Strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!
Logistyka od 30 lat napędza sukces Biedronki
Społeczna odpowiedzialność

Logistyka od 30 lat napędza sukces Biedronki

16.04.2025

15 kwietnia Biedronka świętowała Światowy Dzień Logistyki. Z tej okazji największa sieć handlowa w Polsce pokazuje, jak ogromną rolę odgrywa logistyka w codziennym funkcjonowaniu firmy. Dzięki zaawansowanym procesom logistycznym i zgranemu zespołowi, każdego dnia świeże produkty trafiają do ponad 3730 sklepów w całym kraju, w których codziennie zakupy robi ponad 5 milionów klientów. 

Nasza sieć logistyczna należy do największych w Polsce, dlatego kluczowe jest, aby wszystkie elementy działania w tym obszarze były zoptymalizowane i działały jak najsprawniej. Zgodnie z naszymi wartościami polegamy na sobie i działamy zespołowo, co w dziale logistyki jest szczególnie ważne, aby móc dostarczyć towary do naszych sklepów i spełnić oczekiwania ponad 5 milionów naszych klientów dziennie.

Michał Brzęczek, Dyrektor ds. Doskonalenia Operacji Logistycznych w sieci Biedronka

Liczby, które robią wrażenie

Na system logistyczny firmy składa się 17 centrów dystrybucyjnych o łącznej powierzchni przekraczającej 490 tysięcy metrów kwadratowych, w których pracuje ponad 8300 osób. Rocznie flota Biedronki – licząca 1930 naczep i 240 specjalistycznych samochodów-chłodni – pokonuje aż 184,3 miliona kilometrów, dostarczając ponad 2 miliony palet towaru. Tylko w 2024 roku zrealizowano ponad 70 tysięcy kursów, co przekłada się na średnio 15,3 miliona kilometrów miesięcznie. Wszystko to możliwe jest dzięki zaawansowanym systemom informatycznym, które pozwalają monitorować zapasy, śledzić zapotrzebowanie i optymalizować transport. 
Dodatkowo w roku 30-lecia Biedronki w Polsce, aby jeszcze lepiej zorganizować dostawy do sklepów, sieć planuje otwarcie kolejnego nowoczesnego centrum logistycznego, tym razem w Sokołowie Małopolskim na Podkarpaciu. Zatrudnienie znajdzie w nim kilkaset osób, co jest bardzo znaczącą liczbą dla lokalnej społeczności.
logistyka_pracownicy.JPGBiedronka_Stawiguda_8.JPGBiedronka Stawiguda wnętrze.jpgb5e0037a-a1c4-f983-1913-36156419401f.pngb_dRzM-V.jpegR19TUec1.jpeg

Zarządzanie zapasami i magazynowanie – precyzja i technologia

Skala operacji Biedronki wymaga nie tylko ogromnej powierzchni magazynowej, ale też perfekcyjnej organizacji. Dlatego kluczową rolę odgrywa zintegrowany system zarządzania zapasami, który w czasie rzeczywistym monitoruje poziomy towarów w magazynach i na podstawie danych sprzedażowych z każdego sklepu planuje uzupełnienia. Dzięki temu firma minimalizuje ryzyko braków oraz nadmiaru towarów, optymalizując jednocześnie koszty. W codziennej pracy zespoły logistyczne wykorzystują zaawansowane narzędzia IT, umożliwiające nie tylko śledzenie stanu magazynowego, ale również planowanie dostaw. Magazyny Biedronki są projektowane z myślą o efektywności i bezpieczeństwie – towary przechowywane są zgodnie z precyzyjnymi wytycznymi, a dostawy muszą spełniać wysokie standardy, m.in. dotyczące oznakowania palet etykietami SSCC zgodnymi z międzynarodowym standardem GS1. Współpraca z instytucjami takimi jak Sieć Badawcza Łukasiewicz oraz GS1 Polska pozwala firmie na stałe udoskonalanie wytycznych logistycznych i ich wdrażanie u dostawców.

Ekologia i efektywność na jednym torze

Dbałość o środowisko to kolejny istotny aspekt logistyki Biedronki. Od lat firma realizuje model backhaulingu, który pozwala na powrót ciężarówek z towarem od dostawców, eliminując puste przebiegi i tym samym ograniczając emisję CO₂ – w 2024 roku redukcja wyniosła aż 5,3 tysiąca ton. Równolegle logistyka firmy przeszła dalszą cyfryzację – we wszystkich magazynach wdrożono system Routyn, wspomagający planowanie tras i lepsze wykorzystanie ładowności pojazdów. Sieć zainwestowała także w odnawialne źródła energii, montując jak dotychczas panele fotowoltaiczne na dachach dziewięciu centrów dystrybucji.

E-commerce w nowym wymiarze

Nowym wyzwaniem dla logistyki stał się dynamiczny rozwój kanału e-commerce, czyli sklepu internetowego Biedronka Home. Oferując ponad 5000 produktów i realizując dostawy bezpośrednio do klientów, firma musiała przystosować swoje procesy nie tylko do większej elastyczności, ale i do obsługi transportu morskiego czy lotniczego. Podczas jednej z akcji promocyjnych w 2024 roku liczba zamówień w ciągu jednego dnia wzrosła aż siedemnastokrotnie względem dnia poprzedniego.

Uznanie za zrównoważony rozwój

W uznaniu dla zrównoważonego podejścia do logistyki, 15 kwietnia w Światowym Dniu Logistyki Biedronka odebrała drugą gwiazdkę prestiżowego certyfikatu Lean&Green – za redukcję emisji dwutlenku węgla o 12% w latach 2021–2023. To dowód na to, że logistyka w Biedronce to umiejętne połączenie skali z odpowiedzialnością za otaczające nas środowisko.

Biuro prasowe sieci Biedronka

+48 696 77 22 13

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
Biedronka inwestuje w zdrową przyszłość
26.05.2025
Społeczna odpowiedzialność
Alarmujący raport Fundacji Biedronki
23.05.2025
Społeczna odpowiedzialność
Biedronka silna różnorodnością – codziennie
21.05.2025
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediówKontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO