Sieć Biedronka razem z Fundacją Biedronki od samego początku działają na rzecz pomocy poszkodowanym z regionów objętych powodzią. W pierwszej kolejności wysłano transporty wody i żywności do gmin, które kataklizm dotknął najbardziej. Następnie Biedronka uruchomiła zbiórkę funduszy przy kasach samoobsługowych i tradycyjnych, które zostaną przekazane PCK na działania pomocowe. W czwartek 20.09 klienci Biedronki dokonali już wpłat na łączną kwotę ponad 1 miliona złotych. Teraz sieć włącza klientów do aktywnej pomocy, rozwijając kolejne formy wsparcia w postaci zbiórek produktów. W obliczu klęski żywiołowej solidarność jest kluczowa. Pierwsze zbiórki ruszają już 20.09 w placówkach na zagrożonych terenach obsługiwanych przez centra dystrybucyjne w Lubinie, Rudzie Śląskiej i Brzegu, gdzie klienci Biedronki będą mogli przekazywać produkty pierwszej potrzeby. Z kolei w dniach 27-28.09 wolontariusze Caritas będą prowadzili zbiórki w sklepach sieci Biedronka na terenie całej Polski. Przekazane produkty PCK i Caritas dostarczą osobom dotkniętym skutkami powodzi.
Kolejny raz w tej dekadzie jako społeczeństwo stoimy w obliczu potrzeby okazania solidarności tym, którzy są w potrzebie. Wiemy, że klienci Biedronki jak zawsze stają na wysokości zadania i dlatego włączamy ich do działań, które podejmujemy również jako firma. W zbiórkach każdy może mieć swój udział, bo suma wszystkich naszych wspólnych działań może zdziałać wiele dobrego. W tych trudnych chwilach jesteśmy razem.
Karolina Błońska, starsza menedżerka ds. zrównoważonego rozwoju w sieci Biedronka

- Środki higieniczne: Mydło, szampon, żel pod prysznic, podpaski, pieluchy, mokre chusteczki, papier toaletowy, szczoteczki i pasta do zębów,
- Środki czystości: Detergenty i chemia gospodarcza, duże worki na śmieci, mopy, płyny do dezynfekcji, rękawice ochronne i gumowe, wszelkie produkty przydatne do sprzątania.