Strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Woda opadła, ale Biedronka nie zapomina o powodzianach
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!
Społeczna odpowiedzialność

Woda opadła, ale Biedronka nie zapomina o powodzianach

25.10.2024

Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!

Choć woda po powodzi, która nawiedziła południową Polskę nieco ponad miesiąc temu już opadła i rzeki wróciły do swojego naturalnego biegu, to mieszkańcy dotknięci klęską nadal mierzą się z jej skutkami. Sieć Biedronka przez ten cały okres nie zapomniała o solidarności oraz wsparciu. Dzięki wspólnej pracy zarówno z organizacjami charytatywnymi, jak m.in. Polski Czerwony Krzyż, Caritas czy Szlachetna Paczka, a także klientami sieci udało się zebrać kwotę w wysokości ponad 2,521 mln zł, która w całości zostanie przekazana na pomoc osobom dotkniętym powodzią.

W obliczu kryzysu, szczególnie takiego, który niesie za sobą ogromne spustoszenie liczy się solidarność oraz szybkie działanie. Dlatego od jego pierwszych dni sieć Biedronka włączyła się w aktywną pomoc dla poszkodowanych pracowników oraz mieszkańców zalanych terenów. W pierwszej kolejności sieć wysłała transporty z wodą i żywnością do najbardziej dotkniętych klęską gmin. Od 14 września do regionów dotkniętych kataklizmem sieć Biedronka przekazała darowizny produktowe o łącznej wartości ponad 300 tys. zł. Dodatkowo, w 391 sklepach na terenach zagrożonych powodzią sieć obniżyła średnio o 19% ceny na produkty pierwszej potrzeby, tworząc tzw. "Koszyk Bezpieczeństwa".

Wspólnie można jeszcze więcej

Rozumiejąc wartość wspólnego zaangażowania sieć Biedronka nawiązała współpracę z kluczowymi organizacjami charytatywnymi: Polskim Czerwonym Krzyżem, Caritas i Szlachetną Paczką. W dniach 17-20.09 sieć zorganizowała zbiórki pieniężne we wszystkich sklepach w całej Polsce. Początkowo w partnerstwie z PCK, a potem także ze Szlachetną Paczką. W tym okresie zostało dokonanych przez klientów sieci łącznie 279 805 wpłat na kasach, o łącznej wartości ponad 2, 521 mln zł. Zebrana kwota została przeznaczona m.in. na pomoc materialną w postaci zakupu artykułów gospodarstwa domowego, materiałów budowalnych, osuszaczy i nagrzewnic, sprawną logistykę i organizację pracy wolontariuszy, którzy docierają z pomocą do najbardziej potrzebujących, zapewnienie ciepłych posiłków dla poszkodowanych czy wsparcie rodzin dotkniętych powodzią w ramach programu Szlachetna Paczka.

Już od pierwszych dni, kiedy docierały do nas informacje o przechodzącej przez kolejne miejscowości fali powodziowej chcieliśmy zrobić wszystko, co w naszej mocy, by pomóc osobom poszkodowanym, zarówno mieszkańcom zalanych miejscowości, jak również naszym kolegom i koleżankom. Niezwłocznie jako jedni z pierwszych wysłaliśmy transporty z darami do najbardziej dotkniętych klęską terenów i na tym nie poprzestaliśmy. Wspólnie z Polskim Czerwonym Krzyżem oraz Szlachetną Paczką udało nam się dokonać wielkich rzeczy. Obserwowaliśmy ogromne zaangażowanie oraz solidarność w całym kraju. W szczególności ogrom wsparcia pojawił się w takich miejscowościach jak Myślibórz, w którym klienci wpłacili największą sumę o wartości prawie 10 tys. zł oraz Brzeg, gdzie odnotowaliśmy największą ilość wpłat, bo ponad 2000. 

Karolina Błońska, starsza menedżerka ds. zrównoważonego rozwoju w sieci Biedronka

Zaangażowanie klientów: zbiórki darów w sklepach Biedronka

Biedronka zwróciła się również z prośbą o wsparcie poszkodowanych do swoich klientów, organizując zbiórki darów w sklepach na terenie całego kraju. W dniach 20-21 września w 737 sklepach Biedronka w regionach najbardziej dotkniętych powodzią (m.in. w miejscowościach Lubin, Brzeg, Ruda Śląska, Gorzów Wielkopolski) odbyła się zbiórka we współpracy z PCK, podczas której klienci przekazali aż 70 palet z artykułami pierwszej potrzeby, czyli ok 23,5 tony produktów.
W kolejny weekend (27-28 września) do akcji włączyli się klienci z całej Polski. Wolontariusze Caritas zbierali wówczas żywność długoterminową, środki czystości i chemię gospodarczą w 477 sklepach Biedronka. Hojność klientów Biedronki po raz kolejny pokazała, jak wielka jest siła solidarności w obliczu tragedii. W ramach akcji udało się zebrać ponad 85 ton artykułów.

Biedronka ramię w ramię z pracownikami dotkniętymi klęską

W tych trudnych chwilach sieć Biedronka nie zapomniała także o swoich pracownikach, którzy ucierpieli podczas powodzi. Nie zwlekając sieć uruchomiła program wsparcia, w ramach którego ponad 500 osób otrzymało już bezzwrotne zapomogi w wysokości 1500 zł. Ponadto do dyspozycji pracowników pozostaje również platforma Mindgram, gdzie w każdym momencie mogą korzystać ze specjalistycznej pomocy psychologicznej, prawnej a także w zakresie zarządzania finansami, by poradzić sobie ze skutkami niełatwej sytuacji kryzysowej.

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
Smok, który przemówił i przyniósł 100 tys. zł nagrody od Biedronki za książkę dla dzieci
16.05.2025
Społeczna odpowiedzialność
30 lat zielonej misji Biedronki
22.04.2025
Społeczna odpowiedzialność
Logistyka od 30 lat napędza sukces Biedronki
16.04.2025
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediówKontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO