strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!

Subscribe

Społeczna odpowiedzialność

Międzynarodowy Dzień Osób Starszych – nowa kampania Fundacji Biedronki

03.10.2022

Fundacja Biedronki rozpoczyna ogólnopolską kampanię mającą zwrócić uwagę na problem samotności seniorów oraz znaczenie wspólnych posiłków. Kampania została zainicjowana w telewizji oraz mediach digitalowych 1 października z okazji Międzynarodowego Dnia Osób Starszych.

Głównym elementem kampanii jest spot „Cichy świadek” w trzech wersjach długości: 60 sekund, 45 sekund oraz 30 sekund, który emitowany jest zarówno w największych stacjach telewizyjnych (TVP, TVN, Polsat), jak i kanałach online (platforma YouTube, Polsat Go, Player). Premiera miała miejsce 1 października 2022 z okazji Międzynarodowego Dnia Osób Starszych[1]. Data została wybrana ze względu na cel działalności Fundacji Biedronki, którym jest niesienie pomocy głównie seniorom.
Zdjęcie z planu

Zdjęcie z planu

Fabuła spotu skupiona jest wokół opowieści figurki, która z pozycji obserwatora komentuje życie starszej kobiety. Bohaterce filmu towarzystwa dotrzymuje jedynie porcelanowy kot, a ona sama spędza czas na prostych domowych czynnościach. Jej posiłek to kanapka z serem i gorąca herbata. Sytuacja zmienia się jednak diametralnie, gdy starszą panią odwiedza rodzina – kobieta zaczyna promienieć, a mieszkanie tętnić życiem.
Zdjęcie z planu spotu

Zdjęcie z planu spotu

Istotą materiału jest podkreślenie problemu samotności seniorów, który często przekłada się również na jakość spożywanych przez nich posiłków. Część osób starszych nie jest w stanie gotować, część wychodzi z założenia, że dla jednej osoby to się po prostu nie opłaca. Z tego względu w spocie położono rolę na wspólnie spożywanych posiłków, które dla wielu seniorów stają się wyczekiwanym i ważnym wydarzeniem.
Spot jest preludium do nowego programu Fundacji, którego szczegóły zostaną przedstawione w październiku. Projekt będzie naturalną konsekwencją poruszanej tematyki i odpowiedzią Fundacji na potrzeby osób starszych, szczególnie z małych miejscowości.
Zdjęcie z planu spotu

Zdjęcie z planu spotu

Spot „Cichy świadek” powstał w ramach współpracy z agencją DDB Warszawa oraz studiem OTO FILM. Za zakup mediów odpowiada dom mediowy Wavemaker.

O seniorach

Przewiduje się, że w ciągu najbliższych trzech dekad liczba osób starszych na całym świecie wzrośnie ponad dwukrotnie, osiągając w 2050 r. ponad 1,5 miliarda. Starsi ludzie na wiele sposobów przyczyniają się do rozwoju swoich rodzin i społeczności, jednak zakres tych możliwości zależy m.in. od zdrowia[2]. Jak dowodzą badania, wpływa na nie samotne spożywanie posiłków, które może skutkować m.in. na utratą masy ciała seniorów. Dlatego Fundacja Biedronki zwraca uwagę na problem samotności, w tym posiłków w pojedynkę.

[1]  Źródło: https://www.un.org/en/observances/older-persons-day, data ostatniego dostępu: 29.09.2022

[2]  Źródło: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0899900722001101, data ostatniego dostępu: 30.09.2022  

Fundacja Biedronki

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Załączniki
Zdjęcie z planu_3.jpg
jpg
Pobierz
Zdjęcie z planu_1.jpg
jpg
Pobierz
Zdjęcie z planu_2.jpg
jpg
Pobierz
Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
Biedronka redukuje zużycie plastiku o ponad 1290 ton
02.03.2023
Społeczna odpowiedzialność
Podążaj za wyobraźnią i zdobądź 100 tys. zł od Biedronki dla debiutujących pisarzy
28.02.2023
Społeczna odpowiedzialność
Startuje program dla Kół Gospodyń Wiejskich
27.02.2023
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
AktualnościInformacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediów Kontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO