strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Biedronka redukuje zużycie plastiku o ponad 1290 ton
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!

Subscribe

Społeczna odpowiedzialność

Biedronka redukuje zużycie plastiku o ponad 1290 ton

02.03.2023

Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!

Subscribe

Sieć Biedronka konsekwentnie zmniejsza zawartość plastiku w opakowaniach produktów marki własnej. To efekt podjętych działań, które wynikają z zobowiązań Biedronki na rzecz środowiska naturalnego. Tylko w 2022 roku największa sieć handlowa w Polsce zredukowała ilość plastiku pierwotnego w opakowaniach marek własnych wprowadzanych do obrotu blisko trzykrotnie w porównaniu do roku poprzedniego, zmieniając ponad 150 opakowań produktów marek własnych. 

Biedronka w zakresie zrównoważonego wykorzystania tworzyw sztucznych w swojej działalności podjęła dwa kluczowe zobowiązania:
  1. Zmniejszenie o 7% w okresie 2021–2023 zużycia plastiku mierzonego w tonach opakowań plastikowych na 1 mln euro obrotu, w porównaniu z 2018 rokiem.
  2. Zwiększenie do roku 2023 zawartości plastiku pochodzącego z recyklingu do 10% w stosowanych przez nas opakowaniach z tworzyw sztucznych.
Aby to osiągnąć, sieć Biedronka stale udoskonala opakowania marek własnych, które są głównym nośnikiem tworzyw sztucznych w sklepach. W 2022 roku zmniejszono aż o 1290 ton użycie plastiku pierwotnego, wprowadzając zmiany w ponad 150 opakowaniach.

Cieszy nas, że w ubiegłym roku udało się z sukcesem wprowadzić wiele zmian związanych z eko-projektowaniem w naszych opakowaniach. Redukcja plastiku z opakowań naszych produktów o 650 ton w skali roku to prawie trzy razy więcej niż uzyskana redukcja w 2021 roku. Znamy naszą skalę i dajemy naszymi działaniami jasny sygnał dla całego rynku. Wierzymy, że w ten sposób możemy razem działać dla bardziej zrównoważonego wykorzystania surowców, nasza planeta jest tylko jedna

Katarzyna Grabarska, Manager ds. eko-projektowania opakowań i rozwoju marki w sieci Biedronka

plastik_POST_POST.jpg
Było to możliwe dzięki kilku kluczowym procesom, ale najważniejszymi z nich była redukcja wagi opakowań z tworzyw sztucznych o 650 ton (dla porównania w 2021 – 270 ton*) oraz użycie tworzyw pochodzących z recyklingu. W drugim przypadku aż 644 tony surowca pochodziły z ponownego przetworzenia odpadów pokonsumenckich, zapobiegając w ten sposób wprowadzeniu tej ilości surowców pierwotnych do obiegu. Do produkcji opakowań polimerowych wykorzystano także 1,4 tony mniej sadzy (dodatku do barwników używanych do produkcji czarnych i ciemnych tworzyw, jego redukcja ułatwia automatyczne sortowanie w punktach selektywnej zbiórki odpadów oraz późniejszy recykling) i zastosowano kolejne dodatkowe innowacje, które dopełniły skali, np. zmieniono etykiety termokurczliwe w kolejnych 10 produktach, tak aby klienci mogli w łatwy sposób je rozdzielić od butelki (dodano perforacje ułatwiającą rozdział elementów).
Więcej o zobowiązaniach prośrodowiskowych Biedronki i podejmowanych działaniach można przeczytać pod adresem csr.biedronka.pl.

* Redukcja plastiku względem wag opakowań wykorzystywanych w poprzednich dostawach. Oszczędność wynikająca ze zmian materiałów, redukcji grubości, zmiany wielkości opakowania lub zmiany formatu pakowania produktów w stosunku do poprzedniej formy pakowania produktów już istniejących w sprzedaży w naszych sklepach. W obliczania nie są wliczane produkty nowo wprowadzane które są tworzone od początku zgodnie z wytycznymi eko-projektowania ze zoptymalizowaną wagą opakowań. 

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Załączniki
prowly-biedronka_plastik_title.jpg
jpg
Pobierz
plastik_POST_POST.jpg
jpg
Pobierz
Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
Podążaj za wyobraźnią i zdobądź 100 tys. zł od Biedronki dla debiutujących pisarzy
28.02.2023
Społeczna odpowiedzialność
Startuje program dla Kół Gospodyń Wiejskich
27.02.2023
Społeczna odpowiedzialność
Fundacja Biedronki wsparła budowę domu dla potrzebujących
14.02.2023
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
AktualnościInformacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediów Kontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO