Choć woda po powodzi, która nawiedziła południową Polskę nieco ponad miesiąc temu już opadła i rzeki wróciły do swojego naturalnego biegu, to mieszkańcy dotknięci klęską nadal mierzą się z jej skutkami. Sieć Biedronka przez ten cały okres nie zapomniała o solidarności oraz wsparciu. Dzięki wspólnej pracy zarówno z organizacjami charytatywnymi, jak m.in. Polski Czerwony Krzyż, Caritas czy Szlachetna Paczka, a także klientami sieci udało się zebrać kwotę w wysokości ponad 2,521 mln zł, która w całości zostanie przekazana na pomoc osobom dotkniętym powodzią.
Wspólnie można jeszcze więcej
Już od pierwszych dni, kiedy docierały do nas informacje o przechodzącej przez kolejne miejscowości fali powodziowej chcieliśmy zrobić wszystko, co w naszej mocy, by pomóc osobom poszkodowanym, zarówno mieszkańcom zalanych miejscowości, jak również naszym kolegom i koleżankom. Niezwłocznie jako jedni z pierwszych wysłaliśmy transporty z darami do najbardziej dotkniętych klęską terenów i na tym nie poprzestaliśmy. Wspólnie z Polskim Czerwonym Krzyżem oraz Szlachetną Paczką udało nam się dokonać wielkich rzeczy. Obserwowaliśmy ogromne zaangażowanie oraz solidarność w całym kraju. W szczególności ogrom wsparcia pojawił się w takich miejscowościach jak Myślibórz, w którym klienci wpłacili największą sumę o wartości prawie 10 tys. zł oraz Brzeg, gdzie odnotowaliśmy największą ilość wpłat, bo ponad 2000.
Karolina Błońska, starsza menedżerka ds. zrównoważonego rozwoju w sieci Biedronka