Strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!
Ostatnia szansa na głośny debiut literacki i wielką kasę od Biedronki!
Społeczna odpowiedzialność

Ostatnia szansa na głośny debiut literacki i wielką kasę od Biedronki!

13.03.2025

Jeśli marzysz o karierze pisarskiej i chcesz, by Twoja książka dla dzieci trafiła do dziesiątek tysięcy czytelników, to ostatni moment, by wziąć udział w konkursie „Piórko 2025. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”! Został tylko tydzień na przesłanie swojej pracy – ostateczny termin mija 20 marca.

Tegoroczna edycja konkursu cieszy się rekordowym zainteresowaniem – jeszcze nigdy na tym etapie nie wpłynęło tyle zgłoszeń z gotowymi tekstami. To najlepsze potwierdzenie, że „Piórko” stało się wyczekiwanym wydarzeniem dla tysięcy debiutujących autorów i ilustratorów. Każdego roku konkurs przyciąga rzesze uczestników, którzy chcą podzielić się swoją kreatywnością i pomysłowością. Jeśli kiedykolwiek marzyłeś o wydaniu własnej książki, to najwłaściwszy moment, by ten sen zamienić w rzeczywistość!

Nagroda, o jakiej marzy każdy pisarz

Konkurs nie tylko otwiera drzwi do świata literatury dziecięcej, ale także oferuje jedną z najwyższych nagród finansowych na polskim rynku literackim. Zwycięzcy obu etapów – autor najlepszego tekstu oraz ilustrator wybrany w drugim etapie – otrzymają po 100 000 złotych. To suma, której mogą pozazdrościć nawet uznani twórcy. Dla porównania, laureat Literackiej Nagrody Nike, uważanej za najważniejsze wyróżnienie literackie w Polsce, otrzymuje 100 000 złotych, a zwycięzca Nagrody Literackiej Gdynia – 50 000 złotych. W konkursie „Piórko” taki poziom nagrody przyznawany jest zarówno za tekst, jak i ilustracje, co czyni go jednym z najbardziej atrakcyjnych pod względem finansowym konkursów literackich w kraju. A to jeszcze nie koniec – sieć Biedronka pokrywa jeszcze koszty zryczałtowanego podatku od nagród, tak by naprawdę wszyscy mogli wziąć udział w konkursie.

Prace oceniane przez uznane autorytety

O wyjątkowości konkursu „Piórko” świadczy również skład jury, które czuwa nad wyborem najlepszych prac. W tegorocznej edycji Kapituła Nagrody w Kategorii Tekst składa się z cenionych ekspertów. Jurorom przewodniczy Agnieszka Karp-Szymańska – ekspertka literatury dziecięcej, Jarosław Gugała – dziennikarz i publicysta, Renata Piątkowska – autorka książek dla dzieci, Rafał Witek – pisarz i laureat nagród, Wiktor Zborowski – aktor i mistrz dubbingu, Arkadiusz Mierzwa – dyrektor ds. korporacyjnych  Biedronki.
„Piórko” to nie tylko prestiż, ale i prawdziwa szansa na spełnienie marzeń. W poprzednich latach laureaci konkursu zdobyli szerokie grono czytelników, a ich książki trafiły do ponad 580 000 polskich domów.

Każdy wielki pisarz od czegoś zaczynał. „Piórko” to wyjątkowa szansa, by postawić ten pierwszy krok i dotrzeć ze swoją opowieścią do tysięcy młodych czytelników. Nie bójcie się marzyć – bo marzenia w tym konkursie naprawdę się spełniają, czego najlepszym dowodem była i jest zeszłoroczna zwyciężczyni. Teksty pisała do szuflady dla swojej córki, a o samym konkursie dowiedziała się… przypadkiem podczas codziennych zakupów.

Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Biedronki, członek kapituły konkursu

Co trzeba zrobić, by wziąć udział?

To proste! Wystarczy napisać opowiadanie dla dzieci w wieku od 4 do 10 lat o objętości od 20 000 do 60 000 znaków (ze spacjami) i zarejestrować się na stronie konkursu: https://piorko.biedronka.pl. Konkurs skierowany jest do pełnoletnich osób, które nie mają na koncie profesjonalnej publikacji książkowej z numerem ISBN.
Po wyłonieniu najlepszego tekstu, rozpocznie się drugi etap konkursu – poszukiwanie ilustratora, którego rysunki będą najlepiej uzupełniać słowa i sprawią, że książka nabierze wyjątkowego charakteru. Zwycięska publikacja trafi na półki sklepów Biedronka w całej Polsce, a jej autor i ilustrator dołączą do grona twórców, którzy już odnieśli sukces dzięki „Piórku”.
Jeśli więc masz w sobie pasję do pisania – nie zwlekaj, zgłoś swoją pracę i daj się odkryć!
Więcej informacji na temat zasad konkursu i jego harmonogramu znajduje się na stronie: https://piorko.biedronka.pl/.
Konkurs objęty jest Honorowym Patronatem Rzecznika Praw Dziecka.

Biuro prasowe sieci Biedronka

+48 696 77 22 13

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
Biedronka inwestuje w zdrową przyszłość
26.05.2025
Społeczna odpowiedzialność
Alarmujący raport Fundacji Biedronki
23.05.2025
Społeczna odpowiedzialność
Biedronka silna różnorodnością – codziennie
21.05.2025
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediówKontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO