Strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!
55 ton plastiku mniej dzięki absorberom w Biedronce
Społeczna odpowiedzialność

55 ton plastiku mniej dzięki absorberom w Biedronce

02.07.2024

55 ton mniej plastiku w skali roku – to efekt wprowadzenia przez sieć Biedronka absorberów w 100 % celulozowych w produktach mięsnych. Rozwiązanie, które największa sieć handlowa w Polsce wdraża jako pierwsza, jest innowacją na skalę europejską i ma na celu zapewnienie dłuższej trwałości i świeżości mięsa. Potwierdzeniem jakości wprowadzanych rozwiązań w zakresie ESG są liczne nagrody w najbardziej prestiżowych zestawieniach, w tym m.in. zwycięstwo w 18. edycji „Rankingu ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie” w kategorii „Handel”. 

Odpowiednie pakowanie odgrywa kluczową rolę w zachowaniu świeżości jedzenia. Sieć Biedronka chcąc gwarantować swoim klientom produkty najwyższej jakości, wprowadza innowacyjne celulozowe wkłady Cellsorb Paper Pad, które są absorberem chłonnym, niezbędnym w procesie pakowania mięsa. Co ważne, wykonane zostały one w 100% z celulozy, która pochodzi z odpowiedzialnych źródeł, co potwierdza certyfikat FSC®. W sieci Biedronka z początkiem 2024 roku wdrożono to rozwiązanie we wszystkich produktach mięsa wieprzowego Kraina Mięs, pakowanego w technologii VACUUM, co przełożyło się na redukcję plastiku o 55 ton w skali roku. Absorbery w 100% produkowane z materiałów pochodzenia roślinnego spełniają w pełni swoje zadanie, pochłaniają wilgoć i gazy z produktów oraz chronią przed psuciem, zgodnie z wymaganym terminem przydatności. Aby doszło do wdrożenia nowego wkładu chłonnego wykonanego w 100% z celulozy, wykonano szereg testów przechowalniczych i procesowych, zaangażowano cały sztab ludzi po stronie producentów, dostawców mięsa świeżego do sieci handlowej oraz po stronie samej sieci handlowej. Dzięki ich zastosowaniu możliwe jest także obniżenie emisji CO2 związanej z produkcją opakowań oraz zmniejszenie ilości odpadów tworzywowych, przynosząc wymierne korzyści dla środowiska.

Chcemy zmieniać branżę opakowań w bardziej przyjazną dla środowiska, a absorbery celulozowe są ważnym krokiem w tę stronę. Naszą ambicją jest przejście w 100% naszych produktów wymagających wkładu chłonnego na absorbery wykonane z celulozy, tak aby zrealizować nasz cel, którym jest usunięcie zbędnego plastiku wszędzie tam, gdzie to możliwe.

Katarzyna Grabarska, Starsza Menedżerka ds. Eko-projektowania Opakowań w sieci Biedronka

Za swoje podejście do zrównoważonego rozwoju Biedronka zbiera liczne nagrody. Pod koniec czerwca br. sieć została liderem „Rankingu ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie” w kategorii „Handel”. Dodatkowo firma trafiła do grona liderów G (governance), uzyskując 100% pozytywnych odpowiedzi w ankiecie zestawienia będącego od wielu lat cenionym na rynku barometrem dojrzałości odpowiedzialnego zarządzania w największych firmach. W klasyfikacji generalnej rankingu, w którym udział wzięło prawie 70 przedsiębiorstw, Biedronka zajęła 4. miejsce.
„Ranking ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie” to nowa odsłona Rankingu Odpowiedzialnych Firm. To już 18. edycja zestawienia, organizowanego przez Kozminski Business Hub w Akademii Leona Koźmińskiego. Ranking powstaje w oparciu o wyniki z obszaru odpowiedzialnego i zrównoważonego zarządzania prezentowane samodzielnie przez firmy w ankiecie i poddane weryfikacji, zgodnie z metodologią przygotowaną przez autorów - prof. Bolesława Roka z ALK oraz Jarosława Horodeckiego, analityka ESG. W przygotowanie ankiety włączono specjalnie powołaną Radę Naukową Rankingu ESG, w skład której weszli eksperci Akademii Leona Koźmińskiego i jej partnerzy Climate Leadership UNEP/GRID i Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
W tym roku poziom trudności ankiety, będącej podstawą do stworzenia rankingu, był bardzo wysoki, a pytania dotyczyły wszystkich obszarów związanych z raportowaniem ESG. Tegoroczna ankieta nawiązuje bezpośrednio do najnowszych wytycznych raportowania w ramach Europejskich Standardów Sprawozdawczości w zakresie Zrównoważonego Rozwoju (ESRS), które już obowiązują wybrane podmioty działające na polskim rynku, a w perspektywie dwóch lat obejmą ponad 3000 największych spółek.
Ale to nie wszystkie wyróżnienia, które trafiły ostatnio do Biedronki. W czerwcu firma otrzymała również Złoty Listek ESG w XIII edycji Listków ESG magazynu Tygodnika Polityka, trafiając do grona tylko 9 firm, które otrzymały ten tytuł. To już kolejny Złoty Listek, którym może się poszczycić największa firma handlowa w kraju. W tym roku kryteria konkursu zmieniły się w taki sposób, by odzwierciedlić nowe wymagania raportowania zgodnie z dyrektywą CSRD, z uwzględnieniem standardów ESRS, a także Taksonomii UE. Złote Listki przyznane zostały firmom, które opierają swoje działania o najlepsze lokalne oraz globalne praktyki zarządcze oraz stosują międzynarodowe standardy, a o efektach swoich działań informują cyklicznie w raportach pozafinansowych lub zintegrowanych, przygotowanych w oparciu o międzynarodowe standardy, które podlegają zewnętrznej niezależnej weryfikacji.

Biuro prasowe sieci Biedronka

+48 696 77 22 13

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
30 lat zielonej misji Biedronki
22.04.2025
Społeczna odpowiedzialność
Logistyka od 30 lat napędza sukces Biedronki
16.04.2025
Społeczna odpowiedzialność
5 lat, ponad 280 mln zł i jeszcze więcej dobra od Fundacji Biedronki
11.04.2025
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediówKontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO