 wg. metodologii GHG Protocol.

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Załączniki
Biedronka Raport CSR 2021 Okładka.jpg
jpg
Pobierz
Cele UN.jpg
jpg
Pobierz
standardy sklepów.jpg
jpg
Pobierz
statystyki klienci.jpg
jpg
Pobierz
Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
Alarmujący raport Fundacji Biedronki
23.05.2025
Społeczna odpowiedzialność
Biedronka silna różnorodnością – codziennie
21.05.2025
Społeczna odpowiedzialność
Smok, który przemówił i przyniósł 100 tys. zł nagrody od Biedronki za książkę dla dzieci
16.05.2025
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediówKontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO