Strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!
Biedronkowe Słodziaki pomagają segregować odpady i sadzić drzewa
Społeczna odpowiedzialność

Biedronkowe Słodziaki pomagają segregować odpady i sadzić drzewa

10.10.2019

Jedna plastikowa butelka rozkłada się nawet 500 lat - dobrze wiedzą o tym mieszkańcy Leśnej Polany, którzy w nowej odsłonie akcji „Gang Słodziaków” przekazują cenną wiedzę na temat ekologii. Aby rozbudzić w dzieciach troskę o środowisko, Biedronka nie tylko zwraca uwagę na kwestię ekologii w najnowszej książce o Słodziakach czy organizuje konkurs dla wszystkich szkół podstawowych w Polsce, ale też przygotowała specjalną broszurę o segregacji odpadów, którą będzie można otrzymać za darmo dzięki zakupom w najbliższą sobotę, 12 października. Ponadto już wkrótce Biedronka wspólnie z Fundacją Arka zasadzi w Polsce tysiące drzew.

W tegorocznej akcji „Gang Słodziaków” Biedronka zachęca dzieci nie tylko do czytania, lecz także przybliża najmłodszym tematykę ochrony środowiska. Sadzeniem drzew zajmują się Słodziaki w ostatnim rozdziale książki opowiadającej o przygodach Gangu Słodziaków oraz uczniowie klas I-III szkół podstawowych w ramach Biedronkowego konkursu. Na tym sieć nie poprzestaje. By celebrować Dzień Drzewa, Biedronka nawiązała współpracę z Fundacją Arka, w ramach której do wiosny 2020 r. zostanie zasadzonych 10 tys. drzew.
To jeszcze nie wszystko - w najbliższą sobotę, 12 października, klienci, którzy uczestniczą w akcji „Gang Słodziaków” i zrobią zakupy za co najmniej 40 zł, otrzymają za darmo edukacyjną broszurę dla dzieci. Najmłodsi dowiedzą się z niej m.in. jak przebiega proces recyklingu odpadów, czemu służy oraz jak my sami możemy przyczynić się do ochrony środowiska na co dzień. Broszura zawiera ważne informacje przedstawione w przystępny sposób, dzięki czemu nauka stanie się o wiele przyjemniejsza. Została opracowana we współpracy z Organizacją Odzysku Opakowań Rekopol. Broszurze ze Słodziakami towarzyszy również dedykowana strona internetowa (www.gangslodziakow.pl/eko) oraz kolejna piosenka Gangu Słodziaków „Ekosłodziaki”.

O zmianach klimatu mówi się wiele, ale językiem dorosłych. My w tegorocznej akcji „Gang Słodziaków” postawiliśmy na edukację dzieci. Nasze Słodziaki mówią prostym językiem, a przy tym uczą ważnych rzeczy poprzez zabawę. Sadzimy też drzewa, bo zdajemy sobie sprawę z ich kluczowej roli dla klimatu. W takie działania wciągamy też dzieciaki z podstawówek.  Dzięki przygodom wesołego Gangu Słodziaków chcemy rozbudzić w najmłodszych proekologiczne postawy i świadomość, że nawet codzienne proste wybory oraz działania, takie jak segregacja odpadów, mają istotny wpływ na nasze najbliższe otoczenie

Dorota Wrotek-Gut, dyrektor ds. komunikacji marketingowej w sieci Biedronka.

EkoBiedronka na co dzień

Działania Słodziaków są spójne z ekologicznymi aktywnościami Biedronki na co dzień. Od wielu lat we wszystkich placówkach w całej Polsce sieć prowadzi selektywną zbiórkę odpadów – do recyklingu i odzysku trafia ponad 91% wytworzonych przez Biedronkę odpadów, m.in. folia, makulatura, odpady bio.
Ograniczenie zużycia plastiku w opakowaniach produktów marki własnej, szeroka oferta produktów ekologicznych i certyfikowanych, planowanie tras ciężarówek, by były jak najbardziej efektywne czy wreszcie ekorozwiązania w sklepach to tylko niektóre z inicjatyw podejmowanych przez sieć. Dzięki skali Biedronki efekty są imponujące - m.in. zastąpienie oferty grillowej wersją eko pozwoliło wyeliminować ze środowiska niemal 250 ton plastiku w ciągu roku. Z kolei w marcu br. na półki sklepów sieci trafiły papierowe patyczki higieniczne z bawełnianą główką marek Dada i Carea, co rocznie pozwoli ograniczyć zużycie plastiku o ponad 330 ton. A to tylko dwa przykłady spośród produktów poddanych zmianom.
Biedronka monitoruje także łańcuchy dostaw swoich produktów pod kątem wpływu upraw na stan lasów. Ponadto w produktach spożywczych marki własnej dostępnych w sklepach Biedronka wykorzystywany jest wyłączenie olej palmowy posiadający certyfikat RSPO, a w czerwcu br. sieć dołączyła również do Polskiej Koalicji Zrównoważonego Oleju Palmowego. Celem koalicji jest to, by najpóźniej do 2023 r. 100% oleju palmowego wykorzystywanego w Polsce pochodziło ze zrównoważonych certyfikowanych upraw.  
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

Załączniki
201910_EkoSłodziaki.jpg
jpg
Pobierz
Broszura_Słodziaki.jpg
jpg
Pobierz
Biedronka_drzewa.png
png
Pobierz
Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
Biedronka inwestuje w zdrową przyszłość
26.05.2025
Społeczna odpowiedzialność
Alarmujący raport Fundacji Biedronki
23.05.2025
Społeczna odpowiedzialność
Biedronka silna różnorodnością – codziennie
21.05.2025
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediówKontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO