Strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!
Biedronka silna różnorodnością – codziennie
Społeczna odpowiedzialność

Biedronka silna różnorodnością – codziennie

21.05.2025

Jedni jeżdżą do pracy trajtkiem z Meksyku, inni zaczynają zmianę od klepanki, a niektórzy na obiad jedzą kluski z zołzą. Tak jest nie tylko 21 maja, czyli w Światowym Dniu Różnorodności. Już od 30 lat swojej działalności, sieć Biedronka tworzy przestrzeń, w której różnorodność jest siłą i prawdziwą wartością. Prawie 85 tysięcy pracowników to 4 różne pokolenia, 43 różne narodowości, ponad 2000 osób z niepełnosprawnościami, z czego połowa to osoby pracujące na funkcjonującym od 2024 r. stanowisku Asystenta kas samoobsługowych. Największy pracodawca w Polsce – sygnatariusz Karty Różnorodności, konsekwentnie wspiera budowę otwartego i dostępnego dla wszystkich środowiska pracy, jednocześnie angażując się w aktywizację zawodową grup zagrożonych wykluczeniem społecznym.

Każdy z przedstawicieli największego zespołu w Polsce jest inny i każdy wnosi do pracy coś wyjątkowego. Biedronka nie ustaje w wysiłkach, aby budować otwarte, różnorodne i sprawiedliwe środowisko pracy oraz wspierać aktywizację zawodową osób z utrudnionym dostępem do rynku pracy. Firma zatrudnia już ponad 2 000 osób z niepełnosprawnościami. Na utworzonym w ubiegłym roku stanowisku Asystenta kas samoobsługowych, które jest najlepiej dostosowane do ich potrzeb, pracuje już ponad 1100 pracowników. Stanowisko to funkcjonuje w kilkuset lokalizacjach w całej Polsce, a jego zasięg jest systematycznie rozszerzany zgodnie z możliwościami operacyjnymi poszczególnych placówek.

Podtrzymujemy deklarację wobec naszych pracowników, kandydatów i klientów, którą złożyliśmy, podpisując Kartę Różnorodności. Nasze działania na rzecz tworzenia równych szans na rynku pracy sprawdzają się, bo od początku postawiliśmy na indywidualne podejście do potrzeb. Przy skali sieci Biedronka jest to dużym wyzwaniem, które jednak z sukcesem podejmujemy. Osoby z niepełnosprawnościami, które znalazły zatrudnienie w większości jako Asystenci kas samoobsługowych nie tylko stały się wsparciem dla klientów sklepów Biedronka, ale są też niezwykle ważną częścią sklepowych załóg, wnosząc do nich swoją unikalną perspektywę i doświadczenie.

Mariusz Witkowski, Starszy Menedżer ds. operacyjnego HR w sieci Biedronka

Biedronka konsekwentnie realizuje ideę włączającego zatrudnienia, zapowiadając tworzenie kolejnych stanowisk dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Rekrutacja na stanowiska dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami odbywa się poprzez platformę www.ipracujzdalnie.pl. Obecnie trwają prace nad uruchomieniem specjalnej zakładki na stronie karierowej www.pracawbiedronce.pl, która zgromadzi praktyczne informacje o rekrutacjach oraz aktualne oferty z podziałem na lokalizacje, na stanowiska, które mogą szczególnie zainteresować kandydatów z niepełnosprawnościami.

Pracy szukałam od ponad roku. Pomimo niepełnosprawności znalazłam zatrudnienie w Biedronce i czuję się w pełni akceptowana. Cieszę się, że pracując w Biedronce, mogę zarabiać na życie, rozwijać się i mieć stały kontakt z ludźmi. 

Klaudia Hoc, pierwsza zatrudniona na stanowisku Asystentka kas samoobsługowych

Stanowisko Asystenta kas samoobsługowych to nie jedyne stanowisko dedykowane najpełniej osobom z niepełnosprawnościami. W ubiegłym roku w firmie utworzono też stanowisko Specjalisty ds. Contact Center w Centrum Usług Wspólnych do obsługi infolinii pracowników dzwoniących w sprawach kadrowych. Biedronka planuje dalsze zatrudnienia i jednocześnie pracuje nad nowymi rozwiązaniami dla osób z niepełnosprawnościami.
DANE.jpg
W maju, miesiącu różnorodności, firma przygotowała dla swoich pracowników liczne aktywności, które wspierają budowanie kultury włączenia w zespołach. Z tej okazji organizowane są webinary, panele i szkolenia m.in. z komunikacji inkluzywnej, czy współpracy pokoleniowej. A komunikacja międzypokoleniowa jest szczególnie ważna, bo w największej firmie handlowej w kraju, gdzie średni wiek pracownika to 39 lat, zespoły tworzą 4 pokolenia – zarówno pracownicy, którzy dopiero rozpoczynają swoją karierę zawodową i ci, którzy z firmą są związani od początku jej istnienia. W 2025 roku, w 30. roku obecności Biedronki na polskim rynku, swoje 30-lecie pracy będzie świętowało 28 osób. To wyjątkowy moment, który symbolizuje długofalową obecność firmy na polskim rynku oraz relacje budowane z pracownikami.
Grafika do newsa dlanaswjm (1).jpg
W maju ruszyła również kolejna odsłona kampanii wewnętrznej „różniMY”, w której bohaterowie w humorystyczny sposób przekonują, że pomimo różnic językowych – regionalizmów, gwar czy języków obcych, używanych na co dzień pomiędzy sobą, pracownicy sieci Biedronka potrafią ze sobą skutecznie współpracować i dobrze dogadywać się jako zespół. I nie ma znaczenia, z której części Polski czy świata ktoś pochodzi, jakim językiem, w tym również migowym, się posługuje i co jada na obiad.
Za swoje działania na polu różnorodności firma zgarnia wiele nagród. Między innymi Grupa Jeronimo Martins, do której należy Biedronka, znalazła się w rankingu „FTSE Diversity & Inclusion Index”, raporcie zrzeszającym 100 najlepszych firm na świecie pod względem promowania różnorodności i kultury włączającej w miejscu pracy. A kampania społeczna sieci realizowana pod hasłem „różniMY”, ukierunkowana na budowanie otwartego środowiska pracy dla wszystkich, została wyróżniona nagrodą główną w ramach konkursu "Liderzy rekrutacji", organizowanego przez OLX Praca.

Biuro prasowe sieci Biedronka

+48 696 77 22 13

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
Smok, który przemówił i przyniósł 100 tys. zł nagrody od Biedronki za książkę dla dzieci
16.05.2025
Społeczna odpowiedzialność
30 lat zielonej misji Biedronki
22.04.2025
Społeczna odpowiedzialność
Logistyka od 30 lat napędza sukces Biedronki
16.04.2025
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediówKontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO