Strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Klienci Biedronki z całej Polski wspierają powodzian, przekazując produkty i donacje
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!
Społeczna odpowiedzialność

Klienci Biedronki z całej Polski wspierają powodzian, przekazując produkty i donacje

19.09.2024

Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!

Sieć Biedronka razem z Fundacją Biedronki od samego początku działają na rzecz pomocy poszkodowanym z regionów objętych powodzią. W pierwszej kolejności wysłano transporty wody i żywności do gmin, które kataklizm dotknął najbardziej. Następnie Biedronka uruchomiła zbiórkę funduszy przy kasach samoobsługowych i tradycyjnych, które zostaną przekazane PCK na działania pomocowe. W czwartek 20.09 klienci Biedronki dokonali już wpłat na łączną kwotę ponad 1 miliona złotych. Teraz sieć włącza klientów do aktywnej pomocy, rozwijając kolejne formy wsparcia w postaci zbiórek produktów. W obliczu klęski żywiołowej solidarność jest kluczowa. Pierwsze zbiórki ruszają już 20.09 w placówkach na zagrożonych terenach obsługiwanych przez centra dystrybucyjne w Lubinie, Rudzie Śląskiej i Brzegu, gdzie klienci Biedronki będą mogli przekazywać produkty pierwszej potrzeby. Z kolei w dniach 27-28.09 wolontariusze Caritas będą prowadzili zbiórki w sklepach sieci Biedronka na terenie całej Polski. Przekazane produkty PCK i Caritas dostarczą osobom dotkniętym skutkami powodzi.

Sieć Biedronka razem z klientami wspiera najbardziej dotkniętych tegorocznym kataklizmem, współpracując z Polskim Czerwonym Krzyżem i Caritas. Od wtorku 17.09 klienci wpłacają donacje, które Biedronka przekaże PCK na rzecz działań pomocowych. Już w najbliższy piątek i sobotę 20-21.09 w placówkach sieci na południu i południowym zachodzie Polski rusza zbiórka produktów pierwszej potrzeby. W tych placówkach zostaną ustawione specjalne kosze, w których wszyscy chętni będą mogli zostawić produkty, które pomogą poszkodowanym w pierwszych godzinach po przejściu fali powodziowej. Organizacje pomocowe apelują o donacje w postaci środków higienicznych i chemii gospodarczej, a także wszelkich artykułów do sprzątania. W kolejnym tygodniu w dniach 27-28.09 do akcji dołączą klienci z całej Polski, zbiórkę produktów w sklepach będą prowadzić wolontariusze Caritas. Zebrane produkty PCK i Caritas rozdysponują zgodnie z najpilniejszymi potrzebami poszkodowanych na terenach zalanych przez wielką wodę. W ten sposób zorganizowana akcja pomocowa obejmie swoim zasięgiem teren całej Polski.

Kolejny raz w tej dekadzie jako społeczeństwo stoimy w obliczu potrzeby okazania solidarności tym, którzy są w potrzebie. Wiemy, że klienci Biedronki jak zawsze stają na wysokości zadania i dlatego włączamy ich do działań, które podejmujemy również jako firma. W zbiórkach każdy może mieć swój udział, bo suma wszystkich naszych wspólnych działań może zdziałać wiele dobrego. W tych trudnych chwilach jesteśmy razem.

Karolina Błońska, starsza menedżerka ds. zrównoważonego rozwoju w sieci Biedronka

Biedronka zbiórki.jpg
Organizacje pomocowe przygotowały poradnik, który podpowiada jakie są najbardziej istotne produkty, jakie warto przekazać w trakcie prowadzonych przez PCK i Caritas zbiórek:
  • Środki higieniczne: Mydło, szampon, żel pod prysznic, podpaski, pieluchy, mokre chusteczki, papier toaletowy, szczoteczki i pasta do zębów,
  • Środki czystości: Detergenty i chemia gospodarcza, duże worki na śmieci, mopy, płyny do dezynfekcji, rękawice ochronne i gumowe, wszelkie produkty przydatne do sprzątania.
Biedronka jako pierwsza wśród sieci handlowych ruszyła z pomocą i już w niedzielę wysłała pierwsze transporty pomocowe z wodą i żywnością do Głuchołazów, Prudnika, Kłodzka i Jeleniej Góry, aby pomóc mieszkańcom miejscowości walczących z wielką wodą oraz służbom ratowniczym. Po kontakcie z lokalnymi władzami, aby ustalić zakres niezbędnej pomocy w oparciu o ich potrzeby, kolejne transporty dotarły do Lwówka Śląskiego, Wlenia, Lubomierza, Jedliny Zdrój, Głuszycy, Branic, Zebrzydowic, Bystrzycy Kłodzkiej, Lądka Zdroju i Stronia Śląskiego. Następne są w trakcie przygotowania. Ponadto, w tej nadzwyczajnej sytuacji sieć uruchomiła dla swoich pracowników możliwość wnioskowania o jednorazową, bezzwrotną zapomogę w wysokości 1500 zł dla osób bezpośrednio dotkniętych żywiołem. Od wtorku 17.09, we wszystkich sklepach sieci Biedronka klienci mają możliwość przekazywania wpłat na kasach samoobsługowych i tradycyjnych na rzecz PCK. Zebrana kwota zostanie wykorzystana przez Polski Czerwony Krzyż na prowadzenie działań na terenach objętych tegoroczną klęską żywiołową. Do czwartku 20.09 klienci Biedronki dokonali już wpłat na łączną kwotę 1 miliona złotych.

Biuro prasowe sieci Biedronka

+48 696 77 22 13

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Załączniki
Biedronka zbiórki.jpg
jpg
Pobierz
Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
30 lat zielonej misji Biedronki
22.04.2025
Społeczna odpowiedzialność
Logistyka od 30 lat napędza sukces Biedronki
16.04.2025
Społeczna odpowiedzialność
5 lat, ponad 280 mln zł i jeszcze więcej dobra od Fundacji Biedronki
11.04.2025
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediówKontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO