Home Link" target="_blank">Home
Facebook Link" target="_blank">
  • Press Releases
  • Multimedia
  • Contact For Media
  • Contact For Clients Link" target="_blank">Contact For Clients
  • Virtual Tour
  • About Us Link" target="_blank">About Us
  • Search
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Home
Search
  • Press Releases
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Contact For Media
  • Contact For Clients Link" target="_blank">Contact For Clients
  • Virtual Tour
  • About Us Link" target="_blank">About Us
Follow Us
Facebook Link" target="_blank">
Copy as Plain Text
Share

Subscribe

Let's stay in touch!
Społeczna odpowiedzialność
piórko

Maria Giemza laureatką konkursu Piórko 2017 w kategorii „Ilustracje”

24.08.2017

Grafika komputerowa to jej pasja, ale przygodę z ilustracją zaczęła zaledwie rok temu – Maria Giemza została laureatką drugiego etapu konkursu Piórko 2017. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci. Zdaniem jury jej prace z szacunkiem traktują młodego odbiorcę, jego inteligencję i wyczucie smaku. Laureatka otrzymała od sieci nagrodę pieniężną w wysokości 100 tys. zł.

Grafiki Marii Giemzy zilustrują nagrodzony w pierwszym etapie konkursu tekst o strachu na wróble i jeszcze w tym roku zostaną wydane w formie książki, która trafi do sklepów Biedronka w nakładzie 45 tys. egzemplarzy.

Sieć Biedronka organizuje konkurs Piórko od 2015 r. Tegoroczna edycja jest trzecią. Konkurs przebiega w dwóch etapach – pierwszy skierowany jest do autorów amatorów tekstów dla dzieci, drugi – do amatorów ilustratorów. Laureata tegorocznego pierwszego etapu wyłoniono w czerwcu br. Został nim Grzegorz Majchrowski, autor wzruszającej opowieści o strachu na wróble.

Laureatka konkursu Piórko 2017 sieci Biedronka
Maria Giemza skończyła studia architektoniczne, po których postanowiła skupić się na swojej pasji, czyli grafice komputerowej. O konkursie Piórko dowiedziała się od brata, który informacje na jego temat znalazł w internecie. Wzięła w nim udział bez wahania, bo jak sama podkreśla, opowieść o strachu zwyczajnie ją ujęła:

– Przeczytałam ją bardzo szybko i z ogromnym zaciekawieniem. Uważam, że jest urocza i magicznie wciągająca. Tworząc ilustracje na konkurs, starałam się pamiętać o moim dzieciństwie, i o tym, w jaki sposób wtedy postrzegałam świat – opowiada laureatka konkursu Piórko 2017.

Pani Maria Giemza przesłała do konkursu 5 ilustracji oraz propozycję grafiki na okładkę książki. W ocenie jury, zwyciężczyni wykazała się dużą wrażliwością artystyczną, umiejętnością osiągnięcia odpowiedniego nastroju przy użyciu minimum środków, a jej prace z szacunkiem traktują młodego odbiorcę, jego inteligencję oraz wyczucie smaku i przygotowują go do odbioru sztuki.

W skład kapituły konkursu weszli przedstawiciele świata sztuki, którzy od lat zajmują się ilustracją dla dzieci, a wśród nich: Bohdan Butenko – wybitny ilustrator książek, laureat wielu nagród polskich i zagranicznych, Katarzyna Nowowiejska – absolwentka malarstwa, autorka ilustracji do książek, tworząca aplikacje mobilne i filmy animowane, Aleksandra Krzanowska – autorka ilustracji do podręczników oraz wydawnictw edukacyjnych i Elżbieta Śmietanka-Combik – ilustratorka podręczników szkolnych i książek dla dzieci. W jury zasiedli również przedstawiciel sieci Biedronka oraz laureatka ubiegłorocznej edycji konkursu w kategorii „Ilustracje” – Monika Biała.

Bajka o Strachu na wróble od sieci Biedronka
Zwycięska książka autorstwa Grzegorza Majchrowskiego wraz z ilustracjami w wykonaniu Marii Giemzy zostanie opublikowana w nakładzie 45 tys. egzemplarzy. Pod koniec listopada br. trafi do sklepów sieci Biedronka.

Konkurs Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci promuje czytelnictwo wśród najmłodszych, a także debiutujących autorów i ilustratorów. Honorowy patronat nad inicjatywą od samego początku sprawuje Rzecznik Praw Dziecka.

Projekt realizuje jeden z Celów Zrównoważonego Rozwoju, ustanowionych przez ONZ w 2015 r.: cel 4. – Dobra jakość edukacji. Więcej informacji na temat tegorocznego konkursu Piórko 2017 dostępnych jest na dedykowanej stronie internetowej www.piorko2017.biedronka.pl.

 
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Download as

PDF
DOCX

Share

piórko
Read More
Społeczna odpowiedzialność
Tajemnica Dziadka piwnicy warta 100 tys. zł. Wielka wygrana w konkursie Biedronki Piórko
piórko
konkurs Biedronki
książki dla dzieci
CSR
23.06.2020
Społeczna odpowiedzialność
Piórko: Ostatni dzwonek dla debiutujących pisarzy, by wygrać 100 tys. zł w konkursie Biedronki
piórko
19.03.2020
Społeczna odpowiedzialność
Jak dobrze wydać milion złotych. Konkurs Biedronki „Piórko” wspiera czytelnictwo w Polsce.
piórko
01.08.2019
Follow Us
Facebook Link" target="_blank">
Home
Newsroom
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Contact For MediaContact For Clients Link" target="_blank">Contact For ClientsMultimediaAbout Us Link" target="_blank">About Us
GDPR Clause