55 ton mniej plastiku w skali roku – to efekt wprowadzenia przez sieć Biedronka absorberów w 100 % celulozowych w produktach mięsnych. Rozwiązanie, które największa sieć handlowa w Polsce wdraża jako pierwsza, jest innowacją na skalę europejską i ma na celu zapewnienie dłuższej trwałości i świeżości mięsa. Potwierdzeniem jakości wprowadzanych rozwiązań w zakresie ESG są liczne nagrody w najbardziej prestiżowych zestawieniach, w tym m.in. zwycięstwo w 18. edycji „Rankingu ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie” w kategorii „Handel”.
Chcemy zmieniać branżę opakowań w bardziej przyjazną dla środowiska, a absorbery celulozowe są ważnym krokiem w tę stronę. Naszą ambicją jest przejście w 100% naszych produktów wymagających wkładu chłonnego na absorbery wykonane z celulozy, tak aby zrealizować nasz cel, którym jest usunięcie zbędnego plastiku wszędzie tam, gdzie to możliwe.
Katarzyna Grabarska, Starsza Menedżerka ds. Eko-projektowania Opakowań w sieci Biedronka