Sieć Biedronka konsekwentnie zmniejsza zawartość plastiku w opakowaniach produktów marki własnej. To efekt podjętych działań, które wynikają z zobowiązań Biedronki na rzecz środowiska naturalnego. Tylko w 2022 roku największa sieć handlowa w Polsce zredukowała ilość plastiku pierwotnego w opakowaniach marek własnych wprowadzanych do obrotu blisko trzykrotnie w porównaniu do roku poprzedniego, zmieniając ponad 150 opakowań produktów marek własnych.
- Zmniejszenie o 7% w okresie 2021–2023 zużycia plastiku mierzonego w tonach opakowań plastikowych na 1 mln euro obrotu, w porównaniu z 2018 rokiem.
- Zwiększenie do roku 2023 zawartości plastiku pochodzącego z recyklingu do 10% w stosowanych przez nas opakowaniach z tworzyw sztucznych.
Cieszy nas, że w ubiegłym roku udało się z sukcesem wprowadzić wiele zmian związanych z eko-projektowaniem w naszych opakowaniach. Redukcja plastiku z opakowań naszych produktów o 650 ton w skali roku to prawie trzy razy więcej niż uzyskana redukcja w 2021 roku. Znamy naszą skalę i dajemy naszymi działaniami jasny sygnał dla całego rynku. Wierzymy, że w ten sposób możemy razem działać dla bardziej zrównoważonego wykorzystania surowców, nasza planeta jest tylko jedna
Katarzyna Grabarska, Manager ds. eko-projektowania opakowań i rozwoju marki w sieci Biedronka
* Redukcja plastiku względem wag opakowań wykorzystywanych w poprzednich dostawach. Oszczędność wynikająca ze zmian materiałów, redukcji grubości, zmiany wielkości opakowania lub zmiany formatu pakowania produktów w stosunku do poprzedniej formy pakowania produktów już istniejących w sprzedaży w naszych sklepach. W obliczania nie są wliczane produkty nowo wprowadzane które są tworzone od początku zgodnie z wytycznymi eko-projektowania ze zoptymalizowaną wagą opakowań.