Strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Kopiuj tekst
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!
Społeczna odpowiedzialność
wsparcie seniorow

Biedronka i Caritas razem na rzecz seniorów – już ponad 20 mln zł od 2018 r.

14.03.2019

Już po raz drugi Biedronka i Caritas Polska wspólnie wesprą potrzebujących seniorów. Ponad 6600 osób powyżej 60. roku życia, znajdujących się w trudnej sytuacji, będzie otrzymywać miesięcznie 150 zł na zakupy w Biedronce. Kwota trafiać będzie na kartę przedpłaconą „Na codzienne zakupy” przez 10 miesięcy – od marca do grudnia 2019 roku. W tym roku Biedronka przeznaczy na ten program ponad 10 mln zł, tyle samo co w 2018 r. podczas pierwszej jego edycji.

Starsze osoby, które otrzymują kartę do sklepów Biedronka, to osoby ubogie, często mieszkające samotnie lub niepełnosprawne. Do programu kwalifikują je Caritas Diecezjalne, które docierają do osób z całej Polski, realnie potrzebujących pomocy.
- Liczba osób starszych w naszym społeczeństwie stale się powiększa. Często skarżą się oni na swoją sytuację materialną i na to, że nie stać ich na realizację podstawowych potrzeb. Zależy nam, aby seniorzy lepiej się odżywiali, kupowali bardziej różnorodne produkty i po prostu żyli w większym poczuciu bezpieczeństwa. 150 zł co miesiąc na zakupy w Biedronce pozwala znacząco podnieść jakość życia tych osób – mówi Katarzyna Scheer, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej w sieci Biedronka.
Z danych dotyczących 2018 roku, kiedy Biedronka i Caritas prowadziły wspólnie pierwszą edycję programu „Na codzienne zakupy”, wynika, że seniorzy używający karty „Na codzienne zakupy” najczęściej kupują w sklepach sieci owoce, wędliny czy masło. Osoby starsze deklarują też, że częściej sięgają po zupełnie nowe produkty spożywcze, których wcześniej nigdy nie próbowali. Dzięki zwiększonemu budżetowi na żywność, seniorzy zwracają też większą uwagę na skład produktów.
- Forma pomocy w postaci karty zakupowej zapewnia możliwość suwerennego wydatkowania środków - seniorzy sami decydują, jakie artykuły chcą kupić i bardzo sobie to cenią. Udział w naszym programie pozwala im też przeznaczyć emeryturę czy rentę na inne potrzeby - realizować recepty na leki, kupić okulary korekcyjne czy opał na zimę, na co wcześniej nie było ich stać – podkreśla ks. Marcin Iżycki, Dyrektor Caritas Polska, zarządzającej programem.
Uczestnicy programu Caritas i Biedronki, poza pomocą finansową otrzymują też wsparcie wolontariusza podczas zakupów czy w innych codziennych czynnościach. Seniorzy mają także możliwość uczestniczenia w różnych spotkaniach i aktywnościach, pomagających im radzić sobie z poczuciem samotności.
W pierwszej edycji programu Biedronki i Caritas w 2018 roku pomocą objętych było 5300 starszych osób. Od 2018 roku Biedronka przeznaczyła na program pomocy seniorom ponad 20 milionów złotych.
Seniorzy w Polsce[1]
Według danych Głównego Urzędu Statystycznego liczba osób w Polsce w wieku 60 lat i więcej wyniosła ponad 9 mln na koniec 2017 r. Zgodnie z szacunkami, spodziewany jest szybki wzrost liczby seniorów, która w 2050 r. może osiągnąć poziom 13,7 mln osób, czyli 40% ogółu ludności Polski.
W badaniach z 2017 r. wyraźnie widać różnicę w ocenie sytuacji materialnej między gospodarstwami domowymi bez osób starszych oraz wyłącznie z osobami w wieku 60 lat i więcej. W tej pierwszej grupie aż 43,7% określiło ją jako bardzo dobrą i raczej dobrą, a wśród wyłącznie seniorów 27,5%. Gorzej swoją sytuację oceniają też samotne osoby starsze – aż 22,3% z nich określa swoją sytuację materialną jako raczej złą i złą, a 57,2% jako przeciętną.
 

[1]  Źródło: http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/osoby-starsze/osoby-starsze/informacja-o sytuacji-osob-starszych-na-podstawie-badan-glownego-urzedu-statystycznego,1,2.html

 

Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

wsparcie seniorow
Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
30 lat zielonej misji Biedronki
22.04.2025
Społeczna odpowiedzialność
Logistyka od 30 lat napędza sukces Biedronki
16.04.2025
Społeczna odpowiedzialność
5 lat, ponad 280 mln zł i jeszcze więcej dobra od Fundacji Biedronki
11.04.2025
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediówKontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO