Blisko 400 dziewcząt i chłopców z 40 placówek opiekuńczo-wychowawczych rozsianych po całej Polsce, 96 rozegranych meczów i ponad 500 goli – tak w liczbach można podsumować XV Mistrzostwa Polski Dzieci z Domów Dziecka w Piłce Nożnej, które odbyły się w minioną sobotę, 27 kwietnia, w Warszawie. Ich triumfatorem drugi rok z rzędu została drużyna D.D. Sarnów, a sponsorem głównym wydarzenia po raz kolejny była sieć Biedronka, która wspiera młodych piłkarzy i piłkarki niemalże od początku istnienia turnieju.
Od ponad dekady obserwujemy radość, jaką udział w Mistrzostwach daje wychowankom domów dziecka z całej Polski. Bycie częścią tego wydarzenia niemalże od początku jego istnienia to dla nas przywilej i jesteśmy dumni, że możemy pomagać młodym ludziom spełniać ich sportowe marzenia. Ten turniej daje nadzieję i pokazuje, że wszystko jest możliwe. W tym roku, poza upominkami dla wszystkich zawodników i wyróżnieniem dla najlepszego gracza, dzięki świetnej współpracy z Polskim Związkiem Piłki Nożnej ufundowaliśmy zawodnikom reprezentacji Polski dzieci z domów dziecka dodatkową nagrodę – bilety na mecz Finału Pucharu Polski, który odbędzie się w maju na Stadionie Narodowym w Warszawie.
Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji w sieci Biedronka
Cała Polska gra
W I Mistrzostwach Polski w 2010 roku zagrali zawodnicy z 25 domów dziecka. Przez te ostatnie 15 lat zmieniło się sporo – nie tylko liczba drużyn, ale również ich sportowy poziom. Dzieciaki pod opieką wspaniałych trenerów z roku na rok są coraz bardziej piłkarsko zaawansowane. Jedno, co się nie zmienia, to ta niesamowita atmosfera mistrzostw. W tym roku widzimy, jak pięknie uczestnicy turnieju ze sobą współpracują. Nie ma tu miejsca na kłótnie i swary, dziewczyny i chłopaki naprawdę dają z siebie wszystko!
Sylwester Trześniewski, prezes Stowarzyszenia „Nadzieja na Mundial”, organizatora turnieju