Strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Kopiuj tekst
Pobierz multimedia
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!
Społeczna odpowiedzialność

100 000 zł za historię przyjaźni z psem przyznane! Teraz czeka kolejne 100 000 zł

17.05.2024

"Rodzice będą mieli przez nas problem, jak odmówić dzieciom psa!" – śmiali się jurorzy konkursu „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”, wybierając zwycięskie opowiadanie w jubileuszowej 10. odsłonie zmagań. I to może być prawda, bo bohaterami nagrodzonej pracy są mała dziewczynka i szczeniak ze schroniska, których losy splatają się w niesamowity sposób. 

Laureatka konkursu za swoje opowiadanie, otrzymała od organizatora konkursu, sieci Biedronka, nagrodę główną w wysokości 100 000 złotych w trakcie Targów Książki i Mediów VIVELO na PGE Narodowym. Wśród oklaskujących zwyciężczynię gości była również Rzeczniczka Praw Dziecka Monika Horna-Cieślak, która objęła konkurs „Piórko” swoim honorowym patronatem.

Książki i czytanie dla mnie są bardzo ważne. Wnoszą w nasze życie wiele radości, czasem też smutek, ale to jest taki pozytywny smutek. Zatem ten konkurs, który wspiera czytelnictwo po prostu robi dobro. I ja ze swojej strony mogę zadeklarować, że dopóki będę Rzeczniczką Praw Dziecka, to będę ten konkurs wspierać.

Monika Horna-Cieślak, Rzeczniczka Praw Dziecka

Warto mieć marzenia

Czym charakteryzuje się zwycięskie opowiadanie? Cytując jurora – Wiktora Zborowskiego

Wybrana historia jest empatyczna, sympatyczna i dobrze napisana.

Wiktor Zborowski, aktor, członek Kapituły Nagrody

Sprawczynią tego zachwytu jest Agnieszka Piwoń, mieszkanka Rudy Śląskiej, która na co dzień pracuje w Urzędzie Miasta, gdzie zajmuje się pozyskiwaniem środków zewnętrznych na miejskie inwestycje. Prywatnie żona, mama szesnastoletniej córki Oli i szczęśliwa posiadaczka dwóch świnek morskich. Pasjonuje się podróżami i książkami. Kocha zwierzęta i naturę. Jej zgłoszenie konkursowe okazało się najlepsze spośród ponad 2300 prac nadesłanych na tegoroczną edycję konkursu „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”.

Od zawsze uwielbiam wymyślać przeróżne historie. Do tej pory dzieliłam się nimi jedynie z córką. Gdy Ola była jeszcze mała, słuchała ich z wypiekami na twarzy. Teraz postanowiłam podzielić się jedną z nich i od razu taki sukces!

Agnieszka Piwoń, zwyciężczyni konkursu

Mała dziewczynka i jej czarne szczęście

Historia, która wzbudziła w jury żywe emocje, opowiada o bardzo współczesnych problemach dzisiejszych rodzin. Zmiany pracy i środowiska, trudności w komunikacji dzieci i dorosłych przez wieczny brak czasu, problemy z akceptacją w grupie rówieśniczej, ale też krzywda zwierząt porzucanych w lesie i problem ich bezdomności. Autorka pokazuje również sposoby radzenia sobie z wyzwaniami współczesności, wagę rozmowy, uważności i empatii dla wszystkich żywych istot.

Już od 10 lat sieć Biedronka promuje czytelnictwo w Polsce, organizując konkurs Piórko i dając szansę na literacki sukces debiutantom. I za każdym razem  staramy się wybierać historię, którą nie tylko dobrze się czyta, ale która zostawia po sobie coś dobrego u młodych czytelników. Tegoroczna zwycięska opowieść mam wrażenie, że jest taka w dwójnasób.

Arkadiusz Mierzwa, członek Kapituły Nagrody, przedstawiciel sieci Biedronka

Czy podobne wrażenia będą mieli czytelnicy? Przekonać się o tym będzie można już 14 listopada, gdy książka trafi do sprzedaży we wszystkich sklepach sieci Biedronka. Jednak zanim to się stanie, ilustratorzy nadeślą swoje propozycje zobrazowania tej opowieści. To oznacza start II etapu konkursu.

II etap konkursu - czas start!

Od 17 maja wszyscy debiutujący, pełnoletni ilustratorzy mogą zarejestrować się na stronie piorko.biedronka.pl, by wziąć udział w konkursie. Ich zadaniem jest przesłanie do 1 lipca propozycji graficznych, które oddadzą ducha zwycięskiej opowieści i staną się jej dopełnieniem w książce. Zgłoszone prace zostaną ocenione przez Kapitułę Nagrody w kategorii Ilustracje, składającą się z przedstawicieli świata sztuki, którzy od lat są związani z ilustracjami dla dzieci. Na zwycięzcę lub zwyciężczynię drugiego etapu czeka również 100 000 złotych od Biedronki. Ale to nie wszystko! Sukces w konkursie Biedronki otwiera drzwi twórcom do kariery, a organizator konkursu też o nich nie zapomina. Najlepszym dowodem jest to, że wizualizację II etapu tegorocznej edycji konkursu przygotowały laureatki poprzednich edycji: Julia Hanke (laureatka z 2019 roku) i Aleksandra Lipka (laureatka z 2023 roku).
KV_2_piorko.png
Najważniejsze daty konkursu: 
  • II etap Konkursu trwa od dnia 17 maja 2024 r. do dnia 23 września 2024 r. Zgłoszenia przyjmowane są przez stronę piorko.biedronka.pl od dnia 17.05 do dnia 1.07 (godz. 23.59).
  • Ogłoszenie zwycięzcy II etapu – 23.09 podczas inauguracji Tygodnia Głośnego Czytania w Biedronce, prezentacja okładki.
  • 14.11 - Początek sprzedaży we wszystkich sklepach sieci Biedronka książki, która powstała jako efekt konkursu „Piórko 2024. Nagroda Biedronki za Książkę dla Dzieci”.

Konkurs Piórko jest jednym z najbardziej prestiżowych konkursów literackich w Polsce. Od 2015 roku zgłoszono do niego ponad 30 tysięcy prac w obu kategoriach. Dotychczas wydano dziewięć książek, które cieszyły się ogromnym zainteresowaniem czytelników. Laureaci otrzymali łącznie nagrody o wartości 1,8 mln zł od organizatora i fundatora – sieci Biedronka. Patronami medialnymi konkursu „Piórko 2024. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” są: Gazeta.pl, e-Dziecko, Książki Magazyn do czytania, wysokieobcasy.pl oraz Radio TOK FM oraz Targi Książki i Mediów VIVELO 2024. Od pierwszej edycji honorowy patronat nad Piórkiem sprawuje Rzecznik Praw Dziecka. Do tej pory książki wydane w ramach serii Piórko trafiły do ponad 560 000 polskich domów.

Biuro prasowe sieci Biedronka

+48 696 77 22 13

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Załączniki
KV_2_piorko.png
png
Pobierz
Piórko_ip.jpg
jpg
Pobierz
Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
30 lat zielonej misji Biedronki
22.04.2025
Społeczna odpowiedzialność
Logistyka od 30 lat napędza sukces Biedronki
16.04.2025
Społeczna odpowiedzialność
5 lat, ponad 280 mln zł i jeszcze więcej dobra od Fundacji Biedronki
11.04.2025
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediówKontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO