Home Link" target="_blank">Home
Facebook Link" target="_blank">
  • Press Releases
  • Multimedia
  • Contact For Media
  • Contact For Clients Link" target="_blank">Contact For Clients
  • Virtual Tour
  • About Us Link" target="_blank">About Us
  • Search
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Home
Search
  • Press Releases
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Contact For Media
  • Contact For Clients Link" target="_blank">Contact For Clients
  • Virtual Tour
  • About Us Link" target="_blank">About Us
Follow Us
Facebook Link" target="_blank">
Copy as Plain Text
Share

Subscribe

Let's stay in touch!
Społeczna odpowiedzialność
piórko

Grzegorz Majchrowski laureatem konkursu Piórko 2017

08.06.2017

Grzegorz Majchrowski – z wykształcenia rzeźbiarz, którego największą pasją jest sztuka – został laureatem pierwszego etapu konkursu „Piórko 2017. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”. Napisana przez niego bajka o strachu na wróble stanie się teraz inspiracją dla ilustratorów, którzy do 17 lipca – w ramach drugiego etapu konkursu – będą mogli przesłać swoje prace graficzne obrazujące zwycięski tekst. Laureaci obu etapów konkursu dostaną po 100 tys. zł każdy.

Grzegorz Majchrowski mieszka w Cieszynie. Pracuje na Uniwersytecie Śląskim, gdzie prowadzi autorską pracownię rzeźby. Napisana przez niego bajka opowiada o poszukiwaniu przyjaźni. Podejmuje ważne z punktu widzenia dziecka tematy – mówi o rodzinie i domu. Kształtuje i rozwija empatię, uwrażliwia na krzywdę innych, uczy odpowiedzialności. Wskazuje, że pierwsze wrażenie jest często mylące, czym przełamuje stereotypy.

Autor opowiada, że inspirację do swoich prac czerpie z własnego życia. – Okazuje się, że postacie, dialogi, krajobrazy i cała wędrówka łącznie z zakończeniem są częścią mojej historii i czekają tylko, aż znajdę chwilę, wezmę pióro do ręki lub siądę przed monitorem komputera, aby powtórnie zaistnieć jako opowiadanie lub bajka – mówi.

Do pierwszego etapu trzeciej edycji konkursu „Piórko 2017. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” wpłynęło 3,5 tys. tekstów. Zwycięską pracę wybrano podczas finalnych obrad, które odbyły się 11 maja. Teksty oceniano za: warstwę językową, jakość artystyczną, oryginalność, a także ich dopasowanie do możliwości poznawczych dziecka w wieku od 4 do 10 lat.

Teraz rozpocznie się drugi etap konkursu „Piórko 2017” skierowany do ilustratorów. Prace, które zobrazują zwycięski tekst, można zgłaszać do 17 lipca br. Nazwisko laureata w kategorii „Ilustracje” poznamy 24 sierpnia.

Zwycięski tekst wraz z ilustracjami zostanie opublikowany w nakładzie kilkudziesięciu tysięcy egzemplarzy. Książka jeszcze w tym roku trafi do sklepów sieci Biedronka.

W tegorocznej edycji konkursu w Kapitule Nagrody w Kategorii „Tekst”, obok przedstawiciela sieci Biedronka, zasiedli: Agnieszka Karp-Szymańska – filolog polski, współtwórca i prezes zarządu Grupy CzasDzieci.pl, Renata Piątkowska i Rafał Witek – autorzy książek dla dzieci i młodzieży, Jarosław Gugała – znany dziennikarz oraz Monika Radzikowska – laureatka drugiej edycji konkursu. Opiekę redakcyjną i wydawniczą nad projektem sprawuje Wydawnictwo Zielona Sowa.

Konkurs „Piórko. Nagroda Biedronka za książkę dla dzieci” sieci Biedronka promuje debiutujących autorów i ilustratorów oraz czytelnictwo wśród najmłodszych. Honorowy patronat nad inicjatywą sprawuje Rzecznik Praw Dziecka.

Projekt realizuje jeden z Celów Zrównoważonego Rozwoju, ustanowionych przez ONZ w 2015 r.: cel 4. – Dobra jakość edukacji.

Szczegóły konkursu „Piórko 2017”, jego harmonogram i regulamin są dostępne na dedykowanej stronie internetowej www.piorko2017.biedronka.pl.
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Download as

PDF
DOCX

Share

piórko
Read More
Społeczna odpowiedzialność
Tajemnica Dziadka piwnicy warta 100 tys. zł. Wielka wygrana w konkursie Biedronki Piórko
piórko
konkurs Biedronki
książki dla dzieci
CSR
23.06.2020
Społeczna odpowiedzialność
Piórko: Ostatni dzwonek dla debiutujących pisarzy, by wygrać 100 tys. zł w konkursie Biedronki
piórko
19.03.2020
Społeczna odpowiedzialność
Jak dobrze wydać milion złotych. Konkurs Biedronki „Piórko” wspiera czytelnictwo w Polsce.
piórko
01.08.2019
Follow Us
Facebook Link" target="_blank">
Home
Newsroom
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Contact For MediaContact For Clients Link" target="_blank">Contact For ClientsMultimediaAbout Us Link" target="_blank">About Us
GDPR Clause