Nie marnuję, bo mądrze przechowuję! – pod takim hasłem startuje kampania edukacyjna sieci Biedronka realizowana we współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności. Z tego powodu w ofercie sieci pojawiła się Dobra Torba – specjalna papierowa torba na zakupy, która ma na celu edukację w zakresie przeciwdziałania marnowaniu żywności. Jej sprzedaż wesprze Banki Żywności, które przekazują żywność osobom potrzebującym. To już trzecia edycja projektu realizowanego wspólnie przez oba podmioty, która startuje w przypadający na 29 września, Międzynarodowy Dzień Świadomości na Temat Strat i Marnotrawstwa Żywności.
Jako sieć Biedronka kompleksowo podchodzimy do tematu ograniczania marnowania żywności. Oprócz przekazywania produktów z krótkim terminem przydatności dokładamy wszelkich starań, aby edukować naszych klientów w zakresie podejmowania świadomych wyborów zakupowych. Za pomocą tegorocznej odsłony Dobrej Torby już po raz trzeci przekazujemy treści pozwalające na odpowiedzialne i bezpieczne przechowywanie żywności oraz wspieramy naszego ważnego partnera – Banki Żywności.
Zofia Fabirkiewicz, Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju w sieci Biedronka
Pozytywna zmiana nawyków konsumenckich może nastąpić przede wszystkim na drodze budowania świadomości. Dlatego tak ważne jest prowadzenie działań edukacyjnych wśród klientów sklepów. Dzięki współpracy z siecią Biedronka przy projekcie Dobra Torba możemy wspólnie pokazać, jak unikać marnotrawstwa poprzez np. planowanie zakupów lub właściwe przechowywanie żywności. W ten sposób promujemy odpowiedzialne zachowania wśród klientów.
Błażej Krasoń, wiceprezes Zarządu FPBŻ