Strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
BIEDRONKA I TOO GOOD TO GO URATOWAŁY MILIONY
Kopiuj tekst
Pobierz multimedia
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!
Społeczna odpowiedzialność

BIEDRONKA I TOO GOOD TO GO URATOWAŁY MILIONY

12.03.2024

Kopiuj tekst
Pobierz multimedia
Pobierz multimedia
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!

Biedronka, największy detalista handlowy w Polsce i Too Good To Go, firma wpływu społecznego ogłaszają osiągnięcie wspólnego kamienia milowego w przeciwdziałaniu marnowania żywności: uratowanie 1,5 mln Paczek Niespodzianek. Współpraca przynosi nie tylko korzyści środowiskowe, ale także realne oszczędności. Łącznie użytkownicy aplikacji oszczędzili na produktach sieci Biedronka ponad 38 mln złotych.

Klienci sklepów Biedronka mogą kupować nadwyżki żywności za pomocą aplikacji Too Good To Go za 1/3 ceny wyjściowej. W Paczkach Niespodziankach przygotowanych przez pracowników sieci znajdują się produkty o krótkiej przydatności do spożycia np. warzywa, owoce, pieczywo, paczkowane wędliny, mięsa, ryby i gotowe dania. Firmy pilotażowo współpracują od czerwca 2021 r. a w ubiegłym rozszerzyły współpracę na 500 sklepów.
Uratowanie 1,5 miliona Paczek Niespodzianek przed zmarnowaniem przełożyło się  na uniknięcie aż 4300 ton CO2e. Potrzeba aż 230 tys. dojrzałych dębów, aby wchłonąć taką samą ilość CO2e. Ale niezmarnowane jedzenie to także oszczędności. Klienci Biedronki w dużych, jak i mniejszych miejscowościach na terenie całego kraju, korzystając z aplikacji Too Good To Go oszczędzili już ponad 38 mln złotych.

Współpraca z Too Good To Go to dla nas połączenie dwóch ważnych tematów: kompleksowego podejścia do problemu ograniczania marnowania żywności oraz wdrażania innowacyjnych rozwiązań, które odpowiadają na potrzeby naszych klientów. Dzięki naszej skali paczki Too Good To Go mają szansę docierać do klientów mieszkających w każdym zakątku Polski.

Arnold Zyśk, Dyrektor ds. Doskonalenia Pracy Sklepu w sieci Biedronka.

TG2G x Biedronka.png

W Too Good To Go zmieniamy świat na lepsze, dzień po dniu, posiłek po posiłku. Dzięki współpracy z siecią Biedronka docieramy nawet do najmniejszych miejscowości w Polsce, a dzięki temu działamy efektywniej i jeszcze skuteczniej. To korzyść dla biznesu, dla środowiska ale także dla użytkowników, którzy stale zmniejszają skalę marnowanego jedzenia, odczuwając przy tym znaczącą korzyść finansową. Sięganie po Paczki Niespodzianki w ramach codziennych decyzji zakupowych ma znaczący wpływ na kształtowanie bardziej zrównoważonej przyszłości.

Anna Podkowińska-Tretyn, Country Director Too Good To Go w Polsce

Od czasu swojej premiery w 2019 r. w Polsce, aplikacja Too Good To Go pomogła uratować ponad 10 milionów posiłków przed zmarnowaniem, co odpowiada 27 000t emisji CO2e. Według Projektu Drawdown (2020) niemarnowanie żywności to działanie numer jeden w rozwiązaniu kryzysu klimatycznego poprzez ograniczenie wzrostu temperatury do 2˚C do 2100 roku.

O BIEDRONCE:

Biedronka (należąca do Jerónimo Martins Polska S.A.) - największa sieć detaliczna w Polsce, posiadająca sklepy zlokalizowane w ponad 1300 miejscowościach, która jest obecna na polskim rynku od 27 lat. Na koniec 2023 roku posiadała 3569 placówek. Filarami strategii firmy są starannie wyselekcjonowane produkty najwyższej jakości, oferowane w codziennie niskich cenach. W 2022 r. Biedronka współpracowała z prawie 1400 polskich dostawców, od których pochodziło ponad 93 proc. produktów w ofercie sieci. Biedronka zatrudniając ponad 80 tys. osób, jest największym pracodawcą w Polsce. Firma jest partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

O TOO GOOD TO GO:

Too Good To Go, certyfikowany BCorp, to firma wpływu społecznego. Łączy użytkowników z miejscami, w których zostało nadwyżkowe jedzenie, aby uniknąć jego zmarnowaniu. Wraz z 85 mln zarejestrowanych użytkowników i 155 000 aktywnych partnerów w 17 krajach, tworzy największy na świecie rynek do zarządzania nadwyżkami żywności.
Od czasu swojej premiery w 2019 r. w Polsce, aplikacja Too Good To Go pomogła ocalić ponad 10 milionów posiłków przed wyrzuceniem, współpracując m.in. z Costa Coffee, A.Blikle, North Food, Gorąco Polecam, BP. To odpowiada 27 000t emisji CO2e. Według Projektu Drawdown (2020) niemarnowanie żywności to działanie numer jeden w rozwiązaniu kryzysu klimatycznego poprzez ograniczenie wzrostu temperatury do 2˚C do 2100 roku.
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Załączniki
TG2G x Biedronka.png
png
Pobierz
Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
30 lat zielonej misji Biedronki
22.04.2025
Społeczna odpowiedzialność
Logistyka od 30 lat napędza sukces Biedronki
16.04.2025
Społeczna odpowiedzialność
5 lat, ponad 280 mln zł i jeszcze więcej dobra od Fundacji Biedronki
11.04.2025
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediówKontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO