W Polsce każdego roku do kosza trafia niemalże 1/3 wyprodukowanych artykułów żywnościowych. Dane ukazujące skalę marnowania żywności w krajach rozwiniętych, również podkreślają jeszcze większą potrzebę podniesienia poziomu edukacji w zakresie zapobiegania wyrzucania jedzenia. Sieć Biedronka już od wielu lat angażuje się w różnorodne inicjatywy, których celem jest przeciwdziałanie temu problemowi. W tym roku sieć postanowiła włączyć tegorocznych bohaterów słynnego Gangu Produkciaków w kampanię edukacyjną, której celem będzie podniesienie świadomości na temat problemu marnowania żywności, która rozpocznie się już we wtorek (24.09) w całej Polsce.
Gang Produkciaków rzuca wyzwanie

W Polsce aż 60% żywności marnuje się w naszych domach i właśnie dlatego sieć Biedronka podejmuje szereg działań, aby przeciwdziałać temu zjawisku. Wraz z naszymi partnerami, m.in. jak Caritas, czy Federacją Polskich Banków Żywności prowadzimy działania edukacyjne mające na celu dalsze uwrażliwianie klientów na problem marnowania żywności. Misję edukacyjną realizujemy m.in. poprzez kampanie informacyjne w sklepach, na nośnikach cyfrowych, a także w Internecie oraz na cyklicznie sprzedawanych w naszych sklepach papierowych torbach na zakupy. Od 2016 roku sieć realizuje też projekt przekazywania artykułów żywnościowych z krótkim terminem przydatności na rzecz Organizacji Pożytku Publicznego wspierających osoby w potrzebie. Obecnie Biedronka współpracuje z ponad 150 OPP na terenie całego kraju. W latach 2020-2023 Biedronka przekazała organizacjom ponad 55 tys. ton artykułów spożywczych o łącznej wartości ponad 670 mln zł.
Dagmara Łakoma, Starsza Menedżerka ds. Ochrony Środowiska sieci Biedronka