strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Kopiuj tekst
Pobierz multimedia
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!

Subscribe

Piórko: Ostatni dzwonek dla debiutujących pisarzy, by wygrać 100 tys. zł w konkursie Biedronki
Społeczna odpowiedzialność
piórko

Piórko: Ostatni dzwonek dla debiutujących pisarzy, by wygrać 100 tys. zł w konkursie Biedronki

19.03.2020

To już ostatnie dni naboru tekstów do szóstej edycji konkursu „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”. Prace można nadsyłać do poniedziałku 23 marca br. włącznie. Stawka jest wysoka – 100 tys. zł dla autora najlepszego utworu i gwarancja, że jego dzieło trafi na półki sklepów Biedronka w całej Polsce. Zgłoszenia przez stronę piorko.biedronka.pl

„Piórko” to już uznana marka. W końcu w pięciu edycjach konkursu zgłoszonych zostało blisko 19 tysięcy prac tekstowych i graficznych, a książki wydane w jego ramach sprzedały się w prawie 220 tysiącach egzemplarzy. Jak dołączyć do grona zwycięzców? Oczywiście trzeba spełnić warunki formalne: prace za pośrednictwem piorko.biedronka.pl nadsyłać mogą tylko debiutanci, a opowieść ma być przeznaczona dla czytelnika w wieku 4-10 lat. Jednak przede wszystkim sam tekst musi przekonać jurorów, że wart jest głównej nagrody.
W tym roku do jury dołączyli: pisarz Michał Rusinek, ilustratorzy Emilia Dziubak i Edgar Bąk oraz przedstawiciel Biedronki, Arkadiusz Mierzwa.

Mali recenzenci pomogą

Jak pisać, żeby wygrać? Specjaliści radzą uczestnikom Piórka, by przede wszystkim myśleli o małych odbiorcach książki.

Warto wziąć pod uwagę długość zdań, koniecznie uwzględnić dialogi. Pamiętajmy, że książka będzie czytana na głos przez rodzica, być może pewne fragmenty będą odgrywane za pomocą modulacji głosu, mimiki, gestów. Odpowiednia dynamika tekstu pomoże rodzicowi w jego roli i utrzyma zainteresowanie dziecka. Największym wyzwaniem dla autora jest wywołanie emocji małego odbiorcy. Lektura ma dać dzieciom frajdę, być prawdziwą przygodą. Dlatego warto nie tylko zaplanować wartką akcję, ale też rozważyć elementy zaskoczenia i komizmu

radzi Agnieszka Karp-Szymańska, przewodnicząca Kapituły Piórka w kategorii Tekst.

W dogodnej sytuacji znajdują się tu ci uczestnicy, którzy mają w domu dzieci. Mali recenzenci to dla piszącego skarb. O opinię swoich pociech pytali tacy mistrzowie pióra jak A.A. Milne, piszący o przygodach Kubusia Puchatka czy Lewis Carroll podczas tworzenia opowieści o Alicji w Krainie Czarów. Metoda sprawdziła się też w przypadku Katarzyny Wierzbickiej, laureatki Piórka 2019 w kategorii Tekst. Najbardziej wymagającym recenzentem zwycięskiego tekstu „O królewiczu, który się odważył!” była córka zwyciężczyni, 7-letnia Julia.

Wysłuchiwała historii i mówiła, czy coś jej się podoba, czy nie, podrzucała też swoje pomysły

wspomina Katarzyna Wierzbicka

Nie czekaj z terminami

Wyzwań podczas pisania opowieści jest więcej. Liczy się tu chociażby miejsce, dla J.K. Rowling autorki książek o Harrym Potterze była to kawiarnia jej kuzyna, dla Jaroslava Haška, twórcy przygód wojaka Szwejka – praskie knajpki. Ważne również, by zadbać o ciało – Remigiusz Mróz, autor kryminałów nie siada do pracy bez porannego 10-kilometrowego biegu. Wielu pisarzy mówi o codziennym minimum napisanego tekstu: dla Ernesta Hemingwaya było to 500 słów, dla Stephena Kinga – 10 stron maszynopisu.
W przypadku Piórka trzeba też pamiętać o tym, że… tekst kiedyś trzeba wysłać. Mówimy o tym nie bez powodu: większość uczestników Piórka zwleka do ostatniej chwili, dodając sobie niepotrzebnego stresu. Dlatego zapraszamy do wysyłania swoich utworów na stronę piorko.biedronka.pl już teraz, nie czekając do poniedziałku 23 marca.
infografika.jpg
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

piórko
Załączniki
Piórko 2020_infografika.jpg
jpg
Pobierz
Piórko 2020_komunikat prasowy.jpg
jpg
Pobierz
Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
Tajemnica Dziadka piwnicy warta 100 tys. zł. Wielka wygrana w konkursie Biedronki Piórko
CSR
książki dla dzieci
konkurs Biedronki
piórko
23.06.2020
Społeczna odpowiedzialność
Jak dobrze wydać milion złotych. Konkurs Biedronki „Piórko” wspiera czytelnictwo w Polsce.
piórko
01.08.2019
Społeczna odpowiedzialność
100 tys. zł od Biedronki za opowieść o małym królewiczu
Katarzyna Wierzbicka zwyciężyła w konkursie Biedronki „Piórko 2019” na tekst książki dla najmłodszych. Pełną humoru opowieścią o małym królewiczu i jego niezwykłych przygodach zdobyła uznanie jury i 100 tys. zł nagrody. Jej tekst zostanie zilustrowany przez laureata drug...
piórko
23.05.2019
Czytaj więcej
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
AktualnościInformacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediów Kontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO