Biedronka rozwija system przekazywania niesprzedanej, ale nadającej się do spożycia żywności, organizacjom zajmującym się pomocą żywnościową. Obecnie sieć prowadzi nową akcję – w maju w Biedronce do oferty weszła Dobra torba, wykonana z papieru. Kosztuje 69 gr/szt., a 20 gr z każdej sprzedanej torby trafi do Banków Żywności.
Prowadzimy różnorodne działania, mające na celu zapobieganie marnowaniu żywności. Przekazywanie nadwyżek żywności organizacjom pomocowym, w tym Bankom Żywności, to ich bardzo istotna część. W samym 2018 r. Biedronka przekazała 4 876 ton żywności, co pozwoliło przygotować 9,75 miliona posiłków. Teraz ruszamy z nowym projektem Dobra Torba, dzięki któremu Banki Żywności otrzymywać będą dodatkowe wsparcie
– mówi Sylwia Krzyżycka, dyrektor działu ochrony środowiska z Jeronimo Martins Polska S.A.
Cieszymy się, że nasz długoletni partner rozszerza swoje działania w ramach programu odpowiedzialności społecznej, nie tylko wprowadzając alternatywę dla plastikowych toreb, ale przede wszystkim wspierając w nowym wymiarze politykę przeciwdziałania marnowaniu żywności. Otrzymane dzięki sprzedaży Dobrej Torby środki przeznaczymy na działania Banków Żywności związane z odbiorem i dystrybucją żywności z sieci handlowych, w tym na koszty transportu i magazynowania. 1 zł umożliwia Bankom Żywności uratowanie 8 kg produktów spożywczych, z których można przygotować aż 16 posiłków
– mówi Marek Borowski, prezes Federacji Polskich Banków Żywności.