strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Szukaj
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
Obserwuj nas
Klienci Biedronki zebrali 40 ton odzieży dla potrzebujących
Kopiuj tekst
Pobierz multimedia
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!

Subscribe

Społeczna odpowiedzialność
ekologia

Klienci Biedronki zebrali 40 ton odzieży dla potrzebujących

24.09.2019

Kopiuj tekst
Pobierz multimedia
Pobierz multimedia
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!

Subscribe

Klienci Biedronki po raz kolejny wsparli potrzebujących – trwająca niemal miesiąc akcja sieci Biedronki i marki Vanish „Daj swoim ubraniom drugie życie” zakończyła się wielotonowym sukcesem.

W tym czasie sklepy Biedronka odwiedziło tysiące osób, które zdecydowały się przekazać zalegającą w ich szafach, utrzymaną w dobrym stanie odzież. Dzięki zaangażowaniu klientów udało się przekazać tyle ton odzieży, że zabezpieczy ona ponad 500 rodzin znajdujących m. in. się pod opieką diecezjalnych Caritas.

Każdy z nas ma w swojej szafie ubrania, których nie nosi – ze statystyk wynika jednak, że zaledwie 1/3 Polaków oddaje swoje nieużywane ubrania potrzebującym. Sieć Biedronka i Vanish postanowiły to zmienić. Podczas akcji „Daj swoim ubraniom drugie życie” organizatorzy zachęcali Polaków, aby niepotrzebną odzież pozostawiali w różowych koszach Vanish. Kosze ustawione były w 300 sklepach sieci Biedronka. Ubrania mogły być noszone lub nie, to nie miało znaczenia. Warunek: musiały być w dobrym stanie.
Dzięki trwającej blisko miesiąc zbiórce udało się pozyskać wiele ton ubrań. Przy ich odbiorze, segregacji i praniu pracowało aż 50 osób, a pięć ogromnych pralek przez sześć dni w tygodniu prało bez przerwy. W efekcie do podopiecznych Caritas trafiło tyle czystych i wyselekcjonowanych ubrań, że 500 najbardziej potrzebujących, wielopokoleniowych rodzin zostało zabezpieczonych w dobrą odzież na wiele miesięcy. Kampanię wspierała seria spotów emitowana w głównych stacjach telewizyjnych, która inspirowała Polaków do sprawdzenia zawartości swojej szafy i oddania nieprzydatnych części garderoby.
Akcja nie tylko pomogła podopiecznym Caritas w Polsce. Była też głosem w dyskusji o ekologii.

Produkcja odzieży to wysoka emisja dwutlenku węgla, kosztowna logistyka oraz ogrom odpadów. Dzięki akcji 'Daj swoim ubraniom drugie życie' udało nam się zainspirować Polaków do przejrzenia zawartości swoich szaf. Pokazaliśmy im, jak proste jest ponowne wykorzystanie nieużywanych ubrań. Przy okazji może odbywać się to z szacunkiem dla środowiska. Wśród wielu działań prowadzonych na rzecz Caritas – zbiórek żywności, pikników dla rodzin, przekazywania paczek i projektów dedykowanych seniorom – ta akcja dodała kolejnej wartości: ekologicznego myślenia o naszym codziennym życiu

Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w sieci Biedronka

Biedronka od ponad dekady współpracuje z Caritas w Polsce wspierając dzieci, osoby starsze, chorych czy potrzebujących prowadząc m. in. projekt „Karta na codzienne zakupy", dedykowany najuboższym seniorom. Wspólnie z Caritas Biedronka przeciwdziała także marnowaniu żywności. W ramach programu „Spiżarnia Caritas”, przekazuje produkty spożywcze do paczek żywnościowych, jadłodajni oraz stołówek.
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

ekologia
Załączniki
Biedronka_Daj swoim ubraniom drugie życie.png
png
Pobierz
Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
Razem z Biedronką zadbaj o przyszłość
Biedronka w ramach wiosennych porządków ogranicza plastik w produktach marek własnych. Sieć od 10 kwietnia wprowadza ekologiczną nowość: wykonaną z surowców z odzysku torbę T-shirt. W ostatnich dniach do sprzedaży trafiły też nowe patyczki higieniczne wykonane z bawełny ...
ekologia
09.04.2019
Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
Oni są eko na co dzień – znamy finalistów konkursu EKOpraktyki
7 finalistów konkursu EKOpraktyki odjechało rowerami przekazanymi przez organizatorów: Rekopol i Biedronkę. Nagrodzeni podzielili się swymi poradami: jak odkurzać w rytmie slow, na czym polega plogging, jak ekologicznie zapakować produkty na wagę oraz planować zakupy i p...
ekologia
edukacja
17.12.2018
Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
Biedronka zaprasza na śledzika MSC do Hali Koszyki w Warszawie
Gotowanie na żywo, spotkania z uznanymi szefami kuchni, morska fotobudka, występy artystów – to tylko część atrakcji, które czekają na gości warszawskiej Hali Koszyki 8 grudnia br. na Świątecznym śledziku ze znakiem MSC. W roli głównej: pochodzący z odpowiedzialnych poło...
ekologia
05.12.2018
Czytaj więcej
Logo jeronimo martinsLogo
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediów Kontakt dla klientówMultimedia
Klauzula RODO