strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Share

Subscribe

Let's stay in touch!

Subscribe

Społeczna odpowiedzialność

Klienci Biedronki najhojniej podzielili się dobrym posiłkiem

06.10.2017

Blisko 126 ton produktów spożywczych zebrano w sklepach Biedronka podczas akcji „Podziel się dobrym posiłkiem”, zorganizowanej wspólnie z Bankami Żywności w ostatni weekend września. To prawie 37 proc., czyli ponad 1/3 z 343 ton żywności, pozyskanej dotychczas w ramach tej edycji kampanii.

We wrześniowej akcji wzięło udział 869 sklepów Biedronka w całym kraju. Tym razem zbierano żywność dla dzieci: płatki śniadaniowe, odżywki dla najmłodszych, mleko i produkty zbożowe. Banki Żywności przekażą te produkty lokalnym organizacjom, opiekującym się potrzebującymi dziećmi, m.in. do: Towarzystwa Przyjaciół Dzieci, świetlic i ognisk wychowawczych, domów samotnej matki oraz fundacji zajmujących się ubogimi rodzinami.

- Jesteśmy dumni, że zbiórki prowadzone właśnie w sklepach Biedronka w tak dużej mierze przyczyniły się do sukcesu 14. edycji tej ważnej akcji. Nasza sieć od dawna bierze w niej udział. Dziękujemy naszym klientom za tę wrażliwość i chęć dzielenia się z potrzebującymi  – podkreśla Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR Jeronimo Martins Polska S.A.

Biedronka od lat regularnie, kilka razy w roku uczestniczy w zbiórkach żywności, w tym prowadzonych wspólnie z Federacją Polskich Banków Żywności. Tylko w ubiegłym roku w ramach wspólnie prowadzonych zbiórek zebranych zostało prawie 150 ton żywności dla potrzebujących. Licząc od 2004 roku, dzięki szczodrości klientów sieci, razem z bankami żywności w sklepach Biedronka zebrano łącznie ponad 4 305 mln kg artykułów żywnościowych.

Banki Żywności są także partnerem Biedronki w działaniach mających na celu ograniczenie marnowania żywności. Sieć od 2016 r. rozwija program przekazywania bezpośrednio ze sklepów i centrów dystrybucyjnych artykułów nadających się do spożycia, które nie spełniają wymagań co do wyglądu, z bliskim terminem przydatności, uszkodzonym opakowaniem lub etykietą. Artykuły te w formie darowizny Biedronka przekazuje partnerom społecznym posiadającym status organizacji pożytku publicznego. Obecnie do Banków Żywności na tej zasadzie trafia żywność z kilkudziesięciu sklepów sieci.
 
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Download as

PDF
DOCX

Share

Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
Biedronka redukuje zużycie plastiku o ponad 1290 ton
02.03.2023
Społeczna odpowiedzialność
Podążaj za wyobraźnią i zdobądź 100 tys. zł od Biedronki dla debiutujących pisarzy
28.02.2023
Społeczna odpowiedzialność
Startuje program dla Kół Gospodyń Wiejskich
27.02.2023
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
AktualnościInformacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediów Kontakt dla klientówMultimediaO nas
GDPR Clause