Strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Biedronka redukuje zużycie plastiku o ponad 1290 ton
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!
Społeczna odpowiedzialność

Biedronka redukuje zużycie plastiku o ponad 1290 ton

02.03.2023

Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!

Sieć Biedronka konsekwentnie zmniejsza zawartość plastiku w opakowaniach produktów marki własnej. To efekt podjętych działań, które wynikają z zobowiązań Biedronki na rzecz środowiska naturalnego. Tylko w 2022 roku największa sieć handlowa w Polsce zredukowała ilość plastiku pierwotnego w opakowaniach marek własnych wprowadzanych do obrotu blisko trzykrotnie w porównaniu do roku poprzedniego, zmieniając ponad 150 opakowań produktów marek własnych. 

Biedronka w zakresie zrównoważonego wykorzystania tworzyw sztucznych w swojej działalności podjęła dwa kluczowe zobowiązania:
  1. Zmniejszenie o 7% w okresie 2021–2023 zużycia plastiku mierzonego w tonach opakowań plastikowych na 1 mln euro obrotu, w porównaniu z 2018 rokiem.
  2. Zwiększenie do roku 2023 zawartości plastiku pochodzącego z recyklingu do 10% w stosowanych przez nas opakowaniach z tworzyw sztucznych.
Aby to osiągnąć, sieć Biedronka stale udoskonala opakowania marek własnych, które są głównym nośnikiem tworzyw sztucznych w sklepach. W 2022 roku zmniejszono aż o 1290 ton użycie plastiku pierwotnego, wprowadzając zmiany w ponad 150 opakowaniach.

Cieszy nas, że w ubiegłym roku udało się z sukcesem wprowadzić wiele zmian związanych z eko-projektowaniem w naszych opakowaniach. Redukcja plastiku z opakowań naszych produktów o 650 ton w skali roku to prawie trzy razy więcej niż uzyskana redukcja w 2021 roku. Znamy naszą skalę i dajemy naszymi działaniami jasny sygnał dla całego rynku. Wierzymy, że w ten sposób możemy razem działać dla bardziej zrównoważonego wykorzystania surowców, nasza planeta jest tylko jedna

Katarzyna Grabarska, Manager ds. eko-projektowania opakowań i rozwoju marki w sieci Biedronka

plastik_POST_POST.jpg
Było to możliwe dzięki kilku kluczowym procesom, ale najważniejszymi z nich była redukcja wagi opakowań z tworzyw sztucznych o 650 ton (dla porównania w 2021 – 270 ton*) oraz użycie tworzyw pochodzących z recyklingu. W drugim przypadku aż 644 tony surowca pochodziły z ponownego przetworzenia odpadów pokonsumenckich, zapobiegając w ten sposób wprowadzeniu tej ilości surowców pierwotnych do obiegu. Do produkcji opakowań polimerowych wykorzystano także 1,4 tony mniej sadzy (dodatku do barwników używanych do produkcji czarnych i ciemnych tworzyw, jego redukcja ułatwia automatyczne sortowanie w punktach selektywnej zbiórki odpadów oraz późniejszy recykling) i zastosowano kolejne dodatkowe innowacje, które dopełniły skali, np. zmieniono etykiety termokurczliwe w kolejnych 10 produktach, tak aby klienci mogli w łatwy sposób je rozdzielić od butelki (dodano perforacje ułatwiającą rozdział elementów).
Więcej o zobowiązaniach prośrodowiskowych Biedronki i podejmowanych działaniach można przeczytać pod adresem csr.biedronka.pl.

* Redukcja plastiku względem wag opakowań wykorzystywanych w poprzednich dostawach. Oszczędność wynikająca ze zmian materiałów, redukcji grubości, zmiany wielkości opakowania lub zmiany formatu pakowania produktów w stosunku do poprzedniej formy pakowania produktów już istniejących w sprzedaży w naszych sklepach. W obliczania nie są wliczane produkty nowo wprowadzane które są tworzone od początku zgodnie z wytycznymi eko-projektowania ze zoptymalizowaną wagą opakowań. 

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Załączniki
plastik_POST_POST.jpg
jpg
Pobierz
prowly-biedronka_plastik_title.jpg
jpg
Pobierz
Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
30 lat zielonej misji Biedronki
22.04.2025
Społeczna odpowiedzialność
Logistyka od 30 lat napędza sukces Biedronki
16.04.2025
Społeczna odpowiedzialność
5 lat, ponad 280 mln zł i jeszcze więcej dobra od Fundacji Biedronki
11.04.2025
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediówKontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO