strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!

Subscribe

„Brerep” bohaterką Tygodnia Głośnego Czytania w sieci Biedronka
Społeczna odpowiedzialność

W tym roku uroczyste wręczenie czeku zwyciężczyni drugiego etapu 8. edycji konkursu „Piórko” miało miejsce w nowo otwartym sklepie sieci Biedronka w formacie Ultra Mini mieszczącym się w warszawskiej Elektrowni Powiśle

„Brerep” bohaterką Tygodnia Głośnego Czytania w sieci Biedronka

29.09.2022

Spełniły się marzenia kolejnej uczestniczki konkursu „Piórko 2022. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”. Silvia Pizzati – bo o niej mowa – okazała się zwyciężczynią etapu ilustracyjnego konkursu i dołączyła do Soni Miniewicz, autorki tekstu książki „Brerep”. Obie panie otrzymały nagrody w wysokości 100 000 zł. Ogłoszenie zwyciężczyni drugiego etapu zainaugurowało również Tydzień Głośnego Czytania w sieci Biedronka. Przez kolejny tydzień podczas zakupów w sklepach sieci Biedronka klienci będą mogli posłuchać fragmentów nagrodzonej książki w interpretacji znanych i lubianych głosów: Kamili Ryciak oraz Wiktora Zborowskiego.

Brerep mieszkała na swoich ukochanych bagnach, gdzie każdy dzień zaczynał się od śniadania składającego się z komarów, a kończył na długich dyskusjach z jej przyjacielem Luckiem. Miała zgrabną, żabią sylwetkę, wielkie złociste oczy i cztery mocne łapki. Pewnego dnia jej życie zmieniło się w jednej chwili. Wszystko przez... księcia, który zamienił ją w księżniczkę. Problem polegał na tym, że Brerep wcale nie chciała nią zostać i została zbuntowaną żabą.
To pełne magii miejsce i bohaterów książki „Brerep” najlepiej zobrazowała Silvia Pizzati, która na co dzień zajmuje się projektowaniem graficznym. Ilustrowanie książek było jej marzeniem od lat – w końcu się udało. Silvia Pizzati stworzyła ilustracje, które zwyciężyły w 8. edycji konkursu dla debiutantów „Piórko 2022. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” i stały się nieodłączną częścią historii „Brerep”.
Okładka.PNG

Obrazy same pojawiały się w mojej głowie podczas lektury zwycięskiego tekstu. Od samego początku miałam jasną wizję stylu i postaci – to była dobra decyzja. Rysowanie towarzyszyło mi od zawsze. Kiedyś nauczycielka w szkole chciała wstawić mi niedostateczną ocenę, bo według niej dziecko nie mogło samo narysować czegoś podobnego i ktoś mi pomagał. Jak widać, to były samodzielne prace. Moją pierwszą inspiracją był Tata, który uwielbiał malować. W rozwoju pasji wspierał mnie m.in. mój brat, który namówił mnie do wzięcia udziału w tegorocznej edycji konkursu „Piórko”.

Silvia Pizzati, laureatka tegorocznego konkursu Piórko w Kategorii Ilustracje

Silvia Pizzati urodziła się w Mediolanie, ale wychowała w Polsce. Zawsze zapełniała zeszyty szkicami, nawet wtedy, kiedy nie powinna. Od dzieciństwa fascynowały ją filmy animowane i baśnie. Ma sporo zainteresowań, o których lubi rozmawiać przy kawie. Pani Silvia to wielbicielka zwierząt, szczególnie kotów. Ponad połowę jej szafy wypełniają sukienki w kwieciste wzory, co podkreśla jej barwną osobowość.

Tydzień Głośnego Czytania w Biedronce

Popularyzacja czytelnictwa wśród dzieci i wspólnego, rodzinnego czytania to jeden z priorytetów działalności społecznej sieci Biedronka. Dlatego sieć Biedronka postanowiła przedłużyć przypadający na 29 września Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania i po raz drugi zorganizować Tydzień Głośnego Czytania w Biedronce. Od 29 września do 5 października podczas zakupów klienci Biedronki będą mogli usłyszeć fragmenty zwycięskiej historii „Brerep” w interpretacji dziennikarki Radia Eska, Kamili Ryciak oraz aktora Wiktora Zborowskiego, który jest również jurorem konkursu „Piórko”.

„Tydzień Głośnego Czytania to okazja do przypomnienia wszystkim zabieganym jak ważne jest czytanie książek. W tym roku zapraszamy do wysłuchania fragmentów historii zbuntowanej żaby, która wzgardziła królewskim życiem, bo zwyczajnie było ono w sprzeczności z jej planami na przyszłość. Jestem przekonany, że słuchając jej przygód podczas zakupów, wszyscy momentalnie przeniesiemy się w świat magii, nie mogąc się doczekać kiedy zwycięska książka będzie w sprzedaży”.  

Arkadiusz Mierzwa, członek Kapituły Nagrody, przedstawiciel sieci Biedronka

Tegoroczna zwycięska książka „Brerep” będzie dostępna wyłącznie w sklepach sieci Biedronka od połowy listopada. Od 2015 roku jurorzy Konkursu „Piórko” przeczytali i obejrzeli już ponad 28 tys. nadesłanych prac, a łączna pula przekazanych nagród osiągnęła 1,6 mln złotych. W ramach siedmiu edycji konkursu sprzedanych zostało już ponad 420 tys. egzemplarzy książek. Do tegorocznej, 8. edycji, zgłosiło się ponad 3 tys. początkujących pisarzy i ponad 4 tys. ilustratorów. Obie kategorie są równie ważne, a oceniają je oddzielne składy jurorskie – w świecie literatury dziecięcej nawet najlepszy tekst nie może istnieć bez ilustracji.
Patronami medialnymi konkursu są Radio ESKA, Gazeta.pl, e-Dziecko, Magazyn Książki, wysokieobcasy.pl. Honorowy patronat nad Piórkiem sprawuje Rzecznik Praw Dziecka.​

Biuro prasowe sieci Biedronka

+48 696 77 22 13

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Załączniki
Silvia Pizzati, laureatka tegorocznego konkursu Piórko w Kategorii Ilustracje.jpg
jpg
Pobierz
Brerep_okładka_książki.PNG
png
Pobierz
Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
Biedronka redukuje zużycie plastiku o ponad 1290 ton
02.03.2023
Społeczna odpowiedzialność
Podążaj za wyobraźnią i zdobądź 100 tys. zł od Biedronki dla debiutujących pisarzy
28.02.2023
Społeczna odpowiedzialność
Startuje program dla Kół Gospodyń Wiejskich
27.02.2023
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
AktualnościInformacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediów Kontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO