Strona główna
  • Informacje prasowe
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
  • Szukaj
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Strona główna
Szukaj
  • Informacje prasowe
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Kontakt dla mediów
  • Kontakt dla klientów
  • Wirtualne zwiedzanie
  • O nas
Obserwuj nas
Codziennie odpowiedzialna Biedronka w pierwszym raporcie zrównoważonego rozwoju
Kopiuj tekst
Pobierz multimedia
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!
Informacje korporacyjne
społeczna odpowiedzialnośćraport Biedronkizrównoważony rozwój

Codziennie odpowiedzialna Biedronka w pierwszym raporcie zrównoważonego rozwoju

25.08.2020

Kopiuj tekst
Pobierz multimedia
Pobierz multimedia
Udostępnij

Subscribe

Let's stay in touch!

Skala działalności powinna iść w parze z odpowiedzialnością, co doskonale rozumie Biedronka – największa sieć handlowa w Polsce. Od ćwierćwiecza nie tylko towarzyszy Polakom w zaspokajaniu ich codziennych potrzeb zakupowych, ale także angażuje się w tworzenie bardziej przyjaznego i lepszego otoczenia. Najważniejsze tego typu działania opisuje pierwszy raport zrównoważonego rozwoju. Dokument zbudowano wokół 5 strategicznych filarów odpowiedzialności, przyjętych w grupie Jeronimo Martins i sieci Biedronka. Z okazji publikacji raportu Biedronka przygotowała również nową odsłonę swoich stron www dedykowanych działaniom CSR.

Lider rynku, który wyznacza trendy

Biorąc pod uwagę tak dużą skalę działalności: ponad 3000 sklepów w ponad 1100 miejscowościach w Polsce i ponad 4 mln klientów dziennie, kluczowe jest podsumowanie dotychczasowych działań i ich wpływu na otoczenie. Biedronka wyniki tych działań przedstawiła w raporcie zrównoważonego rozwoju za lata 2018-2019. Zawiera on również podsumowanie działalności sieci w Polsce od początku jej istnienia. Raport został opracowany zgodnie z wytycznymi GRI Standards, we współpracy z firmą konsultingową Deloitte.
Ponadto sieć Biedronka podkreślając znaczenie tej publikacji w 25. rocznicę swojej działalności w Polsce, odświeżyła stronę internetową (onas.biedronka.pl) i przygotowała cyfrową wersję raportu pod adresem csr.biedronka.pl. Pod tymi adresami w wygodnej formie można przeczytać zarówno treści poszczególnych rozdziałów, jak i obejrzeć dodatkowe materiały multimedialne związane ze społeczną odpowiedzialnością sieci.

Jako największa sieć handlowa w Polsce zdajemy sobie sprawę z odpowiedzialności, która na nas spoczywa oraz wpływu jaki, ze względu na naszą skalę, wywieramy na klientów, pracowników, partnerów handlowych, społeczności lokalne, a także środowisko. Oprócz szczegółowych danych za lata 2018-2019 w raporcie znajdziemy również podsumowanie naszej 25-letniej obecności na polskim rynku na polu społecznej odpowiedzialności biznesu.

Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka

Biedronka hires.jpg
Pięć strategicznych filarów odpowiedzialności sieci Biedronka to:

1. Promowanie zdrowych nawyków żywieniowych

Każdego dnia sklepy Biedronka odwiedza ponad 4 mln Polaków, a 76% robi to regularnie. Biedronka ma znaczący wpływ na promowanie zdrowych nawyków żywieniowych wśród Polaków, dlatego jest to jeden z głównych filarów odpowiedzialności, przyjętych w Grupie.

2. Zrównoważony łańcuch dostaw

W ofercie Biedronki aż 93% produktów pochodzi od polskich dostawców według danych za 2019 rok. W ramach tego filaru sieć uwzględnia zarówno aspekty etyczne, społeczne, jak i środowiskowe oraz przykłada szczególną wagę do rozwoju długoterminowej współpracy z rodzimymi firmami od samego początku swojego istnienia na polskim rynku.

3. Poszanowanie środowiska naturalnego

Firmy z branży spożywczej stoją przed dużym wyzwaniem, jakim są działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Celem Biedronki jest minimalizacja wpływu firmy na środowisko, dlatego sieć chce aktywnie walczyć ze zmianami klimatu. W efekcie np. 90% odpadów wytwarzanych przez firmę jest poddawanych procesom odzysku.

4. Wspieranie lokalnych społeczności

Posiadając ponad 3000 sklepów w całej Polsce sieć Biedronka staje się istotnym elementem lokalnych społeczności. Niesienie wsparcia najbardziej potrzebującym grupom: dzieciom, młodzieży oraz osobom starszym, to stały element strategii Biedronki.

5. Bycie godnym zaufania pracodawcą

Jako największy prywatny pracodawca w Polsce, zatrudniający ponad 70 tys. osób, Biedronka każdego dnia dba o tworzenie dla nich przyjaznego środowiska pracy, akcentując wagę programów pomocowych dla pracowników oraz kluczową rolę awansów wewnętrznych w firmie.
Wyczerpujący opis działalności w ramach 5 filarów odpowiedzialności sieci Biedronka i poszczególne priorytety w każdym z nich dostępne są w publikacji, a także na nowej stronie: csr.biedronka.pl.
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Pobierz jako

PDF
DOCX

Udostępnij

społeczna odpowiedzialnośćraport Biedronkizrównoważony rozwój
Załączniki
JMP Raport zrównoważonego rozwoju za lata 2018-2019 - codziennie odpowiedzialni.pdf
pdf
Pobierz
Raport Biedronka okładka.png
png
Pobierz
Czytaj więcej
Społeczna odpowiedzialność
Biedronka towarzyszy Polakom w zmianie ich nawyków żywieniowych od 25 lat
zrównoważony rozwój
CSR
raport
09.09.2021
Społeczna odpowiedzialność
Wyjątkowy rok 2020 widziany oczami Biedronki
raport
CSR
zrównoważony rozwój
06.09.2021
Społeczna odpowiedzialność
Biedronka oklaskuje nowych Mistrzów Polski w Piłce Nożnej
edukacja
sport
społeczna odpowiedzialność
14.09.2020
Obserwuj nas
Strona główna
Biuro Prasowe
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Kontakt dla mediówKontakt dla klientówMultimediaO nas
Klauzula RODO