Strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Trzy dekady jakości – Biedronka wspiera polskie stoły
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!
Społeczna odpowiedzialność

Trzy dekady jakości – Biedronka wspiera polskie stoły

13.11.2024

Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!

Sieć Biedronka każdego dnia dba o to, by klienci mieli dostęp nie tylko do produktów w najniższych na rynku cenach, ale także cechujących się wysoką jakością. Od trzech dekad Biedronka nieustannie inwestuje w rozwój jakości produktów i standardów produkcji, współpracując z lokalnymi dostawcami oraz stosując nowoczesne technologie kontroli i monitoringu. Zaangażowanie sieci w troskę o bezpieczeństwo i jakość oferowanych produktów sprawia, że miliony Polaków codziennie wybierają Biedronkę jako sprawdzone źródło żywności dla swoich rodzin. Z okazji Światowego Dnia Jakości, który obchodzimy 14 listopada, sieć sklepów Biedronka podsumowuje swoje doświadczenia i zaangażowanie w realizację tego celu.

Dokumentem gwarantującym wysoką jakość i bezpieczeństwo produktów oferowanych w sklepach Biedronka jest „Polityka jakości i bezpieczeństwa żywności”. Określa ona kierunek rozwoju marek własnych i produktów świeżych. Dzięki tej polityce sieć nie tylko stale poszukuje coraz lepszych rozwiązań w dziedzinie jakości i bezpieczeństwa żywności, ale również gwarantuje wysokie standardy ich kontroli, zarówno w sklepach i centrach dystrybucyjnych, jak również u dostawców. Tylko w 2023 roku sieć przeprowadziła łącznie 8935 audytów bezpieczeństwa żywności w sklepach oraz 1833 u dostawców produktów świeżych i marek własnych.

Oczekiwania klientów co do jakości produktów dostępnych w sklepach nieustannie ewoluują. Dlatego stale pracujemy nad udoskonalaniem naszych kryteriów bezpieczeństwa i jakości produktów oraz weryfikujemy ich zastosowanie w całym łańcuchu dostaw. Stawiamy zarówno na smak, jak i na zdrowie i dbamy o każdy etap produkcji – od wyboru surowców po prezentację gotowego produktu na półce. Dzięki ścisłej współpracy ze sprawdzonymi dostawcami możemy zaoferować produkty, które są nie tylko najwyższej jakości, lecz także bezpieczne.

Tomasz Grzegorczyk, dyrektor działu jakości produktów świeżych i bezpieczeństwa żywności

Wsparcie dla klientów o różnych potrzebach i preferencjach żywieniowych

Biedronka od lat rozwija ofertę, aby odpowiadać na zróżnicowane potrzeby żywieniowe klientów - w tym osób z nietolerancjami pokarmowymi, alergiami oraz różnymi preferencjami dietetycznymi. W 2023 roku sieć wzbogaciła asortyment o 108 produktów bezglutenowych, w tym 7 nowych pozycji, oraz o 26 produktów bez laktozy. W ofercie znalazło się także 156 produktów skierowanych do wegan i wegetarian, z czego aż 13 to nowości, obejmujące zarówno produkty świeże, jak i pakowane. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na produkty wpisujące się w zdrowy styl życia Biedronka wprowadziła na rynek linie wysokobiałkowe, bez dodatku cukrów oraz produkty z dodatkiem błonnika.

Sklepy sieci Biedronka każdego dnia odwiedza ponad 5 milionów klientów. To ogromna odpowiedzialność i motywacja. Chcemy przyczyniać się do demokratyzowania żywności wysokiej jakości, tak aby cena nie stanowiła bariery. Polscy konsumenci są bardzo racjonalni i potrafią docenić wartość produktu. W czasach wysokiej inflacji sklep często wybierany jest z uwagi na ceny, jednak powtórny zakup produktu ma miejsce również z uwagi na jego jakość! Cieszymy się, że klienci darzą zaufaniem produkty marki własnej Biedronka, na co wskazują udziały rynkowe naszych marek, a wiele z nich jest liderem nr 1 na polskim rynku.

dr inż. Justyna Szymani, dyrektor działu rozwoju jakości i kontroli marki własnej w sieci Biedronka

Zmiany na lepsze w recepturze

Nie jest tajemnicą, że skład produktów, które spożywamy ma bezpośredni wpływ na zdrowie, a co za tym idzie na jakość naszego życia. Sieć Biedronka stale pracuje nad udoskonalaniem receptur, poprawiając skład i wartość odżywczą produktów marki własnej, poprzez m.in. zmniejszanie zawartości soli, cukru czy tłuszczów, w tym nasyconych kwasów tłuszczowych. Żaden z produktów marki własnej przeznaczony dla dzieci nie zawiera sztucznych aromatów, barwników, wzmacniaczy smaku czy słodzików. Dania gotowe oferowane przez Biedronkę nie mają dodatku wzmacniaczy smaku – ponieważ mają smakować, jak przygotowane w domu. Biedronka jako pierwsza sieć handlowa wycofała również konserwanty, słodziki i wzmacniacze smaku z produktów rybnych, stając się wzorem dla rynku. Bezglutenowe produkty marek własnych Biedronki mogą pochwalić się również certyfikacją wydaną przez Stowarzyszenie Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej. Jest ona gwarancją bezpieczeństwa dla klientów. Konsumenci produktów „GoVege” mogą być pewni, że nie zawierają one nawet śladowych ilości składników odzwierzęcych, jak mleko czy jaja. W 2023 z pieczywa i wielu produktów marki własnej Biedronka usunęła również syrop glukozowo-fruktozowy.

Edukacja dla zdrowia

Sieć Biedronka realizuje również wiele inicjatyw i programów edukacyjnych, które mają na celu promowanie i popularyzowanie wiedzy wśród klientów w zakresie zdrowych nawyków żywieniowych. W ubiegłym roku Biedronka wydała kulinarne e-booki „Czas na…” zawierające przepisy i porady czy magazyn „Dada” skierowany do rodziców, jednocześnie będący efektem współpracy z Instytutem Matki i Dziecka. Ponadto w 2023 roku sieć wystartowała z programem edukacyjno-lojalnościowym Gang Mocniaków, którego celem było zwrócenie uwagi młodego pokolenia na „supermoce” żywności, z naciskiem na świeże produkty i ekskluzywne marki sieci. W ramach kampanii powstały 33 materiały edukacyjne, w tym 6 książeczek dla dzieci. Ponadto Biedronka podejmuje liczne inicjatywy w zakresie dobrowolnych systemów znakowania żywności, aby wspierać konsumentów w korzystnych wyborach żywieniowych. Na produktach marki własnej klienci mogą znaleźć: oznakowania Nutri-Score, logo promujące spożywanie warzyw i owoców: „1 z 5 porcji warzyw i owoców”, logo „garść orzechów” zachęcające do traktowania orzechów jako wartościowej przekąski, znak promujący spożycie ryb „Jedz 2 porcje ryb tygodniowo, w tym jedną tłustą”, a nawet symbol „ekwiwalentu aktywności fizycznej” na słonych przekąskach – wskazujące jak długo trzeba biegać aby spalić porcję danego produktu (wybiegaj to!).

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
Smok, który przemówił i przyniósł 100 tys. zł nagrody od Biedronki za książkę dla dzieci
16.05.2025
Społeczna odpowiedzialność
30 lat zielonej misji Biedronki
22.04.2025
Społeczna odpowiedzialność
Logistyka od 30 lat napędza sukces Biedronki
16.04.2025
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediówKontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO