Strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Pierwsza papierowa torba w Biedronce wspiera Banki Żywności
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!
Społeczna odpowiedzialność

Pierwsza papierowa torba w Biedronce wspiera Banki Żywności

10.06.2019

Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!

Biedronka rozwija system przekazywania niesprzedanej, ale nadającej się do spożycia żywności, organizacjom zajmującym się pomocą żywnościową. Obecnie sieć prowadzi nową akcję – w maju w Biedronce do oferty weszła Dobra torba, wykonana z papieru. Kosztuje 69 gr/szt., a 20 gr z każdej sprzedanej torby trafi do Banków Żywności.

Dobra Torba to pierwsza w Biedronce papierowa torba. Jest wykonana z papieru w 50 proc. pochodzącego z recyclingu. Dodatkowo dzięki zakupowi torby klienci przyczynią się do wspierania działań Banków Żywności. Torba jest obecnie dostępna dla klientów ponad 650 sklepów sieci, m.in. w Warszawie i okolicach, Łodzi, Krakowie, Szczecinie, Poznaniu, Trójmieście, Koszalinie, Świnoujściu, Wrocławiu, Opolu i na Śląsku.

Prowadzimy różnorodne działania, mające na celu zapobieganie marnowaniu żywności. Przekazywanie nadwyżek żywności organizacjom pomocowym, w tym Bankom Żywności, to ich bardzo istotna część. W samym 2018 r. Biedronka przekazała 4 876 ton żywności, co pozwoliło przygotować 9,75 miliona posiłków. Teraz ruszamy z nowym projektem Dobra Torba, dzięki któremu Banki Żywności otrzymywać będą dodatkowe wsparcie

– mówi Sylwia Krzyżycka, dyrektor działu ochrony środowiska z Jeronimo Martins Polska S.A.

Program przekazywania nadwyżek żywności działa aktualnie w ponad 1300 sklepów Biedronka w całej Polsce. W skali kraju żywność trafia do ponad 70 organizacji: zarówno tych dużych, jak Caritas Polska i Caritas Diecezjalne, czy Federacji Polskich Banków Żywności, jak i pojedynczych, mniejszych organizacji. Sieć ciągle poszukuje też kolejnych organizacji pożytku publicznego zainteresowanych odbiorem nadwyżek żywności ze sklepów Biedronka.

Cieszymy się, że nasz długoletni partner rozszerza swoje działania w ramach programu odpowiedzialności społecznej, nie tylko wprowadzając alternatywę dla plastikowych toreb, ale przede wszystkim wspierając w nowym wymiarze politykę przeciwdziałania marnowaniu żywności.  Otrzymane  dzięki sprzedaży Dobrej Torby środki przeznaczymy na działania Banków Żywności związane z odbiorem i dystrybucją żywności z sieci handlowych, w tym na koszty transportu i magazynowania. 1 zł umożliwia Bankom Żywności uratowanie 8 kg produktów spożywczych, z których można przygotować aż 16 posiłków

– mówi Marek Borowski, prezes Federacji Polskich Banków Żywności.

W ramach programu, prowadzonego przez Biedronkę i jej partnerów, produkty są przekazywane na zasadzie darowizny. Wśród nich znajdują się te z bliskim terminem przydatności do spożycia, z uszkodzonym opakowaniem, a także dojrzałe owoce i warzywa. Prawie 70% przekazywanych towarów stanowią świeże mięso, wędliny, wyroby garmażeryjne oraz ryby, które są wykorzystywane do przygotowywania posiłków w jadłodajniach i stołówkach, bądź paczek żywnościowych w punktach wydawania żywności dla osób potrzebujących.
Więcej informacji o działaniach Biedronki i Banków Żywności oraz kampanii:
Czytaj więcej
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Załączniki
Dobra Torba w Biedronce.png
png
Pobierz
Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
Biedronka inwestuje w zdrową przyszłość
26.05.2025
Społeczna odpowiedzialność
Alarmujący raport Fundacji Biedronki
23.05.2025
Społeczna odpowiedzialność
Biedronka silna różnorodnością – codziennie
21.05.2025
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediówKontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO