strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Aktualności
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!

Subscribe

Biedronkowe Słodziaki pomagają segregować odpady i sadzić drzewa
Społeczna odpowiedzialność

Biedronkowe Słodziaki pomagają segregować odpady i sadzić drzewa

10.10.2019

Jedna plastikowa butelka rozkłada się nawet 500 lat - dobrze wiedzą o tym mieszkańcy Leśnej Polany, którzy w nowej odsłonie akcji „Gang Słodziaków” przekazują cenną wiedzę na temat ekologii. Aby rozbudzić w dzieciach troskę o środowisko, Biedronka nie tylko zwraca uwagę na kwestię ekologii w najnowszej książce o Słodziakach czy organizuje konkurs dla wszystkich szkół podstawowych w Polsce, ale też przygotowała specjalną broszurę o segregacji odpadów, którą będzie można otrzymać za darmo dzięki zakupom w najbliższą sobotę, 12 października. Ponadto już wkrótce Biedronka wspólnie z Fundacją Arka zasadzi w Polsce tysiące drzew.

W tegorocznej akcji „Gang Słodziaków” Biedronka zachęca dzieci nie tylko do czytania, lecz także przybliża najmłodszym tematykę ochrony środowiska. Sadzeniem drzew zajmują się Słodziaki w ostatnim rozdziale książki opowiadającej o przygodach Gangu Słodziaków oraz uczniowie klas I-III szkół podstawowych w ramach Biedronkowego konkursu. Na tym sieć nie poprzestaje. By celebrować Dzień Drzewa, Biedronka nawiązała współpracę z Fundacją Arka, w ramach której do wiosny 2020 r. zostanie zasadzonych 10 tys. drzew.
To jeszcze nie wszystko - w najbliższą sobotę, 12 października, klienci, którzy uczestniczą w akcji „Gang Słodziaków” i zrobią zakupy za co najmniej 40 zł, otrzymają za darmo edukacyjną broszurę dla dzieci. Najmłodsi dowiedzą się z niej m.in. jak przebiega proces recyklingu odpadów, czemu służy oraz jak my sami możemy przyczynić się do ochrony środowiska na co dzień. Broszura zawiera ważne informacje przedstawione w przystępny sposób, dzięki czemu nauka stanie się o wiele przyjemniejsza. Została opracowana we współpracy z Organizacją Odzysku Opakowań Rekopol. Broszurze ze Słodziakami towarzyszy również dedykowana strona internetowa (www.gangslodziakow.pl/eko) oraz kolejna piosenka Gangu Słodziaków „Ekosłodziaki”.

O zmianach klimatu mówi się wiele, ale językiem dorosłych. My w tegorocznej akcji „Gang Słodziaków” postawiliśmy na edukację dzieci. Nasze Słodziaki mówią prostym językiem, a przy tym uczą ważnych rzeczy poprzez zabawę. Sadzimy też drzewa, bo zdajemy sobie sprawę z ich kluczowej roli dla klimatu. W takie działania wciągamy też dzieciaki z podstawówek.  Dzięki przygodom wesołego Gangu Słodziaków chcemy rozbudzić w najmłodszych proekologiczne postawy i świadomość, że nawet codzienne proste wybory oraz działania, takie jak segregacja odpadów, mają istotny wpływ na nasze najbliższe otoczenie

Dorota Wrotek-Gut, dyrektor ds. komunikacji marketingowej w sieci Biedronka.

EkoBiedronka na co dzień

Działania Słodziaków są spójne z ekologicznymi aktywnościami Biedronki na co dzień. Od wielu lat we wszystkich placówkach w całej Polsce sieć prowadzi selektywną zbiórkę odpadów – do recyklingu i odzysku trafia ponad 91% wytworzonych przez Biedronkę odpadów, m.in. folia, makulatura, odpady bio.
Ograniczenie zużycia plastiku w opakowaniach produktów marki własnej, szeroka oferta produktów ekologicznych i certyfikowanych, planowanie tras ciężarówek, by były jak najbardziej efektywne czy wreszcie ekorozwiązania w sklepach to tylko niektóre z inicjatyw podejmowanych przez sieć. Dzięki skali Biedronki efekty są imponujące - m.in. zastąpienie oferty grillowej wersją eko pozwoliło wyeliminować ze środowiska niemal 250 ton plastiku w ciągu roku. Z kolei w marcu br. na półki sklepów sieci trafiły papierowe patyczki higieniczne z bawełnianą główką marek Dada i Carea, co rocznie pozwoli ograniczyć zużycie plastiku o ponad 330 ton. A to tylko dwa przykłady spośród produktów poddanych zmianom.
Biedronka monitoruje także łańcuchy dostaw swoich produktów pod kątem wpływu upraw na stan lasów. Ponadto w produktach spożywczych marki własnej dostępnych w sklepach Biedronka wykorzystywany jest wyłączenie olej palmowy posiadający certyfikat RSPO, a w czerwcu br. sieć dołączyła również do Polskiej Koalicji Zrównoważonego Oleju Palmowego. Celem koalicji jest to, by najpóźniej do 2023 r. 100% oleju palmowego wykorzystywanego w Polsce pochodziło ze zrównoważonych certyfikowanych upraw.  
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Załączniki
Biedronka_drzewa.png
png
Pobierz
Broszura_Słodziaki.jpg
jpg
Pobierz
201910_EkoSłodziaki.jpg
jpg
Pobierz
Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
Darmowe obiady dla seniorów od Fundacji Biedronki
23.05.2023
Społeczna odpowiedzialność
Przepis na najlepsze danie? Danie Wspólnych Chwil!
11.05.2023
Społeczna odpowiedzialność
Zastrzyk dla polskiej geriatrii – szpital w Łodzi z dofinansowaniem
04.05.2023
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
AktualnościInformacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediów Kontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO