strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!

Subscribe

Biedronka dba o zdrowie Polaków i usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli
Społeczna odpowiedzialność

Biedronka dba o zdrowie Polaków i usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli

27.03.2023

Ponad połowa światowej populacji w ciągu najbliższych 12 lat będzie żyła z nadwagą lub otyłością, jeżeli nie zostaną wprowadzone odpowiednie działania profilaktyczne - alarmuje Światowa Federacja Otyłości. Biedronka konsekwentnie promuje wśród Polaków dobre nawyki żywieniowe m.in. poprzez „odchudzanie” swoich produktów ze składników, których nadmierna konsumpcja niesie za sobą niekorzystne skutki zdrowotne. Tylko w ub.r. dzięki temu na rynek nie wprowadzono około 450 ton cukrów, tłuszczów i soli.

Sieć podsumowała statystyki w tym zakresie za 2022 rok. W ciągu 12 miesięcy eksperci Biedronki czuwający nad jakością asortymentu marki własnej poprawili profil odżywczy dziesiątek produktów, zapobiegając tym samym wprowadzeniu na rynek ponad 181 ton tłuszczu, ponad 45 ton soli i ponad 221 ton cukrów. Ogółem od chwili uruchomienia programu reformulacji dziewięć lat temu, dzięki działaniom sieci, na rynek, czyli w praktyce na talerze Polaków, nie trafiło niemal 5,5 tys. ton cukru, ponad 2,1 tys. ton tłuszczu oraz niemal 300 ton soli.

Według Światowej Organizacji Zdrowia nadwaga i otyłość dotyczy 32 proc. dzieci w Polsce w wieku 7-9 lat, co daje nam niechlubne 8. miejsce w Europie. Jeżeli aktualne trendy zostaną utrzymane, w 2035 roku jedna na cztery osoby na świecie będzie miała nadwagę lub otyłość. Wskaźnik otyłości wśród dzieci rośnie nawet szybciej i szacuje się, że podwoi się do 2035 roku. Choć nasza strategia zrównoważonego rozwoju obejmuje odpowiedzialność za cały łańcuch związany z życiem produktu, to poprawa profilu odżywczego, edukacja żywieniowa i promowanie zdrowego stylu życia jest jednym z jego głównych filarów.

Katarzyna Zgieb, starszy menedżer ds. żywienia i rozwoju jakości w sieci Biedronka

W 2022 r. do listy odchudzonych produktów dodano m.in.: pyzy i krokiety z mięsem, pierogi ruskie oraz kopytka (ograniczenie soli i tłuszczu), sos czosnkowy Madero i wybrane keczupy (ograniczenie soli i cukru), wybrane serki homogenizowane Tutti (ograniczenie cukru), musli z owocami i orzechami (ograniczenie cukru), wybrane warzywa marynowane (ograniczenie soli). W wybranych produktach śniadaniowych, poza obniżeniem zawartości cukrów, zwiększono również ilość błonnika.
Promowanie właściwych nawyków żywieniowych i poprawa wartości odżywczej produktów marki własnej jest filarem Polityki Żywieniowej sieci i jest konsekwentnie realizowana od 2014 roku. Efektem wspólnej pracy z partnerami handlowymi jest ponad 300 produktów, w których przy zachowaniu walorów smakowych, zredukowana została ilość cukrów, tłuszczu i soli czy też wzrosła ilość błonnika.
Sieć Biedronka zdaje sobie sprawę, że wywiera ogromny wpływ na otoczenie i klientów, a jest ich ponad 4 mln dziennie, poprzez rodzaj i skalę działalności. Stąd konsekwentne i usilne starania sieci o wysoką jakość i optymalny profil odżywczy produktów marki własnej.
Warto przypomnieć, że w marcu br. rozpoczęła się 30. jubileuszowa Olimpiada Zdrowia PCK z Biedronką. Sieć została partnerem głównym tej edycji. Młodzież, po raz kolejny, weźmie udział w wyjątkowym konkursie, dotyczącym promowania zdrowego stylu życia i ekologii. W trakcie Olimpiady uczniowie będą organizować wydarzenia związane z promowaniem postaw prozdrowotnych w swoich lokalnych społecznościach. Laureat otrzyma indeks na jeden z uniwersytetów, który objął Olimpiadę honorowym patronatem. Olimpiada Zdrowia PCK to konkurs przeznaczony dla uczniów klas 6 - 8 szkół podstawowych oraz uczniów szkół średnich. Konkurs składa się z czterech etapów – szkolnego, rejonowego (powiatowego), okręgowego (wojewódzkiego) i finału. Na każdym etapie Olimpiady uczestnicy rozwiązują test wiedzy obejmujący zagadnienia związane z promocją zdrowia, zdrowym stylem życia, zdrowym żywieniem, promowaniem aktywności fizycznej, ekologii, a także przeciwdziałaniem marnowaniu żywności i surowców. Każdego roku w Olimpiadzie bierze udział około 40 tys. osób.

Biuro prasowe sieci Biedronka

+48 696 77 22 13

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
Dada wspiera Mamy i Dzieci
31.05.2023
Społeczna odpowiedzialność
Zwycięski „Sernik z kamieniami” tylko w Biedronce
29.05.2023
Społeczna odpowiedzialność
Darmowe obiady dla seniorów od Fundacji Biedronki
23.05.2023
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
AktualnościInformacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediów Kontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO