Gang Mocniaków, kultowa akcja lojalnościowa sieci Biedronka, ma nowego Partnera Społecznego. Została nim Fundacja Biedronki, by podkreślać znaczenie międzypokoleniowości i pokazywać, jak wiele mogą nauczyć się od siebie dzieci i seniorzy, także w zakresie żywienia. Dodatkowo Fundacja zwiększyła pulę nagród dla szkół, które biorą udział w programie „Szkolne przygody Gangu Mocniaków”, fundując dodatkowe Nagrody Specjalne w wysokości 2500 zł.
Dołączyliśmy do akcji Gang Mocniaków, by zwrócić uwagę na wartość kontaktów międzypokoleniowych. Relacja dziadków i wnuków wpływa na życie jednych i drugich. Dla dziadków opieka nad wnukami bywa wymagająca, ale daje też radość i poczucie bycia potrzebnym. Z kolei wnuki spędzając czas z dziadkami, otrzymują przede wszystkim ich uwagę i akceptację, które kształtują u młodego człowieka poczucie własnej wartości. Unikatowy charakter tej relacji warto wykorzystać także w budowaniu nawyków żywieniowych – obie strony uczą się od siebie nawzajem i motywują, a wspólne gotowanie pogłębia więź między nimi. Jako partner społeczny akcji mamy nadzieję, że relacje dzieci i seniorów będą coraz bardziej doceniane i pielęgnowane.
Katarzyna Scheer, prezeska Fundacji Biedronki