Strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!
Biedronka sygnatariuszem Karty Różnorodności
Społeczna odpowiedzialność

Biedronka sygnatariuszem Karty Różnorodności

21.05.2024

Co jest największą siłą zespołu Biedronki? Różnorodność. Ponad 81-tysięcy pracowników to 4 różne pokolenia, 37 różnych narodowości, ponad 850 osób z niepełnosprawnościami. Największy pracodawca w Polsce właśnie podpisał Kartę Różnorodności, w ramach której deklaruje działanie na rzecz tworzenia otwartego i przyjaznego środowiska pracy dla wszystkich pracowników. Firma została również wyróżniona na liście Diversity IN Check 2023, czyli pracodawców najbardziej zaawansowanych w zakresie zarządzania różnorodnością i inkluzji w Polsce.  

Zarządzanie różnorodnością to jedna z najmocniej rozwijanych kompetencji pracowników Biedronki. Każdy z przedstawicieli największego zespołu w Polsce jest inny i każdy wnosi do pracy coś wyjątkowego. Biedronka, która już od wielu lat realizuje strategię tworzenia przyjaznego miejsca pracy dla wszystkich pracowników, została sygnatariuszem Karty Różnorodności, koordynowanej przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Tym samym zobowiązała się do tworzenia atmosfery i kultury organizacyjnej, która zapewnia szacunek dla różnorodności i równe traktowanie m.in. ze względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, stan zdrowia, rasę, narodowość, religię, przekonanie polityczne, tożsamość płciową, status rodzinny czy styl życia.

Jesteśmy dumni, że w Biedronce uczymy się od siebie oraz wspieramy pomimo różnic – w Badaniu Opinii Pracowników aż 76% naszych pracowników podkreśliło, jak bardzo ceni sobie swój zespół. Jako firma dążymy do tego, aby tworzyć przyjazne miejsce pracy dla wszystkich. Dlatego podpisaliśmy Kartę Różnorodności, w ramach której deklarujemy działanie na rzecz tworzenia otwartego środowiska pracy dla wszystkich członków naszego ogromnego zespołu, niezależnie od różnic między nami. Praca w różnorodnym środowisku wzbogaca i zwiększa kreatywność. Podstawą są relacje oparte na szacunku i zrozumieniu, wolne od uprzedzeń i stereotypów. Różnorodność jest ogromną siłą Biedronki – dzięki temu możemy osiągnąć więcej.

Jarosław Sobczyk, dyrektor personalny i członek zarządu w sieci Biedronka

Największa firma handlowa w kraju została również wyróżniona na liście Diversity IN Check 2023, 4. edycji badania przeprowadzonego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, diagnozującego poziom dojrzałości organizacji w zakresie zarządzania różnorodnością i budowania włączającej organizacji. Biedronka jest jedną z dwóch wyróżnionych w tym roku firm, które uczestniczyły w badaniu od pierwszej edycji i osiągnęły w tym czasie największy postęp w budowaniu włączających miejsc pracy.
W maju, który jest miesiącem różnorodności, ruszyła kampania wewnętrzna, w której występują pracownicy Biedronki. Wielbicielka tatuaży – Joanna i pochodzący z Ukrainy, pasjonat wędkarstwa Serhii, ze sklepu w Warszawie pokazują, jak uzupełniający się nawzajem zespół idzie naprzód, osiągając wspólne cele. Zdaniem „ogrodomaniaczki” Ewy z placówki w Rzeszowie, która jest osobą niesłyszącą od urodzenia, różnorodność można porównać do kolorowych kwiatów w ogrodzie i podobnie jest w miejscu pracy. Z kolei fan tenisa i podróżnik - Aymen, który przyjechał do Polski z Tunezji, podkreśla jakie znaczenia ma dla niego wielokulturowy zespół.
Biedronka na co dzień chce uwzględniać odmienne potrzeby pracowników, dlatego zapewniła również dostępność cyfrową głównego kanału komunikacji z pracownikami dlanaswjm.pl. Dostępność cyfrowa to umożliwienie korzystania ze stron internetowych osobom o różnym zakresie słuchu, ruchu, wzroku oraz funkcji poznawczych i wspieranie tych użytkowników, którzy używają specjalnych narzędzi asystujących, np. czytników ekranu. Na stronie internetowej m.in. zwiększono kontrast i czcionki, umożliwiając powiększanie strony bez utraty jakości, co jest korzystne dla osób słabowidzących czy seniorów oraz zaopatrzono w napisy materiały wideo, co pomoże w odbiorze komunikacji pracownikom niedosłyszącym czy nieposługującym się płynnie językiem polskim. Symbolicznie, 16 maja, w Światowym Dniu Świadomości Dostępności, strona została dostosowana do wymogów standardu WCG (Web Content Accessibility Guidelines) na poziomie AA,  spełniając 50 kryteriów zgodności i zapewniając dobrą dostępność treści zarówno od strony technicznej, funkcjonalnej jak i wizualnej. Cała Grupa Jeronimo Martins, której Biedronka jest częścią, stawia sobie za cel dostosowanie wszystkich firmowych stron do tego standardu.

Biuro prasowe sieci Biedronka

+48 696 77 22 13

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
30 lat zielonej misji Biedronki
22.04.2025
Społeczna odpowiedzialność
Logistyka od 30 lat napędza sukces Biedronki
16.04.2025
Społeczna odpowiedzialność
5 lat, ponad 280 mln zł i jeszcze więcej dobra od Fundacji Biedronki
11.04.2025
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediówKontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO