Strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Woda opadła, ale Biedronka nie zapomina o powodzianach
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!
Społeczna odpowiedzialność

Woda opadła, ale Biedronka nie zapomina o powodzianach

25.10.2024

Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!

Choć woda po powodzi, która nawiedziła południową Polskę nieco ponad miesiąc temu już opadła i rzeki wróciły do swojego naturalnego biegu, to mieszkańcy dotknięci klęską nadal mierzą się z jej skutkami. Sieć Biedronka przez ten cały okres nie zapomniała o solidarności oraz wsparciu. Dzięki wspólnej pracy zarówno z organizacjami charytatywnymi, jak m.in. Polski Czerwony Krzyż, Caritas czy Szlachetna Paczka, a także klientami sieci udało się zebrać kwotę w wysokości ponad 2,521 mln zł, która w całości zostanie przekazana na pomoc osobom dotkniętym powodzią.

W obliczu kryzysu, szczególnie takiego, który niesie za sobą ogromne spustoszenie liczy się solidarność oraz szybkie działanie. Dlatego od jego pierwszych dni sieć Biedronka włączyła się w aktywną pomoc dla poszkodowanych pracowników oraz mieszkańców zalanych terenów. W pierwszej kolejności sieć wysłała transporty z wodą i żywnością do najbardziej dotkniętych klęską gmin. Od 14 września do regionów dotkniętych kataklizmem sieć Biedronka przekazała darowizny produktowe o łącznej wartości ponad 300 tys. zł. Dodatkowo, w 391 sklepach na terenach zagrożonych powodzią sieć obniżyła średnio o 19% ceny na produkty pierwszej potrzeby, tworząc tzw. "Koszyk Bezpieczeństwa".

Wspólnie można jeszcze więcej

Rozumiejąc wartość wspólnego zaangażowania sieć Biedronka nawiązała współpracę z kluczowymi organizacjami charytatywnymi: Polskim Czerwonym Krzyżem, Caritas i Szlachetną Paczką. W dniach 17-20.09 sieć zorganizowała zbiórki pieniężne we wszystkich sklepach w całej Polsce. Początkowo w partnerstwie z PCK, a potem także ze Szlachetną Paczką. W tym okresie zostało dokonanych przez klientów sieci łącznie 279 805 wpłat na kasach, o łącznej wartości ponad 2, 521 mln zł. Zebrana kwota została przeznaczona m.in. na pomoc materialną w postaci zakupu artykułów gospodarstwa domowego, materiałów budowalnych, osuszaczy i nagrzewnic, sprawną logistykę i organizację pracy wolontariuszy, którzy docierają z pomocą do najbardziej potrzebujących, zapewnienie ciepłych posiłków dla poszkodowanych czy wsparcie rodzin dotkniętych powodzią w ramach programu Szlachetna Paczka.

Już od pierwszych dni, kiedy docierały do nas informacje o przechodzącej przez kolejne miejscowości fali powodziowej chcieliśmy zrobić wszystko, co w naszej mocy, by pomóc osobom poszkodowanym, zarówno mieszkańcom zalanych miejscowości, jak również naszym kolegom i koleżankom. Niezwłocznie jako jedni z pierwszych wysłaliśmy transporty z darami do najbardziej dotkniętych klęską terenów i na tym nie poprzestaliśmy. Wspólnie z Polskim Czerwonym Krzyżem oraz Szlachetną Paczką udało nam się dokonać wielkich rzeczy. Obserwowaliśmy ogromne zaangażowanie oraz solidarność w całym kraju. W szczególności ogrom wsparcia pojawił się w takich miejscowościach jak Myślibórz, w którym klienci wpłacili największą sumę o wartości prawie 10 tys. zł oraz Brzeg, gdzie odnotowaliśmy największą ilość wpłat, bo ponad 2000. 

Karolina Błońska, starsza menedżerka ds. zrównoważonego rozwoju w sieci Biedronka

Zaangażowanie klientów: zbiórki darów w sklepach Biedronka

Biedronka zwróciła się również z prośbą o wsparcie poszkodowanych do swoich klientów, organizując zbiórki darów w sklepach na terenie całego kraju. W dniach 20-21 września w 737 sklepach Biedronka w regionach najbardziej dotkniętych powodzią (m.in. w miejscowościach Lubin, Brzeg, Ruda Śląska, Gorzów Wielkopolski) odbyła się zbiórka we współpracy z PCK, podczas której klienci przekazali aż 70 palet z artykułami pierwszej potrzeby, czyli ok 23,5 tony produktów.
W kolejny weekend (27-28 września) do akcji włączyli się klienci z całej Polski. Wolontariusze Caritas zbierali wówczas żywność długoterminową, środki czystości i chemię gospodarczą w 477 sklepach Biedronka. Hojność klientów Biedronki po raz kolejny pokazała, jak wielka jest siła solidarności w obliczu tragedii. W ramach akcji udało się zebrać ponad 85 ton artykułów.

Biedronka ramię w ramię z pracownikami dotkniętymi klęską

W tych trudnych chwilach sieć Biedronka nie zapomniała także o swoich pracownikach, którzy ucierpieli podczas powodzi. Nie zwlekając sieć uruchomiła program wsparcia, w ramach którego ponad 500 osób otrzymało już bezzwrotne zapomogi w wysokości 1500 zł. Ponadto do dyspozycji pracowników pozostaje również platforma Mindgram, gdzie w każdym momencie mogą korzystać ze specjalistycznej pomocy psychologicznej, prawnej a także w zakresie zarządzania finansami, by poradzić sobie ze skutkami niełatwej sytuacji kryzysowej.

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
Biedronka inwestuje w zdrową przyszłość
26.05.2025
Społeczna odpowiedzialność
Alarmujący raport Fundacji Biedronki
23.05.2025
Społeczna odpowiedzialność
Biedronka silna różnorodnością – codziennie
21.05.2025
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediówKontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO