Strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!
Czas nastroszyć piórka do „Piórka” – nagrody Biedronki za książkę dla dzieci
Społeczna odpowiedzialność

Czas nastroszyć piórka do „Piórka” – nagrody Biedronki za książkę dla dzieci

13.02.2025

Debiutujący pisarze, tekściarze, twórcy, mistrzowie słowa! Czas stroszyć piórka, ostrzyć stalówki i rozgrzewać klawiatury! Startuje kolejna, 11. już edycja konkursu literackiego „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”! Do wygrania aż 100 tysięcy złotych za zwycięski tekst w pierwszym etapie i 100 tysięcy złotych dla autora najlepszych ilustracji w drugim etapie konkursu.

Konkurs „Piórko” to unikalna inicjatywa wspierająca literackie talenty oraz promująca czytelnictwo wśród najmłodszych. Składa się z dwóch etapów – w pierwszym wyłaniany jest najlepszy tekst, który następnie trafia w ręce ilustratorów, tworząc w ten sposób kompletną książkę dla dzieci. Tym sposobem w poprzednim roku została wydana zwycięska książka „Moje czarne szczęście” autorstwa Agnieszki Piwoń i Doroty Żak.

Kto będzie miał szczęście w tym roku i przekona do siebie jurorów? O tym przekonamy się już za kilka tygodni, ale tym razem pewnie nie będzie ono czarne. Z naszego punktu widzenia najważniejsze jest jednak to, że w roku 30-lecia Biedronki na polskim rynku, po raz kolejny wybierzemy dwa debiutanckie talenty. A z ich połączenia, wspólnie stworzymy unikalną książkę, która zachęci najmłodszych do czytania – najlepiej jeszcze z rodzicami. Bo czytanie od najmłodszych lat ma szczególny sens właśnie w dobie smartfonów, memów i social mediów.

Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. korporacyjnych w sieci Biedronka, członek kapituły konkursu w obu kategoriach

Co trzeba zrobić, by wziąć udział? Wystarczy pomysł w głowie na opowiadanie dla dzieci w wieku między 4 a 10 rokiem życia i rejestracja na stronie konkursu https://piorko.biedronka.pl/. 
W pierwszym etapie Biedronka wraz z jurorami czekają na nadesłane teksty do 20.03 br. W konkursie może wziąć udział każdy pełnoletni obywatel Polski, który nie ma na swoim koncie profesjonalnej publikacji książkowej z nadanym numerem ISBN. Zadaniem uczestnika jest przygotowanie tekstu o objętości od 20 do 60 tysięcy znaków (włącznie ze spacjami) na dowolny temat, zgodnie z możliwościami poznawczymi dzieci w wieku od 4 do 10 lat (dokładny wiek odbiorcy w tym zakresie obiera piszący). Uczestnicy mogą przesłać maksymalnie 3 teksty w ramach jednej edycji, a wyniki pierwszego etapu zostaną ogłoszone w maju 2025 roku.
Drugi etap konkursu rozpocznie się z kolei 16 maja 2025 roku i potrwa do 1 lipca 2025 roku (do godz. 23:59). W tym etapie zaproszeni zostaną debiutujący ilustratorzy, którzy będą mieli za zadanie stworzyć ilustracje do zwycięskiego tekstu z pierwszego etapu. Najlepsze prace graficzne zostaną wybrane przez jury i połączone z tekstem w jedną, niepowtarzalną książkę, która trafi do sprzedaży w sieci sklepów Biedronka 13 listopada 2025 roku.
Konkurs otwiera drzwi do świata literatury dziecięcej dla debiutujących twórców. Jest nie tylko szansą na debiut w świecie książek dla dzieci, ale także niezwykłą przygodą twórczą. Hasło tegorocznej edycji „Możecie stroszyć piórka” - nawiązuje do odwagi w prezentowaniu swojej twórczości i zachęca autorów i ilustratorów do rozpostarcia skrzydeł swojej kreatywności.
Konkurs od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem i przyczynia się do wzbogacenia literatury dziecięcej o nowe, wartościowe pozycje. Dzięki niemu na rynku pojawiło się już 10 książek, które zdobyły serca małych czytelników i ich rodziców, trafiając do tej pory już do ponad 580 000 polskich domów.
Szczegółowe informacje na temat zasad konkursu i ważne terminy dostępne są na stronie https://piorko.biedronka.pl/.
Piórko_prowly1.png
Patronami medialnymi konkursu „Piórko 2023. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” są: Gazeta.pl, e-Dziecko, kultura.gazeta.pl, Książki. Magazyn do czytania, wysokieobcasy.pl oraz Radio TOK FM oraz Tele Tydzień. 
Najważniejsze daty:            
  • I etap Konkursu trwa od dnia 13 lutego 2025 r. do dnia 16 maja 2025 r. Zgłoszenia przyjmowane są przez stronę piorko.biedronka.pl od dnia 13.02, godz. 12:00 – do dnia 20.03 godz. 23:59.
  • II etap Konkursu trwa od dnia 16 maja 2025 r. do dnia 9 września 2025 r. Zgłoszenia przyjmowane są przez stronę piorko.biedronka.pl od dnia 16.05 do dnia 1.07 (godz. 23.59). 
  • 13.11 - Początek sprzedaży we wszystkich sklepach sieci Biedronka książki, która powstała jako efekt konkursu „Piórko 2025. Nagroda Biedronki za Książkę dla Dzieci”.

Biuro prasowe sieci Biedronka

+48 696 77 22 13

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
Biedronka inwestuje w zdrową przyszłość
26.05.2025
Społeczna odpowiedzialność
Alarmujący raport Fundacji Biedronki
23.05.2025
Społeczna odpowiedzialność
Biedronka silna różnorodnością – codziennie
21.05.2025
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediówKontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO