Biedronka dla Dobra Wspólnego – pod takim hasłem sieć wystąpiła w tym roku na Forum Ekonomicznym w Karpaczu, którego partnerem była już po raz 13. Skalę zaangażowania Biedronki w działalność społeczną można było zobaczyć w dedykowanej strefie. A o tym, jak biznes może łączyć wokół idei dla dobra wspólnego przedstawiciele organizacji pomocowych rozmawiali w trakcie organizowanego przez Biedronkę panelu dyskusyjnego. W Karpaczu odbyła się również premiera Raportu zrównoważonego rozwoju sieci za 2021 rok.
Ostatni rok pokazał, że mimo słabnących więzi społecznych, wciąż mamy silną potrzebę altruistycznego pomagania. Biedronka jest agregatorem tej pomocy, tworząc ze swoich placówek przestrzeń społecznego zaangażowania dla dobra wspólnego. Ale pomaganie nie może być jednorazowym zrywem, to prawdziwy maraton, wymagający odpowiedniego przygotowania i przemyślanej strategii. Tylko działając w sposób metodyczny i kompleksowy, współpracując z organizacjami z największym doświadczeniem, jesteśmy w stanie zaprosić do tej koalicji dobra swoich klientów i wspólnie stworzyć festiwal solidarności.
Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji i CSR w sieci Biedronka.
- Biedronkowe czapki z logo WOŚP, z których cały przychód ze sprzedaży w wysokości prawie 5 mln zł został przekazany WOŚP i stanowił on gros całej kwoty – 7,43 mln zł przekazanej do fundacji przez Biedronkę, sponsora głównego 30. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy,
- produkty z linii Magnetic oznaczone logo Szlachetnej Paczki, których zakup wsparł ponad 17 tys. rodzin,
- znicze Caritas Polska, dzięki zakupowi których Biedronka przekazała ok. 350 tys. zł na program Akademia Caritas Dzieciom,
- książki towarzyszące akcji „Gang Swojaków”, z których całość przychodów ze sprzedaży w wysokości 2,5 mln zł trafiła do PTOP Salamandra na rzecz 6 zagrożonych gatunków zwierząt żyjących w Polsce.