strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Share

Subscribe

Let's stay in touch!

Subscribe

Społeczna odpowiedzialność

Róże z Biedronki do walki z rakiem

11.05.2017

W ramach promowania profilaktyki zdrowotnej i zdrowego trybu życia Biedronka przyłączyła się do kampanii „Oswoić raka“. Przekazanie części dochodu ze sprzedaży róż w ramach specjalnej akcji, przeprowadzonej w październiku ub.r., pozwoliło na uruchomienie portalu www.oswoicraka.pl.

Kampania edukacyjna „Oswoić raka”
Celem kampanii jest zwiększenie wiedzy Polaków na temat nowotworów i ich profilaktyki oraz wsparcie osób borykających się z problemami onkologicznymi. Inspiracją do jej stworzenia są dane epidemiologiczne, według których wzrasta zagrożenie chorobami cywlizacyjnymi, w tym nowotworami. Obecnie w Polsce udaje się wyleczyć z raka zaledwie ok. 40 proc. chorych . Przyczyną jest zwykle brak badań profilaktycznych i zbyt późne wykrycie nowotworu. Wiąże się to z niewielką wiedzą społeczną oraz lękiem przed badaniami i ich wynikami. Pomysłodawcą kampanii jest Polski Komitet Zwalczania Raka, a partnerem Fundacja Przyjaciółka.

– Rak w świadomości społecznej pozostaje „chorobą tabu", o której nie chcemy i nie umiemy rozmawiać. Wciąż brzmi jak fatum. Jednak nowotwór rozwija się wiele lat, dlatego mamy dużo czasu, by zauważyć w naszym organizmie zmiany, których wcześniej nie było: szybko wykryta zmiana jest wyleczalna w ponad 90% – mówi prof. Zbigniew Wronkowski, prezes Polskiego Komitetu Zwalczania Raka.

W ramach kampanii wystartował sfinansowany przez firmę Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci Biedronka, portal edukacyjny www.oswoicraka.pl. Pełni on funkcję bazy wiedzy nt. chorób nowotworowych, sposobów ich wczesnego wykrywania, psychoonkologii, zdrowego odżywiania i jego roli w profilaktyce chorób. Jego uruchomienie możliwe było dzięki zaangażowaniu klientów sieci.

– Portal www.oswoicraka.pl został sfinansowany ze środków, które pozyskaliśmy dzięki zaangażowaniu klientów sklepów Biedronka – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska,  kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w JMP – W październiku ub.r. do sprzedaży w naszych sklepach trafiły specjalne bukiety róż opatrzone nalepką z hasłem: „Kwota 1 zł z bukietu wspiera profilaktykę raka”. Każdy, kto kupił różę, dołożył cegiełkę i wsparł ideę propagowania wiedzy o tak ważnym problemie, jakim jest przeciwdziałanie chorobom i ich skutkom.    

Na portalu można znaleźć ponad 100 publikacji opracowanych przez specjalistów współpracujących z Polskim Komitetem Zwalczania Raka, a także strefę dźwięków relaksacyjnych. W przyszłości użytkownicy platformy będą mogli również za pośrednictwem czatu skorzystać z bezpośredniej pomocy specjalistów oraz zapoznać się z aktualnościami ze świata medycyny, a dzięki tzw. „oknu na świat”, będą mieli możliwość odbycia wirtulanej wycieczki i poznania polskich zabytków.

Program profilaktyki zdrowotnej „Razem zadbajmy o zdrowie”
Jeronimo Martins Polska w ramach programu „Razem zadbajmy o zdrowie” od 13 lat przypomina pracownikom o regularnych badaniach profilaktycznych oraz zachęca ich do prowadzenia zdrowego trybu życia. Program umożliwia pracownikom sklepów i magazynów bezpłatne wykonanie specjalistycznych badań, pozwalających na zapobieganie i wczesne wykrycie chorób. Dodatkowo wszyscy pracownicy mogą skorzystać z konsultacji z dietetykiem i trenerem aktywności fizycznej. W 2016 r. w ramach programu wykonanych zostało ponad 20 000 badań.

Hasłem przewodnim tegorocznej kampanii, która trwa do 31 lipca, jest „Czas na zdrowie“. Sieć przygotowała dla swoich pracowników materiały edukacyjne, współtworzone m.in. z Instytutem Żywienia i Żywności oraz Polskim Komitetem Zwalczania Raka. Dodatkowo w ramach wyzwania sportowego Biedronki pracownicy przez trzy miesiace, korzystając z dedykowanej aplikacji, zbierają kilometry przemierzone podczas jazdy na rowerze lub biegania. Osoby, które pokonają największy dystans w danym miesiącu otrzymują atrakcyjne nagrody.
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Download as

PDF
DOCX

Share

Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
Biedronka redukuje zużycie plastiku o ponad 1290 ton
02.03.2023
Społeczna odpowiedzialność
Podążaj za wyobraźnią i zdobądź 100 tys. zł od Biedronki dla debiutujących pisarzy
28.02.2023
Społeczna odpowiedzialność
Startuje program dla Kół Gospodyń Wiejskich
27.02.2023
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
AktualnościInformacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediów Kontakt dla klientówMultimediaO nas
GDPR Clause