Grupa Jerónimo Martins, właściciel sieci Biedronka otrzymała najwyższe oceny od CDP Disclosure Insight Action za wyniki i przejrzystość w raportowaniu w zakresie walki ze zmianami klimatycznymi, bezpieczeństwa wodnego i walki z wylesianiem. Grupa Jerónimo Martins już trzeci rok z rzędu jest pierwsza na świecie w sektorze handlowym. Ocena objęła ponad 18,7 tys. firm, które stanowią połowę globalnej kapitalizacji rynkowej. Biedronka, poprzez szereg swoich proekologicznych działań, ma istotny udział w uzyskanym wyniku Grupy Jerónimo Martins.
Umocnienie naszej pozycji lidera na świecie w tych wyzwaniach pokazuje, że jesteśmy na dobrej drodze w zrównoważonym zarządzaniu naszymi przedsiębiorstwami i że przejrzystość, z jaką informujemy o naszych działaniach i ich skutkach, jest powszechnie uznawana. Z wielką satysfakcją, a także ze szczególnym poczuciem odpowiedzialności, przyjmujemy dobre wiadomości, jakie przyniosły nam coroczne oceny CDP. W tym roku obchodzimy 230-lecie istnienia naszej Grupy i jestem pewien, że tylko firmy o bardzo silnym zaangażowaniu w zrównoważony rozwój ekonomiczny, społeczny i środowiskowy swojej działalności są w stanie osiągnąć taką długowieczność.
Pedro Soares dos Santos, Prezes i Dyrektor Generalny Grupy Jerónimo Martins
Przedsiębiorstwa z listy A CDP podejmują wyraźne działania w celu zmniejszenia emisji i zajęcia się wpływem na środowisko w całym swoim łańcuchu wartości. To rodzaj przejrzystości środowiskowej i działań, których potrzebujemy w całej gospodarce, aby zapobiec ekologicznej zapaści.
Maxfield Weiss, Dyrektor Wykonawczy CDP Europe