strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Kopiuj tekst
Pobierz multimedia
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!

Subscribe

Społeczna odpowiedzialność
piórko

Jak dobrze wydać milion złotych. Konkurs Biedronki „Piórko” wspiera czytelnictwo w Polsce.

01.08.2019

Milion złotych – tyle sieć Biedronka przeznaczyła łącznie przez pięć edycji na nagrody w konkursie na książkę dla dzieci „Piórko”. Dzisiaj jury ogłosiło, że laureatką tegorocznej edycji w kategorii Ilustracje jest 26-letnia warszawianka Julia Hanke. Za zwycięstwo otrzyma ona 100 tys. zł, a książka z jej grafikami w listopadzie trafi do sklepów sieci w całym kraju.

Królewicz jest blondynem, Kot ma czarny frak, a Troll jest bladoniebieski i ma poszarpane spodnie. Właśnie tak Julia Hanke wyobraża sobie bohaterów opowiadania „O królewiczu, który się odważył” autorstwa Katarzyny Wierzbickiej, laureatki kategorii tekst tegorocznej edycji „Piórka”. Jurorzy docenili tę wizję i to, że ilustracje artystki znakomicie oddają humorystyczny nastrój zwycięskiej historii.

Prace pani Julii ujęły jurorów nie tylko tym, że są lekkie i radosne, ale także artystycznym kunsztem. To starannie przemyślane, bardzo pomysłowe grafiki. Wierzymy, że mali czytelnicy opowieści „O królewiczu, który się odważył” będą nimi zafascynowani, a książka dzięki nim nabierze dodatkowego uroku.

Anetta Jaworska-Rutkowska, która w jury reprezentuje organizatora „Piórka”, czyli sieć Biedronka.

Komplementy ze strony jurorów są znaczące także dlatego, że Julia Hanke to debiutantka, co jest konkursowym wymogiem. Od początku bowiem „Piórko” przeznaczone jest dla tych pisarzy i ilustratorów, którzy nie mają żadnego wydawniczego dorobku.

150 tysięcy małych czytelników

Jak zachęcać dzieci do czytania? W 2015 roku sieć Biedronka znalazła odpowiedź i zorganizowała konkurs na książkę dla dzieci w wieku 4-10 lat. W dwóch etapach jurorzy wybierają twórcę najlepszego tekstu i ilustracji, które odzwierciedlają treść bajki. Nagroda: 100 tys. zł dla laureatów-debiutantów obu etapów oraz wydana w kilkudziesięciotysięcznym nakładzie książka, która trafia na sklepowe półki Biedronki w listopadzie. Efekt: tysiące zgłoszeń. Tylko w tym roku w drugim etapu konkursu zarejestrowało się ponad 6 tysięcy osób. Jurorzy oceniali 1159 prac, które były zgodne z regulaminem konkursu. Wpływ na czytelnictwo? Niebagatelny, bo książki wydane w ramach wszystkich dotychczasowych edycji Piórka trafiły do ponad 150 tys. młodych odbiorców.

Siedmioletni konsultant

Zwyciężczyni drugiego etapu tegorocznego konkursu to absolwentka architektury krajobrazu w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Ma 26 lat i do tej pory grafiką zajmowała się głównie w wydaniu biznesowym, przygotowując ilustracje do animacji dla firm. O konkursie dowiedziała się przypadkowo, stojąc przy kasie w osiedlowej Biedronce. Tam zobaczyła plakat informujący o naborze prac. W roli konsultanta wystąpił jej siedmioletni siostrzeniec Franio, który po obejrzeniu ilustracji do opowiadania o dzielnym Królewiczu oświadczył, że grafiki na pewno przypadną dzieciom do gustu. Więcej informacji o konkursie znajduje się na tej stronie.

Biuro prasowe sieci Biedronka

+48 696 77 22 13

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

piórko
Załączniki
Piórko2019_ilustracja.jpg
jpg
Pobierz
Fot_1_Piórko2019_wręczenie_nagrody.jpg
jpg
Pobierz
Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
Tajemnica Dziadka piwnicy warta 100 tys. zł. Wielka wygrana w konkursie Biedronki Piórko
CSR
książki dla dzieci
konkurs Biedronki
piórko
23.06.2020
Społeczna odpowiedzialność
Piórko: Ostatni dzwonek dla debiutujących pisarzy, by wygrać 100 tys. zł w konkursie Biedronki
piórko
19.03.2020
Społeczna odpowiedzialność
100 tys. zł od Biedronki za opowieść o małym królewiczu
Katarzyna Wierzbicka zwyciężyła w konkursie Biedronki „Piórko 2019” na tekst książki dla najmłodszych. Pełną humoru opowieścią o małym królewiczu i jego niezwykłych przygodach zdobyła uznanie jury i 100 tys. zł nagrody. Jej tekst zostanie zilustrowany przez laureata drug...
piórko
23.05.2019
Czytaj więcej
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
AktualnościInformacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediów Kontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO