Home Link" target="_blank">Home
Facebook Link" target="_blank">
  • Press Releases
  • Multimedia
  • Contact For Media
  • Contact For Clients Link" target="_blank">Contact For Clients
  • Virtual Tour
  • About Us Link" target="_blank">About Us
  • Search
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Biedronka, Halicka Gdynia
  • Biedronka w The Warsaw Hub
Home
Search
  • Press Releases
  • Informacje produktowe
  • Informacje korporacyjne
  • Społeczna odpowiedzialność
  • Rozwój sieci
  • Multimedia
  • Contact For Media
  • Contact For Clients Link" target="_blank">Contact For Clients
  • Virtual Tour
  • About Us Link" target="_blank">About Us
Follow Us
Facebook Link" target="_blank">
Copy as Plain Text
Share

Subscribe

Let's stay in touch!
Społeczna odpowiedzialność
piórko

Namalował książkę dla Biedronki i zdobył 100 tys. zł

23.08.2018

Miłośnik starych znaków graficznych oraz entuzjasta dobrej typografii – Marcin Macięga został laureatem drugiego etapu konkursu „Piórko 2018. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”. To jego prace zilustrują bajkę o małym chłopcu Saju, mieszkającym w indyjskiej wiosce na skraju dżungli. Książka trafi do sklepów Biedronka już w listopadzie br.

Spośród blisko 600 kompletów prac, które zostały nadesłane w tegorocznej edycji konkursu „Piórko”, to ilustracje Marcina Macięgi jednogłośnie urzekły członków jury.

– Czwarta edycja konkursu „Piórko” cieszyła się równie dużym zainteresowaniem wśród debiutujących autorów tekstów oraz ilustracji, jak poprzednie. Otrzymaliśmy wiele ciekawych prac, które wyróżniały się kompozycją, barwą czy sposobem ujęcia tematu. Za najlepsze uznaliśmy ilustracje Marcina Macięgi i to jemu przekazujemy nagrodę w wysokości 100 tys. zł. Jesteśmy przekonani, że pozwoli ona laureatowi dalej odważnie realizować pasje związane z grafiką – mówi Anetta Jaworska Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w Jeronimo Martins Polska.

Biogram laureata konkursu „Piórko 2018”
Marcin Macięga mieszka i pracuje w Krakowie. Na co dzień zajmuje się brandingiem oraz projektowaniem graficznym.  

Laureat „Piórko 2018” zachęca twórców ilustracji do udziału w kolejnych edycjach:
– Przede wszystkim to super zabawa, popracować z fajnym opowiadaniem i domalować do historii własne interpretacje. No i oczywiście, to ogromna szansa dla młodych ilustratorów, aby móc w końcu wziąć do ręki książkę z własnymi ilustracjami – przekonuje autor grafik do nowej książki „Piórko 2018”.

Marcin Macięga jest również miłośnikiem starych znaków graficznych oraz entuzjastą dobrej typografii; skoncentrowanym na detalu i jasnym przekazie. W wolnych chwilach rozwija swój warsztat poprzez eksperymentowanie z formą i rysunkiem.

Prywatnie amator muzyk, miłośnik brzmienia płynącego ze starych syntezatorów oraz fan gier komputerowych. Sam o sobie mówi: „nałogowy kolekcjoner czapek z daszkiem”.

Nową książkę tegorocznej edycji „Piórko” będzie można kupić w listopadzie br. Mali czytelnicy pokochali jej wcześniejsze odsłony, z pewnością będzie tak i tym razem. Marcin Macięga, którego prace zilustrują opowieść o Saju przekonuje o edukacyjnym wpływie literatury na odbiorców: –  Myślę, że książka to najlepsza rzecz, jaką można komuś podarować. Ponadczasowy, wartościowy prezent, do którego fajnie wrócić w każdym wieku. Zdradza też, że pierwszy zakupiony egzemplarz przekaże narzeczonej, która zachęciła go do udziału w konkursie, a kilka kolejnych maluchom z najbliższej rodziny.

Bajka o małym Saju i konkurs „Piórko”
Bohaterem opowieści stworzonej przez laureatkę w kategorii „Tekst”, Magdalenę Wiśniewską, jest mały chłopiec Saj, mieszkający wraz z rodzicami i starszą siostrą Priją w indyjskiej wiosce, na granicy dżungli. Za oknem pokoju Saja rośnie drzewo granatu, od którego to zaczyna się niezwykła opowieść nakreślona przez zwyciężczynię, którą poznaliśmy w czerwcu br.

Sieć Biedronka organizuje konkurs „Piórko” od 2015 r. Do tej pory, w jego ramach, ukazały się trzy książki dla dzieci: „Szary domek”, „Córka bajarza” i „Nieustraszony Strach na Wróble”. Wszystkie zostały entuzjastycznie przyjęte przez czytelników i sprzedały się łącznie w ponad 120 tys. egzemplarzy.

Więcej informacji na temat tegorocznej edycji konkursu znaleźć można na stronie internetowej: www.piorko2018.biedronka.pl.
Biuro prasowe sieci Biedronka
+48 696 77 22 13
media@biedronka.com

Download as

PDF
DOCX

Share

piórko
Read More
Społeczna odpowiedzialność
Tajemnica Dziadka piwnicy warta 100 tys. zł. Wielka wygrana w konkursie Biedronki Piórko
piórko
konkurs Biedronki
książki dla dzieci
CSR
23.06.2020
Społeczna odpowiedzialność
Piórko: Ostatni dzwonek dla debiutujących pisarzy, by wygrać 100 tys. zł w konkursie Biedronki
piórko
19.03.2020
Społeczna odpowiedzialność
Jak dobrze wydać milion złotych. Konkurs Biedronki „Piórko” wspiera czytelnictwo w Polsce.
piórko
01.08.2019
Follow Us
Facebook Link" target="_blank">
Home
Newsroom
Informacje produktoweInformacje korporacyjneSpołeczna odpowiedzialnośćRozwój sieci
Contact For MediaContact For Clients Link" target="_blank">Contact For ClientsMultimediaAbout Us Link" target="_blank">About Us
GDPR Clause