Fundacja Biedronki rozpoczyna ogólnopolską kampanię mającą zwrócić uwagę na problem samotności seniorów oraz znaczenie wspólnych posiłków. Kampania została zainicjowana w telewizji oraz mediach digitalowych 1 października z okazji Międzynarodowego Dnia Osób Starszych.
Głównym elementem kampanii jest spot „Cichy świadek” w trzech wersjach długości: 60 sekund, 45 sekund oraz 30 sekund, który emitowany jest zarówno w największych stacjach telewizyjnych (TVP, TVN, Polsat), jak i kanałach online (platforma YouTube, Polsat Go, Player). Premiera miała miejsce 1 października 2022 z okazji Międzynarodowego Dnia Osób Starszych[1]. Data została wybrana ze względu na cel działalności Fundacji Biedronki, którym jest niesienie pomocy głównie seniorom.
![Zdjęcie z planu](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/8222/assets/467293/large-5a2f0e34d80caf82994f06de69e1e444.jpg)
Zdjęcie z planu
Fabuła spotu skupiona jest wokół opowieści figurki, która z pozycji obserwatora komentuje życie starszej kobiety. Bohaterce filmu towarzystwa dotrzymuje jedynie porcelanowy kot, a ona sama spędza czas na prostych domowych czynnościach. Jej posiłek to kanapka z serem i gorąca herbata. Sytuacja zmienia się jednak diametralnie, gdy starszą panią odwiedza rodzina – kobieta zaczyna promienieć, a mieszkanie tętnić życiem.
![Zdjęcie z planu spotu](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/8222/assets/467291/large-426362d29480c6cd6b32419280e3e48e.jpg)
Zdjęcie z planu spotu
Istotą materiału jest podkreślenie problemu samotności seniorów, który często przekłada się również na jakość spożywanych przez nich posiłków. Część osób starszych nie jest w stanie gotować, część wychodzi z założenia, że dla jednej osoby to się po prostu nie opłaca. Z tego względu w spocie położono rolę na wspólnie spożywanych posiłków, które dla wielu seniorów stają się wyczekiwanym i ważnym wydarzeniem.
Spot jest preludium do nowego programu Fundacji, którego szczegóły zostaną przedstawione w październiku. Projekt będzie naturalną konsekwencją poruszanej tematyki i odpowiedzią Fundacji na potrzeby osób starszych, szczególnie z małych miejscowości.
![Zdjęcie z planu spotu](https://prowly-uploads.s3.eu-west-1.amazonaws.com/uploads/8222/assets/467292/large-d651bdd3321b8503644116a32c3e8584.jpg)
Zdjęcie z planu spotu
Spot „Cichy świadek” powstał w ramach współpracy z agencją DDB Warszawa oraz studiem OTO FILM. Za zakup mediów odpowiada dom mediowy Wavemaker.
O seniorach
Przewiduje się, że w ciągu najbliższych trzech dekad liczba osób starszych na całym świecie wzrośnie ponad dwukrotnie, osiągając w 2050 r. ponad 1,5 miliarda. Starsi ludzie na wiele sposobów przyczyniają się do rozwoju swoich rodzin i społeczności, jednak zakres tych możliwości zależy m.in. od zdrowia[2]. Jak dowodzą badania, wpływa na nie samotne spożywanie posiłków, które może skutkować m.in. na utratą masy ciała seniorów. Dlatego Fundacja Biedronki zwraca uwagę na problem samotności, w tym posiłków w pojedynkę.
[1] Źródło: https://www.un.org/en/observances/older-persons-day, data ostatniego dostępu: 29.09.2022
[2] Źródło: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0899900722001101, data ostatniego dostępu: 30.09.2022