Strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!
Grupa Jerónimo Martins, właściciel sieci Biedronka, najlepiej dba o klimat
Społeczna odpowiedzialność

Grupa Jerónimo Martins, właściciel sieci Biedronka, najlepiej dba o klimat

21.12.2022

Grupa Jerónimo Martins, właściciel sieci Biedronka otrzymała najwyższe oceny od CDP Disclosure Insight Action za wyniki i przejrzystość w raportowaniu w zakresie walki ze zmianami klimatycznymi, bezpieczeństwa wodnego i walki z wylesianiem. Grupa Jerónimo Martins już trzeci rok z rzędu jest pierwsza na świecie w sektorze handlowym. Ocena objęła ponad 18,7 tys. firm, które stanowią połowę globalnej kapitalizacji rynkowej. Biedronka, poprzez szereg swoich proekologicznych działań, ma istotny udział w uzyskanym wyniku Grupy Jerónimo Martins.   

Z opublikowanej właśnie rocznej oceny CDP - Disclosure Insight Action wynika, że Grupa Jerónimo Martins nie ma sobie równych na świecie w zakresie zarządzania, w tym ograniczania swojego wpływu na środowisko. W trzech programach ocenianych przez CDP, Grupa otrzymała najwyższą ocenę (A) w dwóch pierwszych (zmiany klimatyczne i woda) oraz poziom lidera (A-) w zarządzaniu wszystkimi towarami związanymi z ryzykiem wylesiania: olejem palmowym, drewnem, bydłem i soją. Żaden inny detalista spożywczy na świecie nie osiągnął tak wysokiego wyniku. 

Umocnienie naszej pozycji lidera na świecie w tych wyzwaniach pokazuje, że jesteśmy na dobrej drodze w zrównoważonym zarządzaniu naszymi przedsiębiorstwami i że przejrzystość, z jaką informujemy o naszych działaniach i ich skutkach, jest powszechnie uznawana. Z wielką satysfakcją, a także ze szczególnym poczuciem odpowiedzialności, przyjmujemy dobre wiadomości, jakie przyniosły nam coroczne oceny CDP. W tym roku obchodzimy 230-lecie istnienia naszej Grupy i jestem pewien, że tylko firmy o bardzo silnym zaangażowaniu w zrównoważony rozwój ekonomiczny, społeczny i środowiskowy swojej działalności są w stanie osiągnąć taką długowieczność.

Pedro Soares dos Santos, Prezes i Dyrektor Generalny Grupy Jerónimo Martins

Przedsiębiorstwa z listy A CDP podejmują wyraźne działania w celu zmniejszenia emisji i zajęcia się wpływem na środowisko w całym swoim łańcuchu wartości. To rodzaj przejrzystości środowiskowej i działań, których potrzebujemy w całej gospodarce, aby zapobiec ekologicznej zapaści.

Maxfield Weiss, Dyrektor Wykonawczy CDP Europe

Istotny udział w uzyskaniu tak dobrych ocen miały działania Biedronki. Sieć jest członkiem założycielem Polskiej Koalicji na Rzecz Zrównoważonego Oleju Palmowego, której celem jest eliminacja stosowania do 2023 r. oleju palmowego z produkcji niezrównoważonej. Sieć jest również zdecydowana zwiększyć identyfikowalność zarówno bezpośredniej, jak i wbudowanej (tj. stosowanej w paszach dla zwierząt) soi obecnej w jej produktach. W zakresie odpowiedzialnej gospodarki drewnem i papierem w 2021 roku w produktach marki własnej Biedronki wykorzystano 80 proc. certyfikowanych włókien pierwotnych, a w opakowaniach – 73 proc. Sieć zobowiązała się także osiągnąć poziom 100% do 2030 r. 98,2 proc. wołowiny obecnej w markach własnych Biedronki pochodzi z Polski, z uwagi na niskie ryzyko wylesienia naszego kraju. Dodatkowo, w grudniu 2021 roku Biedronka powołała wewnętrzny Komitet Ochrony Środowiska, którego zadaniem jest wspieranie realizacji strategii ochrony środowiska poprzez tworzenie odpowiedniej kultury organizacyjnej i wprowadzania proekologicznych zmian funkcjonowania i organizacji firmy.
Sieć stawia również na rozwój zielonych rozwiązań w zakresie zasilania energią odnawialną sklepów oraz centrów dystrybucyjnych. Przykładowo, w listopadzie br. podpisała 15-letnią umowę ze szwajcarską firmą GoldenPeaks Capital, która pozwoli Biedronce zapewnić dostęp do czystych i zielonych źródeł energii oraz wzmocni realizację celów redukcji emisji, jednocześnie optymalizując koszty energii. W czerwcu br. Biedronka podpisała umowę z firmą Grow Energy, na podstawie której do końca 2025 roku 2 tysiące sklepów sieci zostanie wyposażonych w efektywne instalacje fotowoltaiczne. Dzięki instalacjom fotowoltaicznym zużycie „czarnej energii” w Biedronce spadnie o około 15% rocznie dla każdego sklepu objętego projektem.
CDP to organizacja non-profit, która zachęca firmy i miasta do mierzenia i zarządzania szansami i zagrożeniami związanymi ze środowiskiem i zmianami klimatu. Każdego roku CDP zbiera informacje za pośrednictwem kwestionariuszy "zmiany klimatu", "wylesiania" i "bezpieczeństwa wodnego". W 2022 r. ponad 680 instytucji finansowych z aktywami o wartości około 130 bln euro zwróciło się do przedsiębiorstw o ujawnienie informacji na temat ich wpływu na środowisko, ryzyka i możliwości za pośrednictwem CDP. Odpowiedzi udzieliło ponad 18 700 firm reprezentujących połowę globalnej kapitalizacji rynkowej.

Biuro prasowe sieci Biedronka

+48 696 77 22 13

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
Smok, który przemówił i przyniósł 100 tys. zł nagrody od Biedronki za książkę dla dzieci
16.05.2025
Społeczna odpowiedzialność
30 lat zielonej misji Biedronki
22.04.2025
Społeczna odpowiedzialność
Logistyka od 30 lat napędza sukces Biedronki
16.04.2025
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediówKontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO