Biedronka generuje co miesiąc 5 ton odpadów z tworzyw sztucznych, w tym polietylenu*. Co się z nim dzieje? Wykorzystany ponownie polietylen zyskuje kolejne życie w postaci dobrze znanych klientom toreb zakupowych typu T-shirt. Biedronka jako pierwsza w Polsce spożywcza sieć handlowa zamknęła obieg tego tworzywa. Oznacza to, że po pierwotnym wykorzystaniu materiału nie traci go z oczu, ale dba, by w nowej odsłonie mógł dalej służyć. To innowacja, która w skali działalności firmy przynosi konkretne korzyści dla środowiska i jest zauważalna praktycznie przy każdych zakupach.
Każdego dnia projektując opakowania dla produktów naszych marek własnych dobieramy materiały tak, aby ułatwić segregację w punktach selektywnej zbiórki oraz w trakcie recyklingu materiałowego. Wybieramy taki materiał dla naszych opakowań, aby mógł wrócić do obiegu i ponownie stać się opakowaniem. Odpady opakowaniowe segregujemy i oddajemy do zakładów recyklingu, gdzie są przerabiane na kolejne opakowania dostarczane z produktami do naszych sklepów. W skali roku daje to ogromny zysk dla środowiska naturalnego, ponieważ zapobiegamy tym samym wprowadzaniu do obiegu kilku tysięcy ton nowego plastiku pierwotnego i minimalizujemy emisję niekorzystnych gazów do otoczenia. Podobnie czynimy z kartonami.
Katarzyna Grabarska, menedżerka ds. ekoprojektowania opakowań.
