Strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!
„Brerep” bohaterką Tygodnia Głośnego Czytania w sieci Biedronka
Społeczna odpowiedzialność

W tym roku uroczyste wręczenie czeku zwyciężczyni drugiego etapu 8. edycji konkursu „Piórko” miało miejsce w nowo otwartym sklepie sieci Biedronka w formacie Ultra Mini mieszczącym się w warszawskiej Elektrowni Powiśle

„Brerep” bohaterką Tygodnia Głośnego Czytania w sieci Biedronka

29.09.2022

Spełniły się marzenia kolejnej uczestniczki konkursu „Piórko 2022. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”. Silvia Pizzati – bo o niej mowa – okazała się zwyciężczynią etapu ilustracyjnego konkursu i dołączyła do Soni Miniewicz, autorki tekstu książki „Brerep”. Obie panie otrzymały nagrody w wysokości 100 000 zł. Ogłoszenie zwyciężczyni drugiego etapu zainaugurowało również Tydzień Głośnego Czytania w sieci Biedronka. Przez kolejny tydzień podczas zakupów w sklepach sieci Biedronka klienci będą mogli posłuchać fragmentów nagrodzonej książki w interpretacji znanych i lubianych głosów: Kamili Ryciak oraz Wiktora Zborowskiego.

Brerep mieszkała na swoich ukochanych bagnach, gdzie każdy dzień zaczynał się od śniadania składającego się z komarów, a kończył na długich dyskusjach z jej przyjacielem Luckiem. Miała zgrabną, żabią sylwetkę, wielkie złociste oczy i cztery mocne łapki. Pewnego dnia jej życie zmieniło się w jednej chwili. Wszystko przez... księcia, który zamienił ją w księżniczkę. Problem polegał na tym, że Brerep wcale nie chciała nią zostać i została zbuntowaną żabą.
To pełne magii miejsce i bohaterów książki „Brerep” najlepiej zobrazowała Silvia Pizzati, która na co dzień zajmuje się projektowaniem graficznym. Ilustrowanie książek było jej marzeniem od lat – w końcu się udało. Silvia Pizzati stworzyła ilustracje, które zwyciężyły w 8. edycji konkursu dla debiutantów „Piórko 2022. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” i stały się nieodłączną częścią historii „Brerep”.
Okładka.PNG

Obrazy same pojawiały się w mojej głowie podczas lektury zwycięskiego tekstu. Od samego początku miałam jasną wizję stylu i postaci – to była dobra decyzja. Rysowanie towarzyszyło mi od zawsze. Kiedyś nauczycielka w szkole chciała wstawić mi niedostateczną ocenę, bo według niej dziecko nie mogło samo narysować czegoś podobnego i ktoś mi pomagał. Jak widać, to były samodzielne prace. Moją pierwszą inspiracją był Tata, który uwielbiał malować. W rozwoju pasji wspierał mnie m.in. mój brat, który namówił mnie do wzięcia udziału w tegorocznej edycji konkursu „Piórko”.

Silvia Pizzati, laureatka tegorocznego konkursu Piórko w Kategorii Ilustracje

Silvia Pizzati urodziła się w Mediolanie, ale wychowała w Polsce. Zawsze zapełniała zeszyty szkicami, nawet wtedy, kiedy nie powinna. Od dzieciństwa fascynowały ją filmy animowane i baśnie. Ma sporo zainteresowań, o których lubi rozmawiać przy kawie. Pani Silvia to wielbicielka zwierząt, szczególnie kotów. Ponad połowę jej szafy wypełniają sukienki w kwieciste wzory, co podkreśla jej barwną osobowość.

Tydzień Głośnego Czytania w Biedronce

Popularyzacja czytelnictwa wśród dzieci i wspólnego, rodzinnego czytania to jeden z priorytetów działalności społecznej sieci Biedronka. Dlatego sieć Biedronka postanowiła przedłużyć przypadający na 29 września Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania i po raz drugi zorganizować Tydzień Głośnego Czytania w Biedronce. Od 29 września do 5 października podczas zakupów klienci Biedronki będą mogli usłyszeć fragmenty zwycięskiej historii „Brerep” w interpretacji dziennikarki Radia Eska, Kamili Ryciak oraz aktora Wiktora Zborowskiego, który jest również jurorem konkursu „Piórko”.

„Tydzień Głośnego Czytania to okazja do przypomnienia wszystkim zabieganym jak ważne jest czytanie książek. W tym roku zapraszamy do wysłuchania fragmentów historii zbuntowanej żaby, która wzgardziła królewskim życiem, bo zwyczajnie było ono w sprzeczności z jej planami na przyszłość. Jestem przekonany, że słuchając jej przygód podczas zakupów, wszyscy momentalnie przeniesiemy się w świat magii, nie mogąc się doczekać kiedy zwycięska książka będzie w sprzedaży”.  

Arkadiusz Mierzwa, członek Kapituły Nagrody, przedstawiciel sieci Biedronka

Tegoroczna zwycięska książka „Brerep” będzie dostępna wyłącznie w sklepach sieci Biedronka od połowy listopada. Od 2015 roku jurorzy Konkursu „Piórko” przeczytali i obejrzeli już ponad 28 tys. nadesłanych prac, a łączna pula przekazanych nagród osiągnęła 1,6 mln złotych. W ramach siedmiu edycji konkursu sprzedanych zostało już ponad 420 tys. egzemplarzy książek. Do tegorocznej, 8. edycji, zgłosiło się ponad 3 tys. początkujących pisarzy i ponad 4 tys. ilustratorów. Obie kategorie są równie ważne, a oceniają je oddzielne składy jurorskie – w świecie literatury dziecięcej nawet najlepszy tekst nie może istnieć bez ilustracji.
Patronami medialnymi konkursu są Radio ESKA, Gazeta.pl, e-Dziecko, Magazyn Książki, wysokieobcasy.pl. Honorowy patronat nad Piórkiem sprawuje Rzecznik Praw Dziecka.​

Biuro prasowe sieci Biedronka

+48 696 77 22 13

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Załączniki
Brerep_okładka_książki.PNG
png
Pobierz
Silvia Pizzati, laureatka tegorocznego konkursu Piórko w Kategorii Ilustracje.jpg
jpg
Pobierz
Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
Biedronka: Polska faworytem mistrzostw świata!
26.06.2025
Społeczna odpowiedzialność
Biedronka inwestuje w zdrową przyszłość
26.05.2025
Społeczna odpowiedzialność
Alarmujący raport Fundacji Biedronki
23.05.2025
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediówKontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO